Jānis Jansons un Jānis Daļeckis pirms desmit gadiem brīvajā laikā bija pasākuši veidot tramplīnus, lai pašiem būtu kur snovot, bet šobrīd viņi ceļ sniega parkus visā Baltijā
Projekts Baltic Snowpark Agency aizsācies pirms desmit gadiem, kad straujāk sākusi attīstīties slēpošanas un snovborda kalnu industrija Latvijā. Abi Jāņi tolaik dzīvoja Cēsīs, vakaros netālu esošajā Žagarkalnā brīvprātīgi veidojuši tramplīnus. «Vakaros ar traktoriem sastūmām sniegu, pielīdzinājām formu ar sētnieku lāpstām,» atceras Jānis Jansons, Baltic Snowpark Agency (SIA BSA Projects) īpašnieks. Pēc pirmās sezonas Žagarkalna saimnieks secinājis, ka vairāk speciālu elementu nozīmē arī vairāk snovbordistu uz kalna, un pieņēmis puišus pastāvīgā darbā.
Sākoties krīzei, tika radikāli samazināts darba laiks, taču puiši bija enerģijas un ideju pilni, lai apliecinātu savu varēšanu un prasmes, tāpēc sāka savus pakalpojumus piedāvāt citu kalnu īpašniekiem. Jau pirmajā sezonā uzņēmumam izdevās piesaistīt deviņus klientus. Šogad ir ceturtā sezona un klientu skaits ir palielinājies līdz divpadsmit – pa četriem katrā Baltijas valstī.
Šajā biznesā kaut ko paredzēt uz priekšu ir teju neiespējami. Piemēram, pērn sezona sākās tikai janvāra beigās, bet šogad kalnu apsaimniekotāji aicinājuši uzņēmumu veidot sniega parkus jau decembra pirmajā pusē. Taču parasti pirmais projekts tiek realizēts jau oktobrī – Druskininku iekštelpu sniega arēnā.
Baltic Snowpark Agency nodarbojas arī ar sniega parkiem nepieciešamā inventāra un konstrukciju (t.s. slaidu) ražošanu – šosezon saražotas aptuveni 30 speciālās konstrukcijas. Uzņēmumam ir arī paralēls projekts Ride in Baltics Tour snovborda un frīstaila slēpošanas sacensību rīkošanai.
«Ziemā mēs esam ļoti noslogoti, bet vasara ir tukša un pārāk ilga, lai neko nedarītu,» saka J. Jansons. Līdz šim viņš vasarās atpūtās, bet šogad sāks jaunu projektu – veikborda parku konstrukciju ražošanu. «Ir uzņēmumi, kas to dara, bet to nav daudz. Mūsu reģions šajā jomā ir pilnīgi tukšs. Mēs sadarbosimies ar igauņu uzņēmumu Wakestation, kas piedāvā sistēmas t.s. kabeļveikbordam, kurš velk braucējus turp un atpakaļ pa ezeru trosēs,» viņš stāsta.