BigBank kredītportfelis 2013. gadā pieaudzis par 44,5 miljoniem eiro jeb 18,8%, kopumā sasniedzot 218,4 miljonus eiro, informē bankas pārstāvji.
Arī BigBank peļņa, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugusi, par 53,6% līdz 10,8 miljoniem eiro.
Lielākais kredītportfeļa pieaugums bijis Zviedrijas tirgū, kur sasniedzis 142,2%. Otrā izaugsmes ziņā bijusi Spānija (54,7%), kurai seko Lietuva (45,6%). Latvijā pieaugums bijis salīdzinoši neliels – 8,4%, savukārt Igaunijā tas saglabājies nemainīgs.
Pagājušajā gada ienākumu pieaugums skaidrojams ar procentu likmju ienākumu, kas salīdzinājumā ar 2012. gadu palielinājās par 16,3%, veidojot 53,4 miljonus eiro. Savukārt bankas procentu likmju izdevumi ir 8 miljoni eiro, kas ir par 5% vairāk nekā pērn. Arī noguldījumu apjoms pieaudzis par 12,1%, sasniedzot 238,6 miljonus eiro. Gada laikā noslēgto aizdevumu līgumu apjoms pieaudzis līdz 182 tūkstošiem.
BigBank valdes priekšsēdētājs Kaido Sārs stāsta, ka vairāk nekā 80% darījumu notikuši BigBank ārzemju filiālēs. Viņš skaidro, ka pagājušajā gadā kredītportfelis pieaudzis visos tirgos, tai skaitā Zviedrijā, kur atvērta jaunākā filiāle, kas jau uzrādījusi pirmos ienesīgos mēnešus. BigBank mērķis šim gadam ir nostiprināt savas tirgus pozīcijas, pirmkārt un galvenokārt ārpus Baltijas valstīm.
2013. gada nogalē BigBank strādāja 496 darbinieki, no kuriem 218 – Igaunijā, 104 – Latvijā, 78 – Lietuvā, 36 – Somijā, 37 – Spānijā un 23 darbinieki – Zviedrijā. Bankai ir 15 klientu apkalpošanas centri: četri Igaunijā, trīs Latvijā, septiņi Lietuvā, un viens Spānijā. AS BigBank ir uz Igaunijas kapitālu balstīta banka ar filiālēm Somijā, Zviedrijā, Latvijā, Lietuvā un Spānijā. Banka arī piedāvā pārrobežu pakalpojumus Austrijā, Vācijā un Nīderlandē.
Db.lv jau rakstīja, ka pērn AS BigBank nolēma slēgt birojus Liepājā, Jelgavā un Valmierā, informēja BigBank Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.
Viņš skaidro, ka uzņēmums ir veicis pārdošanas efektivitātes padziļinātu izpēti, kurā analizēts klientu apmeklējuma skaits birojā, pārdošanas rezultāti un citi rādītāji. Tādējādi uzņēmuma pārstāvji nonākuši pie secinājuma, ka klientu nepieciešamība pēc birojiem šajās trīs ir mazinājusies, tāpēc nolemts tajās darbību pārtraukt.