Būve

Barona ielas pārvērtības: ietvēs klāj īpaši dizainētu bruģi, ērtību radīs ārtelpu mēbeles

Dienas Bizness,20.10.2015

Jaunākais izdevums

Vienots stils visas ielas garumā, dzīvības piepildīti skvēri, ērtāka iekāpšana sabiedriskajā transportā - tās ir tikai dažas izmaiņas, kas ieskicē Barona ielas jauno seju, ko ar lielu nepacietību gaida ne tikai iedzīvotāji, bet arī uzņēmēji. Pašreizējo neērtību fonā procesā iesaistītie sola, ka 2017. gadā galvenie remontdarbi būs pabeigti. Tad par Rīgas galveno tirdzniecības un izklaides vietu varētu kļūt nevis tirdzniecības centri Alfa vai Spice, bet vesela iela, otrdien raksta laikraksts Diena.

Barona ielas pārveidē iesaistījusies arī pieredzes bagātā ainavu arhitekte Helēna Gūtmane. Viņa Dienai ar iedvesmu klāsta daudzās idejas, ko iecerēts iestrādāt līdz ar ielas rekonstrukciju. Bruģis, kas tiks ieklāts ietvēs, ir speciāli dizainēts Barona ielai, un tam ir dots pat īpašs nosaukums – Bruģis Barons. Tas ir līdzīgs tam, ko var redzēt pie Dailes teātra, tomēr tā virsmas apstrāde ir pavisam citāda. H. Gūtmane uzsver, ka šajā projektā liels uzsvars tiek likts uz vietējo produktu un vietējiem cilvēkiem. Ne tikai bruģis tiek ražots Latvijā. Patlaban tiek attīstīta sadarbība ar vietējiem dizaineriem, un paredzēts, ka ielai ērtību radīs viņu veidotās ārtelpu mēbeles.

H. Gūtmane stāsta, ka Barona ielas garumā ir daudz tādu telpu, ko var izmantot skvēru iekārtošanai. «Viena no mūsu idejām ir uzrunāt visu šo telpu īpašniekus, lūdzot atļautu tās pārveidot līdzīgas Blaumaņa skvēram,» viņa stāsta. Tiks pārveidota teritorija pie Daugavas sporta nama. Ir izskanējusi iniciatīva tur radīt laukumu, kas būtu veltīts basketbola vēsturei un personībām. Jau ir izveidots šī laukuma mets, un patlaban notiek pārrunas ar pašvaldības pārstāvjiem. Vērienīgas izmaiņas varēs novērot arī pie Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultātes, kas atrodas otrpus Nacionālajai operai. Tur paredzēts izveidot lielu skvēru, jo ir pietiekami daudz līdz šim pienācīgi nenovērtētas zaļās zonas.

Notiekošās izmaiņas būs ne tikai grūdiens padarīt gaumīgas arī citas ielas, tās reizē veiks arī sociālu funkciju. H. Gūtmane uzskata, ka līdz šim ielu projektēšana notikusi samērā pavirši, neiesaistot plānošanā vietējos iedzīvotājus: «Šoreiz mēs nolēmām rīkoties citādi. Tas ir liels projekts, kas skar ne tikai lielas intereses, bet arī daudzu cilvēku emocionālo pasauli. Ir svarīgi tas, kā cilvēki redz un uztver to vidi, kur atrodas. Arī, ja mēs paši kaut kur izejam, mēs taču gribam izskatīties labi, pērkam jaunākas drēbes, rūpējamies, lai tās būtu tīras. Ja mēs satiekam cilvēku netīrās un vecās drēbēs, mums pret viņu veidojas attiecīga attieksme. Izskata kvalitāte ietekmē attieksmi, mūsu pašu labsajūtu. Līdzīgi ir arī ar ielu, īpaši, ja pa to pārvietojas daudz cilvēku. Ja tā iegūs jaunu drēbi, es ceru, ka cilvēku emocionālais stāvoklis kļūs labāks.»

Par to, ka pārveide pirmajai būtu jāpiedzīvo Baronai ielai, tika domāts jau sen. «Barona iela telpiski ir ļoti svarīga artērija. Tā savieno Brīvības ielu ar vecpilsētu, tajā nav tik lielas satiksmes kā Brīvības ielā. Tai ir pilsētas centrālās gājēju ielas raksturs, vienlaicīgi tā ir krietni sliktākā stāvoklī nekā lielākā daļa citu Rīgas ielu. Ko tādu izdarīt ar Brīvības ielu būtu ļoti sarežģīti, jo tā par maģistrālo ielu tapa jau sešdesmitajos gados. Tad tā tika izprojektēta un labiekārtota kā iela automašīnām vispirms. Mainīt šo stāvokli būtu ārkārtīgi sarežģīti,» skaidro arhitekte.

Viņa bilst, ka Barona ielas nozīme ir tikpat liela kā Brīvības ielai, tomēr izaicinājumu neesot tik daudz. Šis apstāklis ir devis iespēju samazināt atļauto braukšanas ātrumu līdz 30 km/h. Barona ielai ir paredzēts arī tā sauktais rekomendējošais veloceliņš. Tas nozīmē, ka to varēs izmantot arī mašīnas. Tā platums būs 1,6 metri. Brauktuves plātne no bortakmeņa līdz tramvaja sliedēm būs apmēram trīs metri, vietām arī platāk: «No vienas puses, nav iespējams izveidot tādu celiņu, kāds tas ir Skolas ielā, jo tur ir tramvajs un nav arī domas slēgt satiksmi pilnībā. Ja pilnībā slēgtu satiksmi, būs diezgan grūti uzņēmējiem. Tā nedzīvos tik labi kā ielas, kur ir iespējams piebraukt ar mašīnu.»

Plašāk lasiet rakstā Rīgai veido smalkus vaibstus otrdienas, 20.oktobra laikrakstā Diena (4.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretēji sākotnēji solītajam, Rīgas domes Satiksmes departaments pagaidām atteicies no ieceres Krišjāņa Barona ielā būtiski ierobežot privāto auto satiksmi, norādīja departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Pēc viņas teiktā, ņemot vērā būvdarbus Aleksandra Čaka ielā, kur patlaban apakšzemes komunikāciju turētāji veic remontdarbus, automašīnu kustības ierobežošana Barona ielā radītu vēl lielāku slodzi un sastrēgumus Čaka ielā.

Līdz ar to, tuvākajā laikā nav plānots lemt par satiksmes organizācijas izmaiņām Barona ielā.

Gada sākumā toreizējais Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) solīja, ka privāto automašīnu satiksme Barona ielā tiks ierobežota jau no 1.maija.

Taču vēlāk departamenta pārstāvji lēma, ka iecere jāatliek uz vasaru, jo tad liela daļa iedzīvotāju un skolēnu ir vasaras brīvlaikā, kā rezultātā pilsētā ir mazāka satiksmes plūsma un šādu ieceri izmēģināt var veiksmīgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Gada lielākie nekustamā īpašuma darījumi Rīgā TOP 25

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db,19.02.2019

Pērnā gada iespaidīgākais un dārgākais darījums slēgts februārī, kad SIA Losmerta par gandrīz 25 miljoniem eiro nopirka 7188939/8471990 daļas no 11 305 kvadrātmetrus liela zemesgabala ar ēku īpašumam, kura adrese ir Krišjāņa Valdemāra iela 62; Krišjāņa Valdemāra iela 62A. To pārdeva SIA Alojas Biznesa Centrs, kas to pats pēdējo 12 gadu laikā iegādājies pa daļām, kā arī atsevišķas daļas saņēmis dāvinājumā. Darījumā hipotekārie kredītlīdzekļi nav izmantoti.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness sāk publicēt ekskluzīvus datus – informāciju par pagājušā gada lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Latvijā, Rīgā un Jūrmalā. Šoreiz kārta gada 25 lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā.

Ja 2016. gada lielākā darījuma summa galvaspilsētā bija Latvijas apstākļiem fantastiska - 91 miljons eiro, tad 2017. gada rekords ir bijis pieticīgāks –36,6 miljoni eiro, bet pērn, kā rāda detalizētie dati par 100 lielākajiem darījumiem Rīgā, vairs «tikai» nepilni 25 miljoni eiro.

Pērnā gada iespaidīgākais un dārgākais darījums slēgts februārī, kad SIA Losmerta par gandrīz 25 miljoniem eiro nopirka 7188939/8471990 daļas no 11 305 kvadrātmetrus liela zemesgabala ar ēku īpašumam, kura adrese ir Krišjāņa Valdemāra iela 62; Krišjāņa Valdemāra iela 62A. To pārdeva SIA Alojas Biznesa Centrs, kas to pats pēdējo 12 gadu laikā iegādājies pa daļām, kā arī atsevišķas daļas saņēmis dāvinājumā. Darījumā hipotekārie kredītlīdzekļi nav izmantoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pašvaldība savā īpašuma atgūs zemi Kr.Barona ielā, uz kuras bija plānota futbola stadiona būvniecība

Lelde Petrāne,22.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 22.augustā, Rīgas domes Īpašuma komitejas sēdē deputāti apstiprināja sagatavoto lēmumprojektu, ar kuru atceļ Rīgas domes lēmumu par pašvaldībai piederošā stadiona Krišjāņa Barona ielā 116 nodošanu bezatlīdzības lietošanā Latvijas Futbola federācijai.

Lēmums pieņemts, pamatojoties uz likuma Par pašvaldībām 21. panta pirmās daļas 27. punktu un ņemot vērā jūlija beigās saņemto biedrības Latvijas Futbola federācija vēstuli, kurā tā informē, ka ar biedrības rīcībā esošajiem resursiem nav iespējams saviem spēkiem pilnvērtīgi veikt sporta kompleksa projekta realizāciju un nodošanu ekspluatācijā iepriekš noteiktajā termiņā – 2017. gada jūnijā.

2012. gada 31. janvārī Rīgas dome pieņēma lēmumu pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Krišjāņa Barona ielā 116A, Ērgļu ielā 2, Ērgļu ielā bez numura un Aleksandra Čaka ielā bez numura uz desmit gadiem nodot bezatlīdzības lietošanā sabiedriskā labuma organizācijai – biedrībai Latvijas Futbola federācija. Bija paredzēts, ka līguma darbības laikā daļa uzbūvētās infrastruktūras tiks nodota bezatlīdzības lietošanā pašvaldībai publisko funkciju veikšanai - sporta, īpaši futbola, popularizēšanai, veselīga dzīvesveida un jaunatnes sporta aktivitāšu veicināšanai un sporta izglītības programmu īstenošanai Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā. Pēc sporta bāzes izbūves treniņu laukumus varētu izmantot arī tuvumā esošās izglītības iestādes un Rīgas Futbola skola.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neregulārajiem pārvadātājiem tiks liegta pasažieru uzņemšana un izlaišana Rīgas centra ielās

Dienas Bizness,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai netraucētu regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu Rīgas administratīvajā teritorijā, tostarp pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos, Rīgas dome (RD) plāno aizliegt neregulāro pārvadājumu pasažieru uzņemšanu un izlaišanu daudzās galvaspilsētas centra ielās. To paredz Rīgas domes saistošie noteikumi, kuru projektu šodien akceptēja Satiksmes un transporta lietu komiteja, informē pašvaldībā.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir apzinājis ielas autoostas un Centrālās stacijas tuvumā, kas visvairāk pakļautas riskam tikt izmantotām kā iekšzemes neregulāro pārvadājumu pasažieru uzņemšanas un izlaišanas vietām.

Plānots, ka neregulāro pārvadājumu pasažierus uzņemt un izlaist būs aizliegts šādās ielās (ielu posmos):

- Alfrēda Kalniņa ielā;

- Aspazijas bulvāra posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz 13.janvāra ielai un posmā no Audēju ielas līdz 13.janvāra ielai;

- Centrāltirgus ielā;

- Dzirnavu ielas posmā no Ernesta Birznieka-Upīša ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai;

- Elijas ielas posmā no Turgeņeva ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināts - Rosina sākt kriminālvajāšanu par dokumentu viltošanu Barona ielas būvdarbu procesā

LETA,13.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) nosūtījis Ģenerālprokuratūrai krimināllietas materiālus, rosinot sākt kriminālvajāšanu pret sešām personām par dokumentu viltošanu saistībā ar seguma atjaunošanu Rīgā, Krišjāņa Barona ielā, informēja KNAB.

Krimināllietas ietvaros izmeklētājs lūdzis prokuroru piemērot arī piespiedu ietekmēšanas līdzekļus divām juridiskām personām, lai sauktu tās pie kriminālatbildības. KNAB uzsver, ka šīs krimināllietas sekmīgā izmeklēšanā ieguldīts vērienīgs izmeklētāju un operatīvo darbinieku darbs, izvērtējot apjomīgu dokumentāciju un nopratinot lielu skaitu personu, kas iesaistītas kriminālprocesā.

Binders nepiekrīt KNAB izteiktajiem pārmetumiem saistībā ar būvdarbiem Barona ielā

Kriminālprocess par, iespējams, veiktiem noziedzīgiem nodarījumiem, kas saistīti ar dokumentu viltošanu uzsākts 2016.gada oktobrī. Šajā krimināllietā aizdomās turēto personu vidū ir divas Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersonas, viena no kurām darba attiecības ar departamentu jau ir izbeigusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, jau aprīlī Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, varētu tikt ierobežota automašīnu kustība, tomēr, kāds būs risinājums, vēl nav zināms

Iecere eksperimentālā kārtā slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Līdz ar to Krišjāņa Barona iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. Pilsētplānošanas eksperimenta laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu. Pašlaik galvaspilsētas centrs ir kļuvis par transporta satiksmes tranzītu, bet iedzīvotāju daudzums ar gadiem ir būtiski samazinājies. Pilsētas centrs ir kļuvis par vietu, uz kuru atbrauc, caur kuru izbrauc, bet ne vietu, kur vēlas dzīvot. Pilsētas attīstības koncepcija vērsta uz to, lai uzlabotu dzīves kvalitāti centrā, bet tas ir iespējams, samazinot automašīnu skaitu, uzsver pašvaldība. Pagājušā gada nogalē Rīgas mērs Nils Ušakovs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi «vairākus eksperimentus», ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī. Pagaidām gan ar citiem paziņojumiem pašvaldība klajā nav nākusi. Jāmin, ka dāņu pilsētplānotājs Jans Gēls jau pirms 17 gadiem izstrādāja ieteikumus Rīgas pilsētvides attīstībai, bet pērn noslēdza memorandu ar Gēla biroju uz trim gadiem par sadarbību kvalitatīvas publiskās ārtelpas veidošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu.

Velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.

Savukārt virzienā no centra velojoslas nebūs, bet tiks izveidotas divas joslas - viena sabiedriskajam transportam, bet otra - pārējam autotransportam.

Tajā pat laikā Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Komitejas sēdē izvērtās ļoti asas diskusijas, kas galvenokārt skāra darba organizēšanu Rīgas domē. Gan opozīcijas deputāti, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji pārmeta domniekiem, ka minētais satiksmes organizācijas risinājums līdz šim nekur nav apspriests. Tāds neesot bijis ne starp Satiksmes departamenta izstrādātajiem variantiem, ne arī ticis izskatīts kopīgās sanāksmēs ar nevalstiskajām organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krišjāņa Barona ielā bojātas inženierkomunikācijas dēļ radies iegruvums zem bruģa, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Departamenta pārstāvji pēc avārijas vietas apsekošanas konstatējuši, ka iegruvuma iemesls ir izskalojums, kas ir radies bojātas inženierkomunikācijas dēļ. Atbildīgās iestādes par notikušo ir informētas, tuvākajā laikā avārijas cēloņi tiks novērsti.

Satiksmes departaments norādīja, ka Barona ielā tika veikti seguma atjaunošanas darbi, kuros neietilpa inženierkomunikāciju nomaiņa un pārbūve, līdz ar to minētais izskalojums nav tieši saistīts ar Barona ielas seguma atjaunošanas darbiem.

Šodien sociālajā vietnē Facebook Rīgas iedzīvotāji rakstījuši, ka Barona ielā zem un starp bruģakmenim esošās smiltis tiek izskalotas prātam neaptveramos apjomos un vietām zem Barona ielas plānotās rekomendējošās velojoslas izveidojušās milzīgas bedres aptuveni 30-50 centimetru dziļumā, virs kurām bruģis ieķīlējies karājas gaisā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome Krišjāņa Barona ielu automašīnu satiksmei plāno slēgt vasarā, nevis aprīlī vai maijā, kā bija iecerēts sākotnēji, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pēc viņas teiktā, patlaban apakšzemes komunikāciju turētāji ir uzsākuši aktīvus remontdarbus Aleksandra Čaka ielā, kas turpināsies arī tuvākos mēnešus, tādēļ automašīnu kustības slēgšana blakus ielā radītu lielākus sastrēgumus.

Līdz ar to satiksmes ierobežojumus plānots ieviest vasarā, kad lielākā daļa Rīgas skolēnu būs devusies vasaras brīvlaikā un satiksme pilsētā nebūs tik intensīva.

Vienlaikus pašvaldība vēl nav pieņēmusi lēmumu par to, kādā tieši veidā satiksmes ierobežojumi tiks ieviesti.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departaments izstrādājis trīs iespējamos variantus satiksmes ierobežošanai Krišjāņa Barona ielā.

Pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas uzstādot ceļa zīmi «Iebraukt aizliegts». Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Mīnuss šādām izmaiņām - ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Krišjāņa Barona ielu – gājējiem un uzņēmējdarbībai

Ruslans Vengers, SIA Latio Komercīpašumu tirdzniecības nodaļas darījumu vadītājs,01.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja ir uzdevusi Satiksmes departamentam līdz 2022. gada 1. aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Rīgas domes deputāte Ieva Siliņa informē, ka šis projekts varētu tikt īstenots jau 2022. gada vasarā. Izvērtējot Rīgas un citu Eiropas pilsētu īstermiņa vai ilgtermiņa pieredzi, tas būtu liels ieguvums pilsētas iedzīvotājiem, tūristiem, bet jo īpaši - uzņēmējiem.

Ar mērķi atdzīvināt pilsētas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību, līdz šim ir veikti trīs eksperimenti – uz laiku atvēlot gājējiem Tērbatas, Ģertrūdes un Blaumaņa ielas. Rīgas domes aptaujas dati liecina, ka vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa tajā laikā pieauga līdz pat 30%. Turklāt vairākas privātpersonas, uzzinot, ka Tērbatas iela varētu kļūt par gājēju ielu, tur ir iegādājušās nekustamo īpašumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai Krišjāņa Barona ielā

LETA,30.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, informēja galvaspilsētas domē.

Satiksmes departamentam ir uzdots līdz 2022.gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumu, lai Kr.Barona ielu varētu pārveidot par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus piešķirot tramvajam kustības prioritāti. Departaments ir sagatavojis iespējamā risinājuma plānu.

Ņemot vērā izmaksas un realizācijas laiku, ir izstrādāti trīs risinājumi velo infrastruktūras pārkārtošanai uz Kr.Barona ielā, kuri ietvers tranzīta satiksmes ierobežošanu un pastāvīgo velojoslu izveidošanu un nodalīšanu. Tāpat Kr.Barona un Aleksandra Čaka ielās paredzēts veikt novecojušo padomju laikā ražoto luksoforu nomaiņu un to aprīkošanu ar transporta detekcijas iekārtām, kas ļautu paātrināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu un vienlaikus regulētu satiksmi atbilstoši velosipēdistu un gājēju kustības intensitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) izsludina izsoli diviem nekustamajiem īpašumiem Rīgā – Krišjāņa Barona ielā un Miesnieku ielā, informē VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

“Esam izsludinājuši izsoli diviem nekustamajiem īpašumiem Rīgas vēsturiskajā centrā, Kr. Barona ielā un Miesnieku ielā, kas atbilst nekustamā īpašuma tirgus pieprasījuma šī brīža tendencēm. Kopumā redzam pieaugošu interesi attiecībā uz ēkām, kas var tikt pielāgotas viesmīlības uzņēmējdarbības veikšanai vai dzīvojamām platībām, kā arī plātības ziņā mazākiem objektiem.” norāda A. Vārna.

Nekustamais īpašums Krišjāņa Barona ielā, ietver četrstāvu administratīvo ēku ar pagrabstāvu, kuras kopējā platība ir 708,2 m², betona bruģakmens laukumu 48 m² platībā un zemes vienību 326 m² apmērā. Īpašums atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā – apbūvētā kvartālā, kuru ieskauj Krišjāņa Barona, Blaumaņa, Tērbatas un Dzirnavu ielas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperts: Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus Brīvības ielā un pie Nacionālā teātra

LETA,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, Lielo kapu draugu rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.

Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Rīgas Centra sporta kvartāla apkārtne

Linda Zalāne,28.09.2018

Šajā Krišjāņa Barona ielas posmā vēl ir brīvas komercplatības tiem, kuri saskata šī rajona izaugsmes potenciālu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centra sporta kvartāls, kas izveidots bijušās Latvijas Universitātes stadiona teritorijas daļā, ir devis nozīmīgu artavu apkārtējā rajona attīstībā.

Krišjāņa Barona ielas posms no Artilērijas līdz Ērgļu ielai pēdējā gada laikā piedzīvojis sparīgu attīstības grūdienu. DB aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka īstenotais projekts labvēlīgi iespaido arī biznesa vidi. Sakārtotā infrastruktūra piesaista gan atpūtas parka apmeklētājus, gan nejaušus garāmgājējus, kuri šo pilsētas daļu sāk uzlūkot ar jaunu skatu. Protams, ne visi šajā ielas posmā esošie uzņēmumi durvis vēruši pēdējā gada laikā, daudzi no tiem strādā trīs, piecus un pat 20 gadus, kā, piemēram, bārs Maska, kas, gadiem ejot, nav būtiski mainījies. Gluži kā klints Ērgļu ielas pakājē jau kopš1963. gada stāv sporta nams Daugava, kā arī bērnu un jauniešu centrs Rīgas Skolēnu pils, kuru izveidoja 1941. gadā, bet tolaik to dēvēja par Pionieru pili.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Satiksmes departamenta vadītājs: Problēmas ar Barona ielas segumu radīsies arī turpmāk

LETA,04.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas ar Barona ielas segumu radīsies arī turpmāk, jo ielai tika atjaunots tikai segums, bet komunikācijas zem ielas lielā mērā netika mainītas, šorīt Latvijas Radio izteicās Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Jakrins stāstīja, - ja ielu remontētu pilnā apmērā, tā būtu izrakta un bloķēta kādus divus gadus, bet tā vietā līdzekļus esot izlemts izmantot racionālāk.

Ierēdņa vērtējumā, defekti ielas segumā neesot nekas briesmīgs, jo sīkās problēmas tiekot likvidētas pāris dienu laikā, tostarp joprojām ir spēkā būvnieku sniegtā garantija.

Kā ziņots, decembra beigās Krišjāņa Barona ielā bojātas inženierkomunikācijas dēļ radās iegruvums zem bruģa. Satiksmes departamenta pārstāvji pēc avārijas vietas apsekošanas konstatējuši, ka iegruvuma iemesls ir izskalojums, kas ir radies bojātas inženierkomunikācijas dēļ.

Satiksmes departaments norādīja, ka Barona ielā tika veikti seguma atjaunošanas darbi, kuros neietilpa inženierkomunikāciju nomaiņa un pārbūve, līdz ar to minētais izskalojums nav tieši saistīts ar Barona ielas seguma atjaunošanas darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ģenerālprokuratūra sākusi kriminālvajāšanu par dokumentu viltošanu Barona ielas lietā

LETA,12.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra sākusi kriminālvajāšanu pret sešām personām par dokumentu viltošanu saistībā ar seguma atjaunošanu Rīgā, Krišjāņa Barona ielā.

Ģenerālprokuratūrā pieņemti lēmumi par sešu personu saukšanu pie kriminālatbildības pēc Krimināllikuma 275. panta otrās daļas. Šobrīd notiek personu iepazīstināšana ar viņiem celtajām apsūdzībām, pavēstīja prokuratūras preses pārstāve Una Rēķe.

Par šādu noziegumu draud draud brīvības atņemšana līdz trim gadiem, piespiedu darbs, vai naudas sods.

Šajā lietā iesaistītas arī divas juridiskas personas un ja prokuratūra izlems lietu nodot tiesai, tad tiesai būs jālemj par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanai šīm juridiskajām personām.

Krimināllikumā teikts, ka uzņēmumam tiesa var piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekli, ja nodarījumu juridiskās personas interesēs izdarījusi fiziskā persona, rīkodamās individuāli vai kā attiecīgās juridiskās personas koleģiālās institūcijas loceklis. Likumā paredzēti četri piespiedu ietekmēšanas līdzekļi - likvidācija, tiesību ierobežošana, mantas konfiskācija un naudas piedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieki vēl aizvien novērš defektus Krišjāņa Barona ielā un, visticamāk, ka tuvāko nedēļu laikā tie tiks novērsti, Rīgas domes Satiksmes komitejas sēdē norādīja RD Satiksmes departamenta vadītāj pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Pēc tam attiecīgās vietas apsekos Rīgas būvvaldes eksperti un, cerams, nolems par ielas pieņemšanu ekspluatācijā, atzīmēja E. Jakrins. Saskaņā ar noteikumiem ekspluatācijā nenodotu ielu var lietot ar pašvaldības atļauju, un Krišjāņa Barona ielas izmantošanai tāda ir.

Jāatgādina, ka Barona iela ekspluatācijā nav nodota jau vairāk nekā pusotru gadu. Tāpat jāmin, ka gada sākumā Ģenerālprokuratūra sāka kriminālvajāšanu pret sešām personām par dokumentu viltošanu saistībā ar seguma atjaunošanu Krišjāņa Barona ielā.

Apsūdzības lūdza uzrādīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), kurš minēja, ka izmeklētājs bija lūdzis prokuroru piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekļus divām juridiskām personām, lai sauktu tās pie kriminālatbildības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij un Rīgas pašvaldībai nevedas ar lielo centra namu pārdošanu; Nacionālās bibliotēkas ēkas izsole izgāžas vēlreiz, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdzšinējās Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) centrālās ēkas K. Barona ielā atkārtotai izsolei nav pieteicies neviens pretendents, tādēļ šodien tā nenotiks, DB norāda a/s Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) pārstāvis Arnis Blodons. Neviens nav izrādījis interesi arī par vēl vienu iepriekš LNB vajadzībām izmantotu īpašumu Anglikāņu ielā, Vecrīgā. Arī tā izsolei vajadzēja notikt šodien.

Bēdīgā stāvoklī

Īpašuma K. Barona ielā (veido divas funkcionāli saistītas ēkas K. Barona un Elizabetes ielā) izsoles sākumcena bija noteikta ap 3,3 milj. eiro, liecina VNĪ informācija. Pirmajai izsolei, kas bija iecerēta septembrī, sākumcena bija noteikta lielāka – tuvu 3,9 milj. eiro. Savukārt par trim būvēm Anglikāņu ielā valsts cerēja saņemt vismaz 1,9 milj. eiro. Uz jautājumu, kāda rīcība plānota tālāk, A. Blodons DB saka – visticamāk, tiks rīkotas atkārtotas izsoles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Rīgas dome sāk realizēt vienu no pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūras uzlabošanā – Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanu, informē domes pārstāvji.

Kr. Barona iela ir izbūvēta 1858. gadā, tās segums pārsvarā ir bruģis – kultūrvēsturisks mantojams, kuru jāsaglabā. Ņemot vērā, ka līdz šim būtiski un nopietni seguma atjaunošanas vai uzlabošanas darbi netika veikti, ielas infrastruktūra ir nolietojusies un nepievilcīga.

Ielas atjaunošana tiks veikta trīs etapos.

Šajā būvsezonā tiks īstenots pirmais etaps - atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla; autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pabeigts remonts vairākās Rīgas centra ielās; nākamgad atjaunos Brīvības un Lāčplēša ielu

Dienas Bizness,23.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Satiksmes departamenta vadība piektdien, 23. oktobrī, pārbaudīja būvdarbu norisi vairākās Rīgas centra ielās. Šajā būvsezonā ir atjaunots segums Raiņa bulvārī, Avotu un Sporta ielā, kā arī Artilērijas ielā. Savukārt vērienīgie Krišjāņa Barona seguma atjaunošanas darbi vēl turpinās, informē Rīgas dome.

«Krišjāņa Barona ielā šogad pabeigs atjaunot braucamo daļu, bet nākamgad - visas ietves. Ietves mēs bruģējam, jo tas ir daudz ilgtspējīgāks risinājums, arī apkope arī sanāk lētāka,» skaidro N. Ušakovs.

Viņš atgādina, ka nākamgad sāksies Brīvības un Lāčplēša ielu remonts - Lāčplēša iela tiks remontēta visā garumā, bet Brīvības iela posmā no Vecrīgas līdz Lāčplēša ielai un no VEF tilta līdz Juglai. Posms no Lāčplēša ielas līdz tiltam paliek 2017. gadam, piebilst N. Ušakovs.

Kā uzsvēra Satiksmes departamenta pārstāvji, ļoti īsos laika grafikos jau atjaunota apmēram trešdaļa seguma uz Kr. Barona ielas. Viss bruģis, kas patlaban tiek demontēts, pēc brauktuves pamatnes nolīdzināšanas tiek ievietots atpakaļ brauktuvē. Savukārt uz rekomendējošām velojoslām brauktuves abos virzienos tiek iestrādāts Latvijā ražots betona bruģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

No nākamās nedēļas būs ievērojami satiksmes ierobežojumi Rīgas ielās

Dienas Bizness,11.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seguma atjaunošanas laikā jau no pirmdienas, 14.septembra, būs slēgta vai daļēji ierobežota satiksme Raiņa bulvārī, Avotu un Krišjāņa Barona ielās, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Raiņa bulvāra posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Marijas ielai seguma atjaunošanas laikā būs daļēji ierobežota transportlīdzekļu satiksme, iedzīvotājiem jārēķinās, ka lielākie būvdarbi tiks veikti nakts stundās un var būt pārsniegts pieļaujamais trokšņu līmenis.

Tāpat gaidāmas satiksmes izmaiņas Avotu ielā. Visā ielas posmā no Lienes ielas līdz Aleksandra Čaka ielai tiks daļēji ierobežota transportlīdzekļu satiksme. Būvdarbu veicējiem uzdots nodrošināt transportlīdzekļu piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma, kuri atrodas Avotu ielas ierobežotajā posmā. Vietējiem iedzīvotājiem jārēķinās, ka nakts laikā var būt pārsniegts pieļaujamais trokšņu līmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija beigās noslēgsies pērn uzsāktie Siguldas Valsts ģimnāzijas jaunā mācību korpusa būvniecības darbi, informē Siguldas novada pašvaldība.

Siguldas pilsētas vidusskola iegūs plašākas telpas līdzšinējās Siguldas Valsts ģimnāzijas ēkā Krišjāņa Barona ielā 10, savukārt Siguldas Valsts ģimnāzijas skolēni mācības uzsāks Ata Kronvalda ielā 7.

Šobrīd jaunajā mācību korpusā turpinās apdares darbi – sienu špaktelēšana un krāsošana, griestu paneļu montāža, grīdu un sienu flīzēšana, elektroinstalācijas darbi, kā arī teritorijas labiekārtošana un ēkas fasādes apdares darbi, lai jau šī gada rudenī uzsāktu rekonstrukcijas otro kārtu – skolas ēkas Ata Kronvalda ielā 7 rekonstrukciju.

«Šoruden Siguldas Valsts ģimnāzijas jaunajā korpusā mācības uzsāks aptuveni 450 skolēni, kuriem būs pieejamas 12 mūsdienīgi aprīkotas mācību telpas. Tiesa, visu mācību gadu, kamēr otrā skolas ēkā turpināsies remontdarbi, skolēniem un pedagogiem būs zināmas neērtības, jo nebūs pieejamas telpas abās skolas ēkās, tomēr mācību procesu tas neietekmēs,» paskaidroja Siguldas pašvaldības domes priekšsēdētāja vietniece Līga Sausiņa norādot, ka ģimnāzijas 7. klases mācības 2019./2020. mācību gadā vēl turpinās Krišjāņa Barona ielā 10.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pēc grausta Barona ielā 88 A nojaukšanas Rīgas pašvaldība ķersies pie tā apkārtnē esošo ēku un teritorijas sakārtošanas

LETA,06.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēneša laikā tiks pilnīgi demontēta vidi degradējoša jaunbūve Krišjāņa Barona ielā 88 A, pēc kā Rīgas pašvaldības pārstāvji sola sākt tās iekšpagalmā esošo vidi degradējošu būvju un apkārtējās teritorijas sakārtošanu, par plāniem žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).

Šodien plašsaziņas līdzekļu un Rīgas pašvaldības pārstāvju klātbūtnē tika sākti ēkas Krišjāņa Barona ielā 88 A nojaukšanas darbi. Tā ir nepabeigta jaunbūve, kas klasificēta kā B kategorijas grausts. Ēkas fasādei ir apmetuma bojājumi, bet mūrī redzami izdrupumi un plaisas. Tā atrodas intensīvas gājēju un transporta satiksmes teritorijā. Ēkai blakus atrodas arī tirdzniecības un izglītības iestādes.

Ēkas demontāžas pasūtītājs ir Īpašuma departaments, izpildītājs - SIA E-būvvaldība. Nojaukšanas kopējās izmaksas ir 38 150 eiro, kas pēcāk tiks piedzīti no kopīpašniekiem - VAS Privatizācijas aģentūra, vienas fiziskas un vienas juridiskas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Leļļu teātra rekonstrukcijas projekts Kr. Barona ielā 16/18, Rīgā, ir veiksmīgi noslēdzies, un ēka ir nodota ekspluatācijā, informē VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ).

Teātris jau šobrīd uzsācis pārvākšanās procesu uz savu vēsturisko mājvietu un skatītājus ar pirmajām izrādēm atjaunotajās telpās gaidīs šī gada 15. decembrī.

“Rekonstrukcijas darbi Latvijas Leļļu teātrī ir sekmīgi noslēgušies un ēka ir nodota ekspluatācijā, par ko mums ir patiess prieks. Ēkas nodošanas procesā bija jāveic nelieli uzlabojumi un precizēšanas darbi, lai nodrošinātu ēkas atbilstību visiem regulējošajiem standartiem un nodrošinātu Leļļu teātra mazajiem skatītājiem drošu un patīkamu vidi. Šobrīd sākusies teātra pārvākšanās uz vēsturisko mājvietu Kr. Barona ielā. Ēkas atslēgas teātrim plānots nodot 2023. gada 1.decembrī, kad arī tiks uzsākta pašas ēkas ekspluatācija un jau 15. decembrī tiks rīkota teātra atklāšana ar pirmajām izrādēm,” atzīmēja VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kr.Barona seguma atjaunošanas darbi turpinās un no rītdienas, 16.oktobra, uzsāksies darbi posmā no Merķeļa ielas līdz Elizabetes ielai, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Kr.Barona ielā jau tagad atsevišķos posmos ir ierobežota satiksme, turpmāk autovadītājiem jārēķinās, ka būs liegta satiksme šajā posmā līdz 30.novembrim. Satiksmes departaments jau iepriekš atvainojas vietējiem iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām, jo darbi tiks veikti arī nakts stundās.

Kā jau iepriekš informējām, tieši Kr.Barona ielā turpmākajos trijos gados gaidāmas lielas pārmaiņas. Ielai tiks atjaunots bruģa segums, salabotas ietves, radot vides pieejamību ikvienam rīdziniekam un pilsētas viesim, un iela tiks labiekārtota.

Šajā būvsezonā tiks īstenots pirmais etaps - atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla; autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem. Būvniecības procesā bruģis, kas tiek demontēts, pēc pamatnes nolīdzināšanas, tiek iestrādāts atpakaļ brauktuvē.

Komentāri

Pievienot komentāru