VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" ir pabeidzis bedru masveida remontu uz valsts autoceļiem.
Šā gada pirmajā pusgadā bedru remonta apjoms salīdzinājumā ar 2019.gada tādu pašu periodu ir samazinājies par 25% - šogad tas ir veikts vairāk nekā 199 tūkst. m2 apjomā, savukārt 2019.gadā vairāk nekā 267 tūkst. m2 apjomā.
Šā gada pirmajā pusgadā "Latvijas autoceļu uzturētājs" bedru remontdarbos uz valsts autoceļiem ir ieguldījis vairāk nekā 4,2 milj. eiro, savukārt 2019.gada šajā pašā periodā vairāk nekā 5,9 milj. eiro.
"Bedru remontdarbu apjoms ik gadu samazinās, jo notiek intensīvi rekonstrukcijas darbi uz valsts galvenajiem autoceļiem, kā arī vienkārtas virsmas apstrāde reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, kas uzlabo autoceļu seguma stāvokli," skaidro VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs".
Galvenokārt saremontēto bedru apjoms samazinājies uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ar lielāko satiksmes intensitāti jeb uz tiem autoceļiem, kuriem ir noteikta A un B uzturēšanas klase. Proti, par 31% tas ir samazinājies uz valsts autoceļiem ar noteiktu A uzturēšanas klasi un par 36% B uzturēšanas klasi.
Arī šogad VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" plāno veikt vienkārtas virsmas apstrādi reģionālajiem un vietējiem valsts autoceļiem vairāk nekā 425 km garumā. Veicot autoceļa segumam virsmas apstrādi, tiek samazinātas ikdienas uzturēšanas darbu izmaksas, jo nav jāveic ikgadējais masveida bedru remonts, tiek pagarināts autoceļa seguma kalpošanas ilgums un uzlabota tā ūdensnecaurlaidība.
Šogad bedru remontdarbi Vidzemes reģionā veikti 56 tūkst. m2 apjomā, Rīgas reģionā 41 tūkst. m2, Kurzemes reģionā 37 tūkst. m2, Zemgales reģionā vairāk nekā 33 tūkst. m2 un Latgales reģionā 29 tūkst. m2 apjomā.
Bedru veidošanās uz asfaltētajiem autoceļiem ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, laika apstākļiem, ceļa seguma vecuma, satiksmes intensitātes. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.