Konsultāciju un mediācijas centrs (KMC), kas piedāvā banku klientiem bezmaksas konsultācijas, darbojas trīs mēnešus, un centrā pēc palīdzības vērušies jau 237 klienti, kam radušās komunikācijas vai kredīta maksājuma grūtības bankā, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas apkopotie dati.
Tāpat ir notikuši arī divi mediācijas procesi.
KMC tika atklāts 2015. gada 9. novembrī, tā mērķis ir sniegt bezmaksas konsultatīvu palīdzību grūtībās nonākušiem banku klientiem, lai palīdzētu viņiem sakārtot attiecības ar banku un atgriezties aktīvajā ekonomikā – saņemt oficiālu algu un maksāt nodokļus. Vienkāršākos gadījumos konsultants nodrošina neitrālu situācijas novērtējumu, sniedz padomus tās atrisināšanai un palīdz atjaunot komunikāciju ar banku. Savukārt sarežģītākos gadījumos tiek piesaistīts sertificēts mediators jeb sarunu vedējs, lai atrastu gan klientam, gan bankai piemērotu risinājumu.
Klientu interese par iespējām saņemt KMC konsultācijas ir pakāpeniski pieaugusi: novembrī centrā vērsās 19 klienti, decembrī – 44 klienti, janvārī 114, februārī – jau 60 klienti.
«Pēc palīdzības centrā ir vērsušies cilvēki no visiem Latvijas reģioniem ar dažādas sarežģītības situācijām, arī gadījumos, kad problēmas ir ieilgušas,» stāsta KMC konsultante Diāna Kvedere.