Nodibina Tālvadības gaisa kuģu asociāciju; izstrādā noteikumus, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēc martā Rīgā notikušās tālvadības gaisa kuģu sistēmām (angliskais saīsinājums RPAS) veltītās konferences nozares attīstība nav stāvējusi uz vietas. Nule kā nodibināta Latvijas Tālvadības gaisa kuģu asociācija. Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) organizēta darba grupa sadarbībā ar nozares spēlētājiem izstrādā grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos, lai bezpilota lidaparātu lietotājiem RPAS izmantošanas spēles noteikumi kļūtu saprotami. Kopējais Eiropas Savienības (ES) regulējums šajā jomā gaidāms orientējoši 2017. gadā.
Izglītot sabiedrību
Galvenais iemesls tam, ka asociācija dibināta šobrīd, ir tas, ka RPAS kļūst populārāki un, tehnoloģijām attīstoties, aizvien vienkāršāk lietojami un plašāk izmantojami, sarunā ar Dienas Biznesu norāda Latvijas Tālvadības gaisa kuģu asociācijas pārstāvis Ilmārs Ozols. Līdz ar to arvien aktuālāks kļūst jautājums par to, kā bezpilota lidaparātu izmantošanu nevis ierobežot, bet panākt, lai to lietošana būtu droša, lai neciestu ne pats lidaparāts, ne trešo personu manta un vēl jo mazāk kāds cilvēks. Tā kā RPAS lietotāju kļūst arvien vairāk un pieaug dažādu jautājumu skaits, nozares spēlētāji nonākuši pie slēdziena, ka komunikācija ar Civilās aviācijas aģentūru (CAA gādā par civilās aviācijas drošību) būtu vienkāršāka, ja to nedarītu katrs interesents atsevišķi, bet gan vienota organizācija. Tas, ka asociācijas dibinātāju skaitā ir tikai piecas personas, bijis tīri tehnisks risinājums, lai šo biedrību varētu ātrāk un vienkāršāk reģistrēt.
Ieinteresētību kopdarbībā jau pauduši ap 50 cilvēku un juridisku personu, kas pārstāv RPAS ražotājus, tirgotājus, mācību iestādes, apdrošinātājus. «Dibinātājiem nav paredzētas nekādas priekšrocības,» uzsver I. Ozols, aicinot ikvienu interesentu iesaistīties. Pagaidām gan nozares pārstāvji tam velta savu brīvo laiku un resursus, taču ir skaidrs, ka būs nepieciešami arī algoti darbinieki.
Visu rakstu Bezpilota lidaparātu jomā sper nākamos soļus lasiet 2. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
#1/9
Latvijas Tālvadības gaisa kuģu asociācijas pārstāvis Ilmārs Ozols