Beidzoties autoceļu ziemas uzturēšanas sezonai, kas šogad laika apstākļu dēļ tika pagarināta, būtiski mainīsies ceļu darbu specifika - lielāka uzmanība vispirms tiks pievērsta ceļu seguma defektu remontam, satiksmes organizācijas līdzekļu atjaunošanai, kā arī ceļa joslas sakopšanai.
Kā informēja Latvijas Valsts ceļi (LVC), iestājoties laika apstākļiem, kad diennakts vidējā gaisa temperatūra nebūs zemāka par plus pieciem grādiem pēc Celsija, tiks sākti intensīvi asfaltētā seguma bedrīšu remonta darbi. Grants ceļu līdzināšana tiks veikta, tiklīdz ceļa virsma būs pilnībā atkususi un apžuvusi.
Plānots galvenos ceļus saremontēt līdz 18.maijam.
LVC skaidro, ka pavasarī, grunts pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, ceļa segas nestspēja būtiski samazinās. Lai pasargātu ceļus no priekšlaicīgās sagraušanas šķīdoņa laikā, sākot no aprīļa vidus, uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiek noteikti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam.
Nākamnedēļ arī Rīgas ielās sāksies ceļu seguma remontdarbi. Primāri tiks lāpītas bedres, tāpēc rīdzinieki šonedēļ tiek aicināti aktīvi ziņot par ceļu seguma bojājumiem, zvanot par bezmaksas tālruni 80003600 vai portālā riga.lv.
Vispirms tiks remontētas 15 nozīmīgākās ielas, kurās pašlaik avārijas bedru remonti jau tiek veikti ar aukstā asfalta ieklāšanas metodi, - bedres vispirms lāpīs uz Ulmaņa gatves satiksmes pārvada, Bieķēngrāvja satiksmes estakādes, Braslas ielā, Skanstes ielā, Brīvības ielas posmā no Silciema ielas līdz Teikai, Sporta ielā, Biķernieku ielā, Maskavas ielā, Jaunciema gatvē, Brūkleņu ielā, Ozolciema ielā, Jūrmalas gatvē, Rostokas ielā, kā arī Daugavgrīvas ielā un Dārziņu ielā.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) pastāstīja, ka bedru remontiem pagaidām paredzēti 400 000 latu, taču, visticamāk, summa būs lielāka, jo jau apkopoto informāciju par bedrēm papildinās jaunas rīdzinieku sūdzības. Lielāko daļu bedru Rīgā plānots saremontēt līdz maija beigām. Ielās, kur nav asfalta seguma, remontdarbus, visticamāk, varēs sākt tikai vēl pēc 2-3 nedēļām, jo vispirms jāsagaida, kad segums nožūs un pa to var pārvietoties smagā tehnika.
Ušakovs norādīja, ka ir brīdinājis uzņēmējus par to, ka rīdzinieki ir sociāli aktīvi un mēdz notiekošos remontdarbus fiksēt video un foto materiālos un sūdzēties pašvaldībai, tāpēc viņš uzsvēra, ka darbi jāveic kvalitatīvi.
Vērienīgākie transporta infrastruktūras rekonstrukciju darbi varētu sākties maijā, kad daļēji tiks slēgts satiksmes pārvads pār Kārļa Ulmaņa gatvi un sākts Salu tilta estakāžu remonts.
Jau ziņots, ka visaptverošu bedru likvidāciju pilsētas ielās var sākt, kad vidējā gaisa temperatūra nostabilizējas virs plus pieciem grādiem. Ziemas periodā norisinās tikai avārijas bedru remontdarbi, kurus Satiksmes departaments šogad veicis jau vairāk nekā desmit tūkstošu kvadrātmetru platībā.