Ikviens tirgotājs zina, ka pircējiem patīk jauni un atšķirīgi produkti, cilvēkiem mainās ieradumi, tādēļ lielāka uzmanība tiek pievērsta citām preču grupām. Taču mazajiem un vidējiem veikaliem 2017.gads solās būt tikpat saspringts kā iepriekšējais, tādēļ ļoti aktuāls jautājums ir izmaksu un piegāžu optimizācija.
“Mazumtirdzniecībā šogad sagaidām līdzīgu izaugsmi kā pērn. Redzam, ka pirkumu apjoms nemainās, kaut arī nedaudz ir palielinājušās preču cenas. Taču redzam nelielo tirgotāju nedrošību par iespaidu, ko radīs nepieciešamība mainīt vai pielāgot kases aparātu sistēmas. Variantu jau nav daudz: vai nu izmaksas iekļaut cenās, vai arī domāt, kur un kā ietaupīt,” stāsta Baltstor valdes locekle Indra Granateka.
Viņa ir optimiste, jo uzskata, ka, prasmīgi plānojot piegādes, arī vidēji veikali var nodrošināt optimālu un pircējiem interesantu preču klāstu. Speciāliste uzsver, ka ieguvēji būs tie tirgotāji, kas aktīvi īstenos gan atraktīvus veicināšanas pasākumus, piemēram, loterijas, gan arī ieguldīs līdzekļus veikalu aprīkojumā un remontā.
Taču, lai izdzīvotu saspringtās konkurences apstākļos, ļoti iespējams veikaliem ar to nepietiks. Baltstor valdes locekle uzsver, ka veiksmīgi strādājoša veikala pamatā ir efektīva preču loģistika, pircējiem patīkams sortiments un pareizs preču izvietojums plauktos.
“Baltstor kā vietējā kapitāla uzņēmumam ļoti rūp tas, kā jūtas mazais un vidējais bizness. Tieši tāpēc esam nolēmuši paplašināt sadarbību ar veikaliem un partneriem, lai ar savu kompetenci atvieglotu tirgotājiem darba organizēšanu,” uzsver eksperte.
Šā gada 29. un 30.martā plkst.10.00 Rīgā, Dzelzavas ielā 127 durvis plašākam klientu lokam vērs Latvijas lielākās mazumtirgotāju sabiedrības Baltstor vairumtirdzniecības bāze, kur turpmāk varēs iepirkties ikviens mazumtirgotājs un HoReCapārstāvis.
Teju 8000 kvadrātmetros ir pieejamas vairāk nekā 1500 preču vienības - bakaleja, žāvēti augļi un rieksti, konditoreja, rūpniecības un sadzīves ķīmijas preces u.c. Būtiski – kompleksā darbojas arī aukstā noliktava, no kuras ir iespējams piegādes trīs reizes nedēļā. Bakaleja tiek piegādāta ne retāk kā 1 reizi nedēļā, preces piegāde no aukstās noliktavas - 48h laikā.
“Mēs atveram savas bāzes durvis un iepazīstinām ar noliktavu, jo mūsu piedāvājums var palīdzēt gan samazināt izmaksas, gan uzturēt optimālu sortimentu veikalā,” skaidro Baltstor valdes locekle.
Sadarbība, kas spēj piedāvāt regulāras piegādes un vajadzības gadījumā – arī mazus preču apjomus, nelielam biznesam ir ļoti izdevīga, jo tad nav uz vietas jāveido lieli krājumi, sortimentu var ātri piemērot pircēju paradumu izmaiņām, turklāt nav jāuztur attiecības ar vairākiem piegādātājiem. Tas ietaupa gan laiku, gan arī finanses.
Speciāliste uzsver, ka “Baltstor” mērķtiecīgi strādā ar piegādātājiem, kas piedāvā no standartpiedāvājuma atšķirīgas preces dažādās produktu kategorijās. “Mēs uzturam samērā plašu piedāvājumu, lielu uzmanību pievēršot optimālai cenas un kvalitātes attiecībai. Vienlaikus rūpīgi sekojam pieprasījumam, tādēļ spējam ātri reaģēt uz jebkurām izmaiņām,” viņa skaidro.
Trešā būtiskā lieta – Baltstor konsultanti regulāri izglīto tirgotājus par novērotajām tendencēm, tirgus pētījumu rezultātiem un šīs informācijas izmantošanu cenu veidošanā. Piemēram, nav noslēpums, ka ir mainījušies cilvēku brokastošanas paradumi – mazāk tiek lietota maize, vairāk – putras un jogurti. Šīm izmaiņām ir jāatspoguļojas arī preču izvietojumā veikalu plauktos.
Šīs zināšanas ir tikpat svarīgas kā informācija par populārākajiem produktiem, jaunumiem tirgū, jo palīdz veidot labi organizētu un pelnošu tirdzniecības vietu.
Atvērto durvju dienām var pieteikties līdz 27.martam rakstot uz e-pastu [email protected] vai zvanot 67775949.