Citas ziņas

Baltijas asociācija Transports un Loģistika aicina VAS Latvijas dzelzceļš2008. gadā apturēt kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu

,23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik VAS Latvijas dzelzceļš notiek 2008. gada kravu pārvadājumu tarifu politikas apspriešana. Jaunā tarifu projekta pieņemšanas priekšvakarā BATL vērš VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz to, ka 2007. gada laikā jau divas reizes tika paaugstināti dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifi.

No 1. janvāra VAS Latvijas dzelzceļš palielinājusi maksu par kravu pārvadājumiem vidēji par 10%. No 2007. gada 1. jūlija, neraugoties uz daudzajiem uzņēmēju un BATL protestiem, tika paaugstināta maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Infrastruktūras izmantošanas cenu pieaugums sadārdzinājis kravu pārvadājumus pa Latvijas dzelzceļiem par 10%.

Vienlaikus ar tarifu paaugstināšanos jau otro gadu pēc kārtas konsekventi samazinās kravu pārvadājumu apjoms. Pēc 2006. gada rezultātiem, transportēšanas plūsmu apjoms krities par 11,2%. 2007. gada laikā šis process turpinās un pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms samazinājies par 6,9%.

BATL atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš vadības viedokli, ka infrastruktūras uzturēšanas izdevumi ir jānosedz, turklāt arī no budžeta līdzekļiem. Tajā pašā laikā mēs vēlreiz vēršam VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz nepieciešamību novērst strīdīgos un dubultos maksājumus, kas paredzēti Metodikā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanai un rada gan neattaisnotas infrastruktūras izmantošanas izmaksas, gan arī kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu.

BATL arī uzskata, ka līdz šim VAS Latvijas dzelzceļš pastāvošā necaurspīdīgā klientiem piedāvāto atlaižu politika vienlaikus ar neprognozējamo un nepārtraukto kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu būtiski samazina kravu īpašnieku interesi par Latvijas tranzīta koridoru. Tas ne tikai apdraud BATL dalībnieku projektus, bet arī padara problemātisku tālāko valsts tranzīta nozares attīstību.

Asociācija atgādina, ka VAS Latvijas dzelzceļš sabalansēta un prognozējama tarifu politika ir Latvijas ostu un visa Latvijas tranzīta koridora sekmīgas tālākās darbības ķīla.

Mēs vēršamies pie VAS Latvijas dzelzceļš ar piedāvājumu uz 2008. gadu iesaldēt kravu pārvadājumu tarifus un nepieļaut tarifu paaugstināšanu divas reizes gadā.

Bez tam mēs piedāvājam VAS Latvijas dzelzceļš izskatīt iespēju ar saviem pastāvīgajiem klientiem noslēgt ilgtermiņa līgumus nevis uz vienu, bet uz trim gadiem. Pēc mūsu domām šādas stabilas savstarpējās attiecības padarītu VAS Latvijas dzelzceļš politiku prognozējamāku un perspektīvā sekmētu kravu plūsmu pieaugumu caur Latvijas tranzīta koridoru abos virzienos, kas novestu pie visu tranzīta koridora dalībnieku, tajās skaitā arī VAS Latvijas dzelzceļš, peļņas palielināšanās.

Baltijas asociācijas Transports un Loģistika prezidents

Jānis Jurkāns

Komentāri

Pievienot komentāru