Sporta pasākumi Siguldā pulcē cilvēku pūļus, veicina biznesu un uzlabo pilsētas tēlu
«Ja ir sniegs, tad Sigulda ir ziemas sporta galvaspilsēta,» ar smaidu sejā DB saka Lauris Bukovskis. Viņš ir SIA Kripatiņas konditoreja līdzīpašnieks. Uzņēmums saimnieko kafejnīcās Fazenda, no kurām jaunākā – šomēnes nosvinējusi gada jubileju – atrodas Siguldā. Sporta un tūrisma pasākumi apkalpojošajam biznesam ir ļoti būtiski. «Maizītes vairs neņem līdzi kā senos laikos, kad brauca ar vilcienu «zied ievas Siguldā» skatīties. Tagad atbrauc ar mašīnām, iet paēst. Sestdienās, svētdienās cilvēku tāpat ir trīs reizes vairāk kā darbadienās, ja ir kāds pasākums – vēl vairāk,» viņš saka. Pasākumu laikā klientu pietiekot visiem ēdināšanas uzņēmumiem, grūtāk ir ar darbiniekiem – aktīvajā tūrisma sezonā tie nepieciešami lielā skaitā, ārpus tās – daudz mazāk. Noturēt, piemēram, labu viesmīli ir samērā grūti, jo viņš izvēlēsies doties strādāt uz Rīgu, kur ēdināšanas sfērā nav tik izteikti jūtama sezonalitāte.
«Es nevaru salīdzināt, kā bija pirms desmit gadiem, jo Siguldā dzīvoju trīs gadus bet, protams, ir jūtama vibrācija – ir tik daudz tūrisma informācijas, bukleti, ziņas. Pašvaldības iestādes ir pretimnākošas, būvvalde, dome neliek birokrātiskus šķēršļus. Rīgā, piemēram, lai dabūtu atļauju vasaras terases atvēršanai, teju vai jāalgo speciāli apmācīts cilvēks, kurš pusgadu iet pie ierēdņiem – reizes četras jāiet uz domi un būvvaldi. Siguldā pašvaldība ir daudz ieinteresētāka,» viņš dalās novērojumos.
Atšķirībā no daudzām citām pilsētām, Siguldā atpūtnieki un tūristi ir arī ziemā. «Vasarā cilvēku ir visvairāk, pēc tam brauc skatīties zelta rudeni, novembrī ir klusums, tad seko ziema. Ja ir sniegs – uzreiz cilvēku daudz,» novērojis L. Bukovskis.
Tam piekrīt arī Siguldas tūrisma attīstības aģentūras direktore Laura Konstante. «Mēs apzināti organizējam pasākumus tukšajā sezonā, kad noslogojums viesnīcās un kafejnīcās nav liels – ziemas olimpiādi, ziemas festivālu. Jāstrādā uz medicīniskā tūrisma attīstību, ko aktīvi dara Siguldas slimnīca, tagad kopā ar stereotaktiskās kardioloģijas centru, ko rudenī atklās. Vēl viens ceļš – ja Rīga strādā uz darījumu tūrismu, tad mēs sevi saucam par zaļo Rīgas parku. Pēc nogurdinošas konferences varam stundas brauciena attālumā no Rīgas piedāvāt riteņbraukšanu, laivošanu, nobraucienu ar bobu, gumijlēkšanu, Aerodium,» viņa uzskaita.
Sports, kas ar medaļām un sasniegumiem nes valstij atpazīstamību, cilvēkus interesē – to šogad ļoti labi varēja redzēt februārī, kad notika Pasaules čempionāts kamaniņu sportā un vienlaikus Valentīna dienas svinības – tad pilsēta bija ļaužu pilna. Arī martā notikušajā Ziemas festivālā cilvēku netrūka. «Sapratām – ziemas sports un Sigulda ir dienaskārtībā. Apmeklētāju bija ļoti daudz, līdzīgi kā zelta rudenī,» tā viņa, uzreiz gan piebilstot – vēl ir daudz iespēju pilnveidot tūrisma piedāvājumu ziemā.
Plašāk lasiet rakstos Konkurē un papildina tradicionālo piedāvājumu un Starp aktīvu dzīvesveidu, sasniegumiem un tēlu ceturtdienas, 28. maija, laikrakstā Dienas Bizness (14.-15. lpp.)!
#18/39
Siguldas tūrisma attīstības aģentūras direktore Laura Konstante