SIA We Build Parks izveidojis jauna tipa veloparku ikkatrai pilsētai. Ieguvums – drošāki velobraucēji ielās, kuri, spēlējot velospēli, uztrenē pilsētvidē nepieciešamās prasmes.
«Veloparku spēli nodēvējām par Velozini, kas ir mūsu jaunākais lolojums. Dažādus aktīvās atpūtas un sporta parkus būvējam jau piecus gadus, un radās doma sporta un izpriecu faktoru papildināt ar izglītošanās iespēju. Pilsēta ir pilna ar šķēršļiem, piemēram, braucējam ir jāpārbrauc dzelzceļa sliedes, bedres, trepes, slīpumi, «gulošie policisti», ietvju apmales. Bērnam šīs iemaņas ir noderīgi apgūt kontrolētā vidē, lai pēc tam varētu droši piedalīties satiksmē. Ja trasē iegūtās prasmes var novērst kaut vienu traumu pilsētvidē, tad tas ir tā vērts,» ir pārliecināts SIA We Build Parks īpašnieks Jānis Jansons. Sākotnēji biznesa ideja radās no ikdienišķas situācijas, kad viņa meita neveiksmīgi centās uzbraukt uz ietves apmales. Viņai to neizdevās uzreiz izdarīt. Asaras bira, autovadītāji signalizēja, un meita negribēja vairs doties ārā braukt ar velosipēdu. Tā bija rūgta pieredze, kas raisīja ideju.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
SIA We Build Parks, kurā ietilpst vairāki zīmoli – Whiteline Wake Features, Velosolutions, Activity Parks, kā arī Baltic Snowpark Agency –, kopš 2012. gada būvē aktīvās atpūtas un sporta parkus gan Latvijā, gan ārvalstīs. Baltic Snowpark Agency līdz šim nozīmīgākais sasniegums bija pērn uzbūvētā snovborda trase ziemas olimpiskajām spēlēm Dienvidkorejā, Phjončhanā, bet Velosolutions 2017. gadā izbūvēja divus lielus veloparkus Rīgā, pirmās šāda veida konstrukcijas Latvijas galvaspilsētā. Lielākais projekts Rīgā ir jaunā centra sporta kvartāla veloparks, kur trase ir 2500 m2 plaša un ir viena no lielākajām pasaulē. SIA We Build Parks komanda 2017. gadā investēja jauna zīmola izveidē Activity Parks, kas fokusējas uz dažādu citu aktīvās atpūtas elementu izbūvi gan pilsētvidē, gan ārpus tās, piemēram, uz ūdens, kalnos un mežā. «Dažādu parku būvēšana ir mūsu niša, un arī nākotnē uzņēmums ir iecerējis attīstīties šajā jomā, jo joprojām katru gadu augam, esam uz pareizā ceļa. Ar veloparkiem iet vislabāk, jau pirms kāda laika prognozējām, ka tā būs. Baltijā ir simtiem tūkstošu velobraucēju, kuri ikdienā brauc pa ielām, bet pirms trīs, četriem gadiem Google nevarēja atrast nevienu veloparku šajā reģionā. Tāds vārdu salikums neeksistēja. Izdomājām, ka tur jābūt prieka gūšanas iespējām, izglītojošam faktoram. Veicot izpēti, sapratām, ka varētu startēt ar asfalta velotrasēm pilsētvidē, un kļuvām par Šveices uzņēmuma Velosolutions franšīzes ņēmēju. Nolēmām, ka pašiem nebūtu lietderīgi tērēt laiku sarežģīta asfalta parka izdomāšanā, kļūdīties, tērēt laiku un enerģiju, kuru var uzreiz ieguldīt attīstībā. Velosolutions ir vairāki partneri, un ar to palīdzību pasaulē ir uzbūvētas 150 asfalta velotrases, 13 no tām – Baltijā, kas ir labs rādītājs, bet, domāju, ka šādu trasi ir pelnījusi katra Baltijas valstu pilsēta,» teic J. Jansons.
Visu rakstu Uztrenē velobraucējus pilsētas satiksmei lasiet otrdienas, 27.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!