2016. gada trešo ceturksni Latvijas lielākā nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa) noslēgusi ar 3,23 miljonu eiro neto peļņu, savukārt kopējā uzņēmuma izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, sasniegusi 14%.
BALTA parakstīto prēmiju apjoms gada deviņos mēnešos sasniedzis 56,1 miljonu eiro, nodrošinot apdrošināšanas sabiedrībai 14% izaugsmi, lai gan kopējā Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme pirmajos trīs ceturkšņos ir vien 6%. Uzņēmuma veiksmīgā darbība ir radījusi pozitīvu ietekmi uz tā kopējiem finanšu rādītājiem, un 2016. gada trešais ceturksnis noslēgts ar neto peļņu 3,2 miljonu eiro apmērā.
Apdrošināšanas sabiedrība BALTA norāda, ka OCTA un KASKO segmentā vērojama aptuveni 5% izaugsme, kas lielākoties saistīta ar automašīnu skaita pieaugumu, taču vienlaikus šajā segmentā palielinājies spiediens uz produktu rentabilitāti. BALTA norāda, ka apdrošinātāju rentabilitātes samazinājums saistīts ar trīs galvenajiem faktoriem – ceļu satiksmes negadījumu skaita pieqaugumu (saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 10 mēnešos negadījumu skaits palielinājies par 9%), vidējo atlīdzību summu pieaugumu un jaunu automašīnu zādzību skaita pieaugumu. Vienlaikus pozitīvas tendences vērojamas īpašuma apdrošināšanā – tirgus izaugsme sasniegusi 5%, turklāt šis pieaugums saistīts ar to klientu skaita palielinājumu, kuri īpašuma apdrošināšanas segmentā ir jaunpienācēji. Tas nozīmē, ka ir palielinājusies sabiedrības vēlme pasargāt sevi no neparedzētiem zaudējumiem, saglabājot finansiālo stabilitāti.
Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak), apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētājs: Kopumā šī gada rezultāti gan nozarē, gan uzņēmumā vērtējami pozitīvi. Nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme ir saskaņā ar sākotnēji plānoto, aptuveni divas reizes apsteidzot iekšzemes kopprodukta izaugsmi. Ļoti pozitīvi vērtējama arī īpašuma apdrošināšanas tirgus izaugsme, palielinoties to klientu skaitam, kuri iepriekš apdrošināšanas pakalpojumus nebija izmantojuši, – tas nozīmē, ka ir palielinājusies sabiedrības informētība un izpratne par apdrošināšanas būtību. Vienlaikus jānorāda, ka konkurence Latvijā nedzīvības apdrošināšanas nozarē saglabājas ļoti liela un ikviens apdrošinātājs domā par klientiem ērtāko un izdevīgāko risinājumu. Savukārt klientiem, izvēloties apdrošināšanas pakalpojumu, ir jāvērtē ne tikai piedāvātā cena, bet arī iekļautie riski.
PZU grupas, kas ir viens no Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgus līderiem un kurā ietilpst arī BALTA, neto peļņa 2016. gada trešajā ceturksnī sasniedza 150 miljonus eiro, kas ir par 27% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Šī gada deviņos mēnešos PZU grupas neto peļņa sasniedz 303 miljonus eiro.