Cenu pieauguma līderis alternatīvo investīciju vidū ir luksusa klases viskijs.
Vērtības pieaugumu var mēģināt gaidīt no dažādām lietām, un tādējādi ir iespējams meklēt arī alternatīvākas investīciju iespējas. Turklāt pieejamie dati liecina, ka dažkārt tieši tās investoriem nodrošina ļoti labu peļņu. Piemēram, Knight Frank apkopotā Luxury Investment indeksa dati liecina, ka 12 mēnešu laikā līdz šā gada pirmā ceturkšņa izskaņai vieni no pašiem veiksmīgākajiem ieguldījumiem bijuši ekskluzīvā viskijā. Proti, to cena šajā periodā palēkusies vairāk nekā par trešdaļu, kas «izgriež pogas» daudziem citiem ieguldījumiem.
Būtībā tiek izdarīta likme uz to, ka, laikam ejot, ekskluzīva viskija vērtība pieaugs. Pamatdoma ir līdzīga tam, kā tas ir ar investīcijām vīnā, kad tiek pirktas ļoti kvalitatīva vīna pudeles, kuras tad attiecīgi tiek glabātas ar domu, ka to cena palielināsies, un galu galā tās tiks pārdotas dārgāk. Tāpat Apvienotajā Karalistē bāzētās viskija biržās ir iespējams iegādāties šo grādīgo dzērienu mucās, kuras tiek uzglabātas speciālās noliktavās, pirms tas ir sasniedzis savu brieduma stadiju. Viskiju pudelēs var liet pēc trīs gadiem gatavošanās, lai gan augstāka ranga viskijs mucās tiek uzglabāts krietni ilgāk. Viskija biržu operatori savukārt eksperimentē ar šī dzēriena mucās piedāvāšanu investoriem, kur to var gan pirkt, gan pārdot. Protams, pie ļoti ekskluzīviem viskijiem gan tikt var izrādīties pagrūti un ieejas barjeras šajā tirgū ir visai augstas. Savukārt potenciālie nākotnes klienti šiem dzērieniem ir pasaules bagātnieku pulciņš.
Viskija eksperti norāda, ka šī grādīgā dzēriena luksusa klases ierobežoto sēriju pudeļu cenu var ietekmēt arī informācija, cik no tām jau ir patērētas. Attiecīgi, jo vairāk ir izdzerts, jo cena var būt augstāka.
Skaits augs
Paši Knight Frank eksperti paredz, ka, neskatoties uz pasaules ekonomikas izaugsmes atslābšanu, ļoti bagāto planētas iedzīvotāju skaits turpinās pieaugt. Proti, tādu personu skaits, kuru bagātība pārsniedz 30 miljonus ASV dolāru, nākamo piecu gadu laikā palēkšoties vēl par 22% jeb gandrīz 45 tūkstošiem. Ja tā būs, tad tas attiecīgi var audzēt pieprasījumu pēc dažādām luksusa precēm un pakalpojumiem. Interese var būt vērojama gan pēc dārgiem mākslas objektiem, gan dārgiem spēkratiem, gan citām lietām, kas uzskatāmāk ļauj demonstrēt konkrētās personas vai visas ģimenes statusu. To skaitā var būt arī dārgs viskijs.
Visu rakstu lasiet 17. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!