Jūrmalas biznesa inkubators aptver teritoriju no Kandavas līdz Baldonei; lielākais izaicinājums ir iedrošināt attālākajās vietās esošos uzņēmīgos cilvēkus
Jūrmalas biznesa inkubators darbību sāka pagājušā gada septembrī, bet pirmie mēneši bija ieskriešanās laiks, kas pagāja, galvenokārt iekārtojot telpas un veidojot kontaktus ar iesaistīto pašvaldību pārstāvjiem un citiem partneriem. Gada beigās inkubators sāka uzrunāt potenciālos klientus – jaunos un iespējamos uzņēmējus –, un janvāri notika pirmā uzņemšana.
Līdz šim Jūrmalā sava biznesa inkubatora nav bijis. «Protams, iekustināt inkubatoru ir salīdzinoši grūti, jo cilvēki nezina, kas tas ir – par to ir jāinformē, jāskaidro tā būtība, bet lielā mērā palīdzēja Jūrmalas dome,» saka Rihards Zariņš, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Jūrmalas biznesa inkubatora vadītājs.
Jāpiebilst, ka R. Zariņš agrāk vadīja Rīgas reģiona radošo industriju biznesa inkubatoru Creative Andrejsala.
«Pamatproblēma ir tā, ka cilvēkiem ir biznesa idejas, bet ir daudz un dažādi iemesli un barjeras, kāpēc tās netiek realizētas – bailes, zināšanu vai finanšu trūkums. Latvijā kopumā uzņēmēja gēns ir diezgan vājš, vienmēr ir vieglāk atrast iemeslu nedarīt, nevis darīt. Tieši tādēļ, lai iedrošinātu potenciālos uzņēmējus – gan pasaulē, gan Latvijā jau daudzus gadus – darbojas biznesa inkubatori,» viņš uzsver.
Visu rakstu No Kandavas līdz Baldonei lasiet 19. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.