Jaunākais izdevums

Pēc neatkarīga pētījuma datiem par zādzībām mazumtirdzniecībā, zādzības no veikaliem 2007. gadā tirgotājiem pasaulē izmaksāja 72,424 miljardus eiro. Eiropā tirgotājiem tika nodarīti zaudējumi 29,285 miljardu eiro apmērā, bet Baltijas valstīs –207 miljonu eiro apmērā.

Šādus datus apkopojis uzņēmums Neto Baltic.

Lielākos zaudējumus zādzību dēļ visā Eiropā piedzīvoja Baltijas valstu tirgotāji – šeit zaudējumi veido 1,42% no kopējā apgrozījuma. Otrajā vietā ierindojas Čehija (1,41%), trešajā – Grieķija, Slovākija un Ungārija (pa 1,36%). Vismazākie zaudējumi šogad tika konstatēti Austrijā (0,94%), Šveicē (0,96%) un Islandē (1%). 2007. gadā Eiropā zaudējumi no zādzībām sasniedza vidēji 1,26% no kopējā apgrozījuma, pasaulē – 1,36%.

Baltijas valstu tirgotājiem zādzību nodarītie zaudējumi ir gan lielākie, gan arī novērots vislielākais to pieaugums, salīdzinot ar 2006. gadu, – par 7,60%. Īrijā zaudējumi palielinājušies par 6,4%, bet Šveicē – par 4,3%. Tirdzniecības zaudējumi zādzību rezultātā visvairāk samazinājās Islandē (-5,70%), Dānijā (-3,20%) un Slovākijā (- 2,90%).

Pēc Neto Baltic direktora Vaida Bieliņa vārdiem, lielākos zaudējumus un to pieaugumu Baltijas valstīs varētu skaidrot ar strauju tirdzniecības centru attīstību, īpaši reģionos.

Vispārējie tirdzniecības zaudējumi (pircēju, darbinieku, piegādātāju zādzības un izdevumi apsardzei) vienai Eiropas mājsaimniecībai šogad izmaksāja 168,51 eiro, savukārt vienai Baltijas valstu mājsaimniecībai – 78,51 eiro. Visvairāk Baltijas valstīs zaga pircēji – 42,2%, darbinieku zādzības veidoja 33,4%, piegādātāju – 6,5%, bet 17,9% tika norakstīts uz administrācijas kļūdām.

Eiropā veikalu aizsardzībai 2007. gadā tika iztērēts 7,821 mljrd. eiro, tai skaitā – 5,271 mljrd. eiro tika ieguldīti apsardzes darbiniekos un tikai 2,550 mljrd. eiro – apsardzes tehnoloģijās. Baltijas valstu tirgotāji apsardzē ir ieguldījuši 34 milj. eiro.

Visvairāk zagtās preces visā pasaulē ir līdzīgas. Eiropā zagļu vidū vispopulārākais ir alkohols, kosmētika un ķermeņa kopšanas līdzekļi, sieviešu apģērbs, smaržvielas, skūšanās piederumi. Visā pasaulē gadā laikā veikalos tika noķerti 6 miljoni zagļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk zog Rīgas veikalos un Latgalē; pārsvarā kafiju, alkoholu, ēdienu

Dienas Bizness,07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no nopietnām, diemžēl neizbēgamām teju visu mazumtirgotāju problēmām ir zādzības. To atzīst visi Dienas aptaujātie mazumtirgotāji, lai gan savos izteikumos ir diezgan piesardzīgi un nevēlas nosaukt konkrētas zādzību radīto zaudējumu summas. Kā rāda Valsts policijas (VP) statistika, pērn saņemti 11 056 tirgotāju iesniegumi par zādzībām veikalos, bet šā gada pirmajā pusgadā – 5490 iesniegumu, trešdien raksta laikraksts Diena.

VP pārstāvis Toms Sadovskis stāsta, ka visvairāk zādzību notiek tieši Rīgā, īpaši Ziemassvētku un dažādu izpārdošanu laikā, kad ir vislielākā pircēju plūsma. Galvenā zagļu grupa ir narkomāni.

Kā atzīst mazumtirgotāji, samērā reti ir tie gadījumi, kad cilvēki zog savam patēriņam, pārsvarā zagts tiek ar nolūku nelikumīgi iegūto pārdot tālāk. Izņēmums ir preses un ātro uzkodu mazumtirdzniecības tīkls Narvesen, kur pārsvarā tiek zagti ēdieni, piemēram, saldumi un dzērieni, kas domāti tieši personiskajam patēriņam.

Gan Valsts policija, gan mazumtirgotāji atzīst, ka galvenā zagļu grupa ir narkomāni, kas zog ar mērķi sazagto pārdot tālāk, lai iegūtu naudu. Satraucoši ir tas, ka starp zagļiem kā samērā nozīmīga grupa iezīmējas arī bērni un jaunieši, kuri pārsvarā zog sīkumus, piemēram, šokolādes vai kancelejas preces grāmatveikalos. Parasti tas tiek darīts lielā barā, un, kā liecina pieredze, jauno zaglēnu galvenā motivācija ir nevis izsalkums vai trūkums, bet gan bravūra un vēlme ar savu «drosmi» pazīmēties vienaudžu priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zādzību skaits lielveikalos Latvijā 8 mēnešu laikā ir pieaudzis gandrīz trīsreiz un sasniedzis 3107 gadījumus, kas ir par 1228 gadījumiem vairāk nekā pērn šajā laikā, atsaucoties uz oficiālu statistiku, ziņo Telegraf.

Apsardzes kompānija G4S norāda, ka viņu kompānijā noķerto zagļu skaits ir pieaudzis par 29 %, salīdzinot ar pērnā gada 8 mēnešiem. Pēc G4S pārstāvju teiktā, visbiežāk zog alkoholu, kosmētiku, smaržas, tabakas izstrādājumus, apģērbu un nelielas elektropreces (fotoaparātus, telefonus, u.c.).

Pēc G4S datiem, 65 % gadījumu zog vīrieši, un pārējie 35 % - sievietes vai bērni.

Vēl viena tendence - zog cilvēki, kas iepriekš nav nokļuvuši policijas redzeslokā - lielākoties tie ir cilvēki, kas palikuši bez darba un kuriem ir parādi, piemēram, jāmaksā līzinga maksājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Paziņoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 rezultāti - virsotnē atgriezies LMT

Dienas Bizness,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 19. jūnijā, laikraksta Dienas Bizness redakcijā notika svinīga gadskārtējā Uzņēmumu Reputācijas Topa rezultātu paziņošana, kurā tika sumināti 150 Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju. Nords Porter Novelli, sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un Dienas Bizness veidotais Reputācijas tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija šogad pulcināja vairāk nekā 150 valsts vadošo uzņēmumu vadītāju. Pasākumā viesus uzrunāja Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.

Reputācijas Topa ceremonijā tika apbalvoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 pirmo 10 vietu ieguvēji, kā arī nozaru topu uzvarētāji – vadošie Latvijas uzņēmumi. Šogad topa virsotnē ir atgriezies uzņēmums SIA Latvijas Mobilais Telefons, kas saņēma balvu kā uzņēmums ar labāko reputāciju gan starp savas nozares uzņēmumiem, gan starp visiem Latvijas uzņēmumiem kopumā. Reputācijas topa augstajā otrajā vietā ierindojusies AS Swedbank, savukārt trešo vietu ieņem uzņēmums AS Laima, kas iepriekšējos divus gadus noturējās topa augšgalā. Uzņēmums ar straujāko reputācijas izaugsmi šā gada topā – VSIA Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca, pakāpjoties Reputācijas topā par 36. vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 17. jūnijā, Latvijas Nacionālajā operā notika svinīga desmitā Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija, kurā tika paziņoti 2014. gada uzņēmumi ar augstāko reputāciju un desmitgades reputācijas līderi.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), Nords Porter Novelli, sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un laikraksta Dienas Bizness veidotais Uzņēmumu Reputācijas Tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija šogad pulcināja Latvijas vadošo uzņēmumu vadītājus un uzņēmējus. Pasākumā viesus uzrunāja Ministru prezidente Laimdota Straujuma un LIAA direktors Andris Ozols.

«Jau desmit gadus nemainīgi topa augšgalā ir eksportējoši uzņēmumi, puse no labākajiem 2014. gada TOP20 uzņēmumiem veiksmīgi darbojas gan pašmāju, gan ārvalstu tirgos. Laba reputācija un līderība mājas tirgū ir bijusi priekšrocība, iekarojot eksporta tirgus, jo klienti visur novērtē kvalitatīvus produktus un pakalpojumus, labu servisu, atklātu komunikāciju un rūpes par darbiniekiem, sabiedrību un vidi,» uzsvēra LIAA direktors Andris Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 17.jūnijam, kad uzzināsim 2014. gada uzņēmumus ar augstāko reputāciju, šī topa veidotāji Nords Porter Novelli piedāvā ieskatu Uzņēmumu Reputācijas Topa aizvadītajā desmitgadē.

2005 – 2007

No 2005. – 2007. gadam topa pirmajā vietā stabili turējās Hansabanka (Swedbank), bet otro vietu ieņēma Latvijas Mobilais Telefons, kurš trīs gadu laikā spēja iemantot iedzīvotāju mīlestību, no piektās vietas iedzīvotāju vērtējumā pakāpjoties uz pirmo, kas kopvērtējumā mobilo sakaru līderim ļāva pārliecinoši saglabāt reputācijas vicečempiona titulu. Reputācijas topa pirmsākumos, tautiskās ēdināšanas uzņēmums Lido piedzīvoja vien nelielas svārstības, 2006. gadā no bronzas godalgas atkāpjoties uz ceturto vietu, savukārt 2007. gadā to godam atgūstot. Topa pirmajos gados augstākos reputācijas vērtējumus ieguva uzņēmumi, kas ir iedzīvotāju ikdienas preču un pakalpojumu «patēriņa grozā» - saldumu, alkohola, maizes un piena ražotāji, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi, kā arī bankas, līzinga uzņēmumi, mazumtirdzniecības tīkli, auto dīleri un telekomunikāciju operatori, kas pilnībā sakrita ar trekno gadu patēriņa filozofiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc mēneša taps zināmi 2013. gada Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju

Jau devīto gadu tiek veidots Uzņēmumu reputācijas tops, kurā iekļuvušie uzņēmumi tiks apbalvoti 19. jūnijā, bet ar pētījumu Dienas Biznesa lasītāji visā tā pilnībā varēs iepazīties 20. jūnijā.

Šogad īpašu uzmanību Dienas Bizness un topa veidotāji Nords Porter Novelli pievērsīs uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības vērtējumam, respektīvi, tam, cik un kā kompānijas rūpējas ne tikai par savu, bet visas sabiedrības labklājību. Jāpiebilst, ka šis ir viens no uzņēmumu reputācijas faktoriem, kas gadu no gada kļūst arvien nozīmīgāks gan iedzīvotāju, gan uzņēmēju acīs.

Fiksē fotofinišā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidrots Latvijas interneta blogu top desmitnieks, un pirmajā vietā ar 16,6 tūkstošiem lasītāju ierindojies iinuu.lv, liecina interneta izpētes uzņēmuma Gemius publicētā informācija. Otrajā vietā ierindojas tehnoloģiju blogs krizdabz.lv, bet trešajā - kakao.lv.

Blogu topa līderi - blogu iinuu.lv - novembrī apmeklējuši 1,32 % no visas Latvijas interneta auditorijas, un tas ir labākais rezultāts to blogu vidū, kas novembrī piedalījās blogu topa mērījumos, norāda Gemius.

Reālo apmeklētāju skaits audzis arī aprīlī veidotā Gemius blogu topa uzvarētāja Kristapa Skuteļa blogam krizdabz.lv - tam lietotāju skaits audzis par nepilniem trīs tūkstošiem, novembrī sasniedzot 12 tūkst. Par 2,5 tūkst. lietotāju augusi šī paša autora bloga androids.lv auditorija, novembrī sasniedzot 6,5 tūkst. Tehnoloģiju blogu popularitāti apstiprina ne tikai tas, ka pieaudzis to apmekletāju skaits, bet arī tas, ka teju pusē no populārākajiem blogiem pārstāvēta jaunāko tehnoloģiju tematika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reputācijas tops

Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija - fotogrāfijās

Uldis Andersons,18.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reputācijas topa desmitajā gadskārtā pēc gada pārtraukuma atkal triumfē a/s Laima, ieņemot pārliecinošu pirmo vietu kā iedzīvotāju, tā uzņēmēju vērtējumā.

Nemainīgu otro pozīciju reputācijas topā jau trešo gadu pēc kārtas saglabā a/s Swedbank, kas vienlaikus šogad ieņēma pirmo vietu arī divos atsevišķos reputācijas vērtēšanas faktoros – kā labākais darba devējs un kā uzņēmums ar labāko korporatīvo komunikāciju. Savukārt topa līderis Laima šogad ir panākumu virsotnēs tādās kategorijās kā Labi produkti un pakalpojumi un Augsts eksporta potenciāls, par ko uzņēmums saņēma Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras speciālbalvu.

Par Uzņēmumu reputācijas topa pirmās desmitgades līderi pārliecinoši ir izvirzījies šā gada trešās vietas ieguvējs Latvijas mobilais telefons, kas ir sakrājis visaugstāko reitingu desmit gadu periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien svinīgā godināšanas ceremonijā laikraksts Dienas Bizness un informācijas tehnoloģiju uzņēmums Lursoft IT pasniedza balvas veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem, kā arī tika prezentēts jau sešpadsmitais TOP 500 žurnāls. 2011. gadā lielākais uzņēmums pēc neto apgrozījuma bijis ķīmisko vielu vairumtirgotājs SIA Uralchem Trading, uz otro pozīciju novirzot iepriekšējo gadu līderi AS Latvenergo.

  1. Nominācija TOP 500 līderisSIA Uralchem Trading, kura darbības joma ir ķīmisko vielu vairumtirdzniecība. Šis uzņēmums pakāpies par vienu pozīciju un ierindojies TOPa pirmajā vietā, pēc neto apgrozījuma apsteidzot iepriekšējo gadu līderi AS Latvenergo. Uzņēmuma apgrozījums 2011. gadā sasniedzis 719,9 miljonus latu (pret 2010. g. + 58%). Lielāko uzņēmumu TOPa trijnieku 2011. gadā pēc neto apgrozījuma, tāpat kā gadu iepriekš, noslēdz mazumtirgotājs SIA Rimi Latvia
  2. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 jaunpienācējs – plastmasas cauruļu ražotājs SIA Evopipes. 2011. gadā uzņēmums strādāja ar 9,4 miljonu latu apgrozījumu un lielāko uzņēmumu topā tas debitējis 476. vietā;
  3. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 koncernsAS Elko grupa. Šis datortehnikas vairumtigotājs 2011. gadā spējis sasniegt apgrozījumu 396,3 miljonu latu apmērā (pret 2010.g. + 11,8%). TOP 500 uzņēmumu sarakstā AS Elko grupa, tāpat kā pērn, ierindojies 5. vietā;
  4. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 EBITDA pelnītājsAS Olainfarm, farmaceitisko preperātu ražotājs. AS Olainfarm 2011. gadā strādājis ar 35,8 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 43,2%), un 2011. gada lielāko uzņēmumu TOPā pēc neto apgrozījuma šoreiz ierindojas 107. vietā;
  5. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 reģionu uzņēmumsSIA Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne. Uzņēmums, kas nodarbojas ar gaļas pārstrādi un konservēšanu, 2011. gadā strādāja ar 10,9 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 29%). Lielāko uzņēmumu topā tas ieņem 406. vietu pēc neto apgrozījuma 2011. gadā;
  6. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 darba devējs AS Rīgas Elektromašīnbūves rūpnīca. Šis uzņēmums, kas darbojas masīnbūves jomā 2011. gadā strādājis ar 22,7 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 68,9%). Lielāko uzņēmumu topā ražotājs ieņem 186. vietu;
  7. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 eksportētājs – SIA Kwintet Production, kas nodarbojas ar darba apģērbu ražošanu. Uzņēmums 2011. gadu noslēdzis ar 11,8 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 167%) un topā ieņem 378.vietu;
  8. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 pakalpojumu sniedzējs – graudu un lopbarības vairumtigotājs LPKS Latraps. Šis uzņēmums 2011. gadā strādājis ar 75,7 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 34%) un TOPā ieņem 37. vietu;
  9. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 ražotājs – mēbeļu ražotājs SIA Avoti SWF. 2011. gadā uzņēmums strādājis ar 16,9 miljonu latu apgrozījumu (2010.g. + 17%). TOPā mēbeļu ražotājs ieņem 262. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Banku nozarē augstākā reputācija Swedbank, bet apdrošināšanā - BTA

Ieva Mārtiņa,09.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstāko reputāciju Latvijas banku sektorā saglabājusi pēc aktīviem lielākā banka Swedbank, bet apdrošināšanas nozarē - nedzīvības apdrošināšanas sabiedrība BTA, liecina žurnāla Lietišķā Diena un sabiedrisko attiecību aģentūras Nords Porter Novelli veidotais Uzņēmumu reputācijas tops 2011.

Swedbank laikā no 2005. gada līdz 2008.gadam turējās reputācijas topa pirmajā vietā, bet, sākoties krīzei, bankas vērtējums noslīdēja līdz 4. vietai 2009.gadā un līdz 9. vietai 2010. gadā. Tomēr šogad bankas reputācija atkal ir uzlabojusies un kopējā reputācijas topā ieņem piekto vietu. Otra visaugstāk novērtētā banku sektorā šogad ir SEB banka, kurai arī izdevies pakāpties topā no 19. vietas 2010. gadā uz 14. vietu šogad.

Finanšu sektorā kopumā trešo un apdrošināšanas nozarē augstāko novērtējumu saglabājusi BTA, ieņemot 51.vietu kopējā topā, kas gan ir zemāka, nekā 2010. gadā, kad bija 46.vieta, un arī ieņēma pirmo vietu starp apdrošinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Uzņēmumu Reputācijas Tops prezentēs jau desmito korporatīvās reputācijas analīzi, apskatot ne tikai 2014. gada reputācijas izmaiņas, kāpumus un kritumus, bet arī analizējot aizvadītās dekādes spilgtākās tendences.

2014. gada Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju tiks apbalvoti jau 17. jūnijā, bet ar pētījumu Dienas Biznesa lasītāji varēs iepazīties 18. jūnijā - žurnālā Uzņēmumu Reputācijas Tops.

Reputācijas Tops šajos gados kļuvis par ļoti būtisku tirgus notikumu barometru, skaidri identificējot dažādu tirgus svārstību un aktivitāšu ietekmi uz reputācijas reitingiem. Pirmie topa gadi kompāniju vadītājiem lika izvērtēt arī sociālās atbildības nozīmi uzņēmuma reputācijā.

Īss ieskats vēsturē:

Pētījums uzņēmumu reputācijas līderu noskaidrošanai pirmo reizi tika veikts 2005. gadā. Eksperti bija vienisprātis, ka Reputācijas Tops rosinās uzņēmējus novērtēt reputācijas spēku biznesā. Pirms desmit gadiem topā iezīmējās būtiska tendence – topa vietas ieņēma gan pelnošas korporācijas, gan 2005. gadā zaudējumus cietuši uzņēmumi, pierādot, ka ne vienmēr apgrozāmo līdzekļu daudzums nosaka to, kurš komersants būs sabiedrībai vai saviem sadarbības partneriem tīkamākais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reputācijas tops

Turpina «mērīt» Latvijas uzņēmumu reputāciju

Dienas Bizness,23.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu reputācijas «mērīšana» turpinās – jau septīto gadu pēc kārtas, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus un uzņēmumu vadītājus, tiek veidots Uzņēmumu reputācijas tops. Jaunums šogad – pirmo reizi portāla db.lv apmeklētāji var piedalīties totalizatorā un prognozēt, kuri uzņēmumi gozēsies topa augšgalā 2012. gadā.

LD Uzņēmumu reputācijas TOP 2012 izdevums pie lasītājiem nonāks 13. jūnijā. Pērn topa augšgalā bija pārbaudīta vērtības – Laima, Latvijas Mobilais telefons un Latvija Statoil. Vai šogad kas būs mainījies?

Topa veidotāja, sabiedrisko attiecību aģentūra Nords Porter Novelli direktore Evija Ansonska: «Jau septiņus gadus cīņa par iedzīvotāju un uzņēmēju atzinību un reputācijas līdera godu norisinās starp Latvijas vadošajiem uzņēmumiem – Laima, Latvijas Mobilais Telefons, Aldaris, Swedbank un Latvija Statoil, kas topa pirmajā desmitniekā noturējušies visā tā pastāvēšanas laikā. Tomēr korporatīvajai mīlestībai ir visai nepastāvīga daba. Jau pašlaik varam droši prognozēt, ka aizvadītā gada spraigo notikumu ietekmē 2012. gada topā noteikti neiztiksim bez reputācijas kritumiem un kāpumiem, favorītu un grēkāžu maiņas, par to būs parūpējušies Latvijas iedzīvotāji.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ja es braucu ar trolejbusu – vai es to mīlu?

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši šāda doma ienāca prātā, iepazīstoties ar tikko publiskoto Latvijas (un nu jau arī Baltijas) Mīlētāko zīmolu topu. Tajā ar jūtamu pārsvaru pār citiem pirmajā vietā ir Google. Man personiski pret Google nav nekas iebilstams, tomēr – vai tad, ja es kaut ko lietoju ik dienu tāpēc, ka īsti nav citas, ērtākas un labākas alternatīvas, es to īpaši mīlu?...

Protams, līdzās Google meklētājam cilvēki lieto arī Google Docs, Google kalendāru, Google uzturētu e-pasta programmu, Google Chrome interneta pārlūku un visdažādākos citus instrumentus, kas darbojas visnotaļ pieklājīgi un veic dažādas funkcijas pietiekami ātri un efektīvi, salīdzinot ar citām līdzīgām programmām. Tam varētu piekrist. Turklāt daudz laba dzirdēts arī par Google personāla politiku un darba vidi, kas mūs Baltijā īpaši neskar, bet – jauki taču.

Tomēr turpat tālāk, topa 2.vietā Latvijā ir Inbox, bet nedaudz zemāk, saraksta otrajā desmitā – ss.lv. Vai tiešām cilvēkiem ir īpaši siltas jūtas pret visparastākajiem e-pastu un foto apmaiņas vai sludinājumu serveriem? Izklausās nedaudz jocīgi…

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar foto: Uzņēmumu reputācijas topā šogad uzvar AS Laima, SIA Lāči un LMT

Dienas Bizness,28.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu Reputācijas topā šogad uzvarējusi AS Laima. Topa otrajā vietā SIA Lāči, trešajā - SIA Latvijas Mobilais telefons.

Topa ceturtajā vietā ierindojusies SIA Spilva, piektajā - AS Dobeles dzirnavnieks. Sesto vietu ieņem SIA Lattelecom, septīto - AS Dzintars, astoto - AS Swedbank, devīto - AS Grindeks, bet desmitajā vietā AS Lido.

Izmaiņas notikušas topa trijniekā. Pirmo un trešo vietu nemainīgi ieņem Laima un Latvijas Mobilais telefons, bet otrajā vietā šogad ierindojies uzņēmums Lāči, izkonkurējot Swedbank, kas šā gada topā ieņem 8.vietu.

Aizraujošas pārmaiņas notikušas arī otrā desmitnieka uzņēmumu vidū – sensacionālus panākumus pelnīti guvis SIA Latvijas Finieris, no 34.vietas pērn pakāpjoties uz 13.vietu šogad, Reputācijas topa izdevumā komentē Nords Porter Novelli direktore un topa veidotāja Evija Ansonska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Centrālās un Austrumeiropas 500 lielāko uzņēmumu topā Latviju pārstāv astoņi uzņēmumi

Zane Atlāce - Bistere,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja Coface veidotajā Centrālās un Austrumeiropas 500 lielāko uzņēmumu topā Latviju pārstāv astoņi uzņēmumi, pārsvarā gan ārvalstu uzņēmumu Latvijas struktūrvienības.

No Lietuvas topā iekļuvuši 20, bet Igaunijas – 4 uzņēmumi. Kopumā reģionam 2015. gads bijis veiksmīgs un vadošo kompāniju apgrozījums ir pieaudzis par 4,2%.

No Latvijas uzņēmumiem augstākās pozīcijas ieņem minerālmēslu un ķīmisko vielu tirgotājs SIA Uralchem Trading (130.vieta topā), mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Rimi Latvia (210.vieta topā), kā arī mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Maxima Latvija (261.vieta topā). No Latvijas uzņēmumiem topā atrodama arī AS Latvenergo, kas piedzīvojusi kritumu no pērnās 221.vietas uz 348. vietu, SIA Orlen Latvija, AS Latvijas Gāze, SIA Neste Latvija un SIA Circle K Latvia.

Reģiona lielākā ekonomika ir Polijā, un topā valsti pārstāv 137 uzņēmumi, tostarp pirmo pozīciju ieņemošā PKN Orlen. Par topa «uzlecošo zvaigzni» var uzskatīt General Electric Hungary, kas pakāpies uz topa otro pozīciju no aizvadītā gada 13. vietas, un 2015. gadā uzņēmums savu peļnu ir teju četrkāršojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja “Coface” veidotajā Centrālās un Austrumeiropas 500 lielāko uzņēmumu reitingā, kas publiskots novembrī, iekļauti 38 uzņēmumi no Baltijas – 6 no Latvijas, 6 no Igaunijas un 26 no Lietuvas. Kopumā dati par Top 500 uzņēmumu peļņas rādītājiem liecina, ka pandēmijai bijusi liela ietekme un, salīdzinot ar 2019. gadu, 2020. gadā kopējā to peļņa samazinājusies par 3.3%, sasniedzot 667 miljardus eiro. Līdzīgi kā iepriekšējos gados vadošās nozares ir minerālu, ķīmisko vielu, naftas, plastmasas ražošana, farmācija, automobiļu rūpniecība, transports un nespecializētā tirdzniecība. Topā iekļauto Baltijas kompāniju vidū dominē tirdzniecības un vairumtirdzniecības uzņēmumi.

Katru gadu “Coface” veido Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģiona lielāko uzņēmumu Top 500, kurā vērtē to sniegumu iepriekšējā kalendārajā gadā. Top 500 sniedz ieskatu reģiona ekonomisko aktivitāšu tendencēs un prognozē attīstību nākotnē. Salīdzināti tiek arī Top 500 lielāko uzņēmumu peļņas rādītāji, kas pērn uzrāda ievērojamu Covid-19 pandēmijas radīto ietekmi, bet vienlaikus arī liecina par uzņēmumu pielāgošanos jaunajiem apstākļiem.

Mindaugas Sventickas, “Coface Baltics” vadītājs: “CEE reģiona valstu ekonomikas ir adaptējušās pandēmijas radītajiem izaicinājumiem, kas tomēr jūtami bremzēja pozitīvu uzņēmumu attīstību. 500 lielākie reģiona uzņēmumi 2020. gadā piedzīvojuši krietnu samazinājumu gan apgrozījuma, gan peļņas rādītāju ziņā. Tomēr vienlaikus reitingi liecina arī par reģiona izaugsmes potenciālu un spēju pretoties grūtībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, visma­zāk novērtētais drauds uzņēmumam ir tā darbinieki. Martā veiktais SKDS pētījums liecina, ka praktiski nav uzņēmuma, kurā tā darbinieki neatrastu kaut ko zagšanas vērtu. Pētījuma dati ir šokējoši un atklāj, ka, piemēram, 52.8 % ražošanā strādājošo nav bijis neērti atzīt, ka tie kaut reizi ir apzaguši darba devēju.

Savukārt drošības risinājumu speciālisti atklāj, ka tirdzniecības vietās aptuveni 70 % no veiktajām zādzībām veic paši veikala darbinieki.Zog ceturtā daļa darbinieku img src="http://www.db.lv/gfx/atslega.png" /

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zādzību skaita palielināšanās nav saistīta ar ekonomisko situāciju valstī. Garnadžus vairāk interesē luksusa preces, nevis pirmās nepieciešamības lietas.

Zog nelielas, bet vērtīgas lietas, kas visbiežāk nonāk pie zagto mantu pārpircējiem vai lombardos, raksta Latvijas Avīze (LA). Lielveikalos visiecienītākās preces ir cigaretes, desa, dārgs degvīns, apavi, apģērbi, kosmētika, mājsaimniecības preces un dārgu zīmolu apģērbi. Bruņotās laupīšanas, juvelierizstrādājumu tirgotavu apzagšanas un zādzību skaita palielināšanās veikalos, pēc policijas domām, saistīta ar ekonomiskās situācijas lejupslīdi. Liela daļa zagļu ir narkomāni, kuriem vajag kārtējai dozai. Likumsargi prognozē, ka tuvākajā laikā paaugstināsies arī nepilngadīgo, tostarp agrāk nesodīto, noziedzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas visstraujāk augošie uzņēmumi

Ilze Žaime,11.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturto gadu pēc kārtas laikraksts "Financial Times" publicējis Eiropas 1000 straujāk augošo kompāniju topu, kurā šogad ierindojušies arī divdesmit septiņi uzņēmumi no Baltijas, tostarp - septiņi Latvijas, astoņi - Igaunijas un divpadsmit - no Lietuvas.

"Financial Times", kas sarakstu veidoja sadarbībā ar izpētes uzņēmumu "Statista", norāda, ka šogad ierindoties sarakstā bijis vēl grūtāk nekā pērn, zemākajam uzņēmuma izaugsmes solim šogad esot 38,4% gadā, salīdzinot ar pērnā gada 37,7%.

Kopumā uzskatāmi redzams, ka tehnoloģiju nozīme aug, šo nozari kopumā pārstāvot 189 uzņēmumam. Ieskaitot e-komerciju un finanšu tehnoloģiju sektoru, šis skaitlis sasniedz 259.

Par topā visvairāk pārstāvēto valsti šogad kļuvusi Vācija, kurai cieši seko Itālija, Lielbritānija un Francija, kopā iekļaujot teju 70% no visiem minētajiem uzņēmumiem.

Topa pirmajā pieciniekā ierindojās tādi uzņēmumi kā Lielbritānijā bāzētā "OakNorth Bank", Somijas "Wolt Enterprises", igauņu "Bolt Technology", Spānijas "Element Global Services" un celtniecības uzņēmums no Francijas - "Les Eco-Isolateurs".

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Vai pienācis laiks sodīt nelegālā alkohola pircējus?

Renārs Putniņš – neiroķirurgs, Ministru prezidentes padomnieks veselības aprūpes jautājumos,13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv viedoklis, ka sadārdzinoties legālajam alkoholam, cilvēki vairāk pirks nelegālos dzērienus, kuru tirdzniecība pašlaik netiek apkarota pietiekami efektīvi. Vai tiešām tā?

Vai palielinoties akcizēto alkoholisko dzērienu cenai, uzreiz palielināsies arī nelegālā alkohola patēriņš? Uz šo jautājumu nemaz nav tik viegli atbildēt. Kāpēc? Spriediet paši. Latvijas iedzīvotājiem jau tagad ir pietiekami daudz iespēju iegādāties nelegālo alkoholu. Kā uzskata eksperti, tad stipro alkoholisko dzērienu segmentā nelegālais alkohols veido ap 20 - 30% patēriņa.(1) Jau tagad nelegālais alkohols ir daudz lētāks par legālo, tajā pašā laikā lielākā daļa cilvēku tomēr pērk oficiālu preci, oficiālos veikalos. Kāpēc? Tāpēc, ka tā ir ērtāk, drošāk, prestižāk. Pērkot nelegālu alkoholu, iespējams ieekonomēt vairākus desmitus santīmu vai pat dažus eiro, tomēr ekonomiskie ieguvumi neatsver potenciālos drošības riskus kādus rada nezināmas izcelsmes alkohola lietošana. Ieekonomējot divus eiro, pastāv iespēja iedzīvoties tādās kaitēs, kuru ārstēšana izmaksās tūkstošus eiro vai pat zaudēt dzīvību. Tad nu jājautā vai situācija radikāli mainīsies, ja oficiāli tirgotais alkohols paliks par 10 – 20% dārgāks? Domāju, ka nē. Ja sadārdzinājums būtu 100 – 200%, tad, protams, situācija būtu cita. Taču neliels un pakāpenisks cenu palielinājums alkohola tirdzniecību pagrīdē neiedzīs. Iespējams, ka nelegālā alkohola patēriņš nedaudz palielināsies, taču pieaugums nebūs liels, ja akcīzi celsim pakāpeniski un pārdomāti. Sākumā stiprajam alum un vēl dažām dzērienu kategorijām. Tad, izvērtējot situāciju, arī citos segmentos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noskaidroti Latvijā un Baltijā mīlētākie zīmoli

Nozare.lv,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, informē zīmolu topa veidotāji DDB Consulting.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā - TV3.

Baltijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz YouTube, Raffaello un Fairy, kas attiecīgi ierindojās astotajā, devītajā un desmitajā vietā.

Zīmols Google ir arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā. Arī pagājušajā gadā Google bija šī topa pirmajā vietā.

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā nav mainījis arī Inbox, kas ierindojas otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex banka cer atstāt pagātnē vecos stereotipus par sevi un kļūt atvērtāka un klientiem pieejamāka, tādējādi drīz ieņemt vadošās pozīcijas Reputācijas topā.

«Banku nozares reputācija pēdējā laikā cietusi, jo finanšu situācija pasaulē neļauj sniegt klientiem labas ziņas,» uzsver Parex bankas prezidents Nils Melngailis. Parex banka Reputācijas topā no 16. vietas pērn šogad noslīdējusi uz 74. vietu, kas ir lielākais kritums šajā gadā.

Dienas un Nords Porter Novelli veidotajā Reputācijas topā pirmo vietu ieņem Latvijas Mobilais telefons, otrajā vietā Lido, bet trešajā - Latvija Statoil.

Par Latvijas Mobilo telefonu Nords Porter Novelli vadītājs Aigars Nords saka: «Kas ilgi nāk, tas labi nāk. Uzņēmums jau ilgu laiku bijis Reputācijas topa «troņa» galvenais pretendents. Tagad tas var lepoties ar pirmrindnieka reputāciju, kā arī iepriekšējo gadu mērķtiecīgais darbs vainagojies ar lielisku rezultātu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvija ceļojumu un tūrisma sektora topā atrodas starp Lietuvu un Kostariku

Gunta Kursiša,07.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Ekonomikas foruma (World Economic Forum) veidotajā topā par valstu konkurētspēju ceļojumu un tūrisma sektorā Latvija ierindojusies 48. vietā.

2011. gadā Latvija šajā topā atradās 51. vietā.

47. vietā Pasaules Ekonomikas foruma topā atrodas Kostarika, bet 49. vietā – Lietuva. Kaimiņi igauņi šogad, salīdzinot ar 2011. gadu, topā noslīdējuši par piecām vietām un ieņem 30. pozīciju.

No Latvijas šajā topā nedaudz atpaliek tādas valstis kā Bulgārija (50. vieta), Brazīlija (51. vieta) un Puertoriko (52. vieta), bet par dažām vietām labākā pozīcijā ir Turcija (46. vieta), Ķīna (45. vieta) un Meksika (44. vieta).

Kaimiņi igauņi šogad, salīdzinot ar 2011. gadu, topā noslīdējuši par piecām vietām un ieņem 30. pozīciju.

Visaugstāk no pasaules valstīm konkurētspēja ceļojumu un tūrisma sektorā novērtēta Šveicei, otrajā vietā atrodas Vācija, trešajā – Austrija, un tai seko Spānija, Apvienotā Karaliste, ASV, Francija, Kanāda, Zviedrija un topa pirmo desmitnieku noslēdz Singapūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gazeļu rindas kļūst daudzveidīgākas

Elīna Pankovska, Kristīne Stepiņa,05.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas straujāk augošie uzņēmumi aptvēruši aizvien jaunas nozares un ienesuši Gazeļu topā svaigas vēsmas; joprojām uzņēmumi izvietojušies galvenokārt reģionu lielākajās pilsētās, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vidzemes reģiona Gazeļu rindas šoreiz viskuplāk ir papildinājuši uzņēmumi, kuri tieši vai netieši ir saistīti ar kokapstrādi. Tādu uzņēmumu ir gandrīz puse, savukārt pārējās Gazeles ir savākušās no diezgan raiba pulka. Piemēram, ir pārstāvētas tādas jomas kā mazumtirdzniecība, piena lopkopība, būvniecība un citas. Nevar neminēt arī, ka četras sabiedrības, tostarp arī otrais veiksmīgākais uzņēmums SIA Kodama, kas nodarbojas ar kokapstrādes darbagaldu un instrumentu vairumtirdzniecību, nāk no Valmieras, savukārt pārējās izkaisītas pa citiem reģiona novadiem. Kopumā topā ir tikai 11 Gazeles, kas ir mazāk nekā citos reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru