Bezpilotu lidaparātu ražotāja SIA Atlas Aerospace mērķē uz ASV tirgu.
«Es vēlos darīt lielas lietas un izveidot lielisku kompāniju. Es nevēlos kādu kopēt, es gribu, lai kopē mūs. Es vēlos, lai Atlas Aerospace būtu kā kvalitātes latiņa, lai visi runātu par mums. Kad runā par pasažieru lidmašīnām, visi piemin Boeing, lai gan pasaulē ir arī citas kompānijas. Taču tieši viņi pirms 60 gadiem izgatavoja Boeing 727, un tas mainīja visu industriju. Mēs vēlamies atstāt līdzīga mēroga nospiedumu. Nedomāju, ka dronam jābūt kā lidmašīnai vai helikopteram, kur vajadzīgs būt pilotam, lai to vadītu. Vadībai jābūt tikpat vienkāršai kā telefona lietošanai,» uzskata Ivans Tolčinskijs (Ivan Tolchinsky), SIA Atlas Aerospace līdzdibinātājs. Viņš domā, ka nākotnē bezpilota lidaparāti piegādās medikamentus un ēdienu, vēl tālākā nākotnē būs lidojošie taksometri: «Vienkārši ir jāatrod niša, kur sākumā bezpilota lidaparāti ir visvajadzīgākie. Kad nozarei izdosies atrast jomu, kur tie palīdz ietaupīt naudu, tas kļūs interesanti.»
Atlas Aerospace ir saņēmis Red Dot Award dizaina balvu. To ir saņēmušas arī tādas kompānijas kā Ferrari un Apple. Tie ir premium klases produkti, kur nav runa tikai par izskatu, bet arī par lietojamību un lietotāja pieredzi. Mums šis apbalvojums palīdz pārdošanā, Red Dot Award parāda mūsu līmeni, palīdz klientiem mūs novērtēt,» saka I. Tolčinskijs.
Sāk pārdošanu
Pagājušā gada nogalē Atlas Aerospace uzsāka bezpilota lidaparātu pārdošanu. «Atsauksmes ir labas. Turpinām uzlabot lietotāja saskari, ieviešam jaunas iespējas. Mums ir pircēji no Vācijas, Nīderlandes, Latvijas. Jau esam pārdevuši dronus astoņu miljonu eiro vērtībā. Katru dienu saņemam pasūtījumus diviem vai trim droniem,» stāsta I. Tolčinskijs.
Daudzas bezpilota lidaparātu kompānijas saņēmušas lielas investīcijas vairākos desmitos miljonu dolāru, bet ne viena vien beigusi savu darbību. «Mēs esam piesaistījuši daudz mazāk naudas, bet esam tikuši līdz produktam,» viņš uzsver. Uzņēmēja skatījumā, nereti konkurentu komandās ir mazāk inženieru nekā pārdošanas speciālistu, daudzi uzņēmumi pērk ārpakalpojumus. «Izmantojot ražošanas ārpakalpojumu, nezini, ko saņemsi. Izstrādājot programmatūru, vēlāk var kaut ko uzlabot, bet ierīču ražošanā tas nav iespējams. Un, ja ražotājs sāk pārdot detaļas vēl kādam, produkts piedzīvo neveiksmi,» norāda I. Tolčinskijs. Runājot par konkurenci bezpilota lidaparātu jomā, viņš teic, ka dronu tirgus aug, bet kompāniju skaits šajā jomā nepieaug. Tas esot saistīts ar to, ka investoriem nepatīkot investēt bezpilota lidaparātu kompānijās, jo pārāk daudzi uzņēmumi līdz šim ir bankrotējuši.
Visu rakstu lasiet 26. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!