Automašīnu tirdzniecības apjoma kritums Krievijā radījis ietekmi uz automobiļu detaļu ražošanas tirgu, un daļa šo ražotāju valstī jau pārtraukuši darbību.
Krievijas Ekonomikas ministrijas dati liecina, ka darbu pārtraukuši četri detaļu ražotāji, bet vēl 30 uzņēmumi nav realizējuši savus plānus par rūpnīcu atvēršanu valstī.
Ministrija gan nesniedz informāciju par šo uzņēmumu nosaukumiem, taču laikraksts Kommersant vēsta par Francijas Faurecia, kuras lielākais akcionārs ir autoražotājs PSA Peugeot Citroen un kas būvē rūpnīcu Tatarstānā, taču tā arī nav uzsācis tās darbību.
Šī situācija tiek skaidrota ar automašīnu detaļu ražotāju neapmierinātību, ka viss Krievijas valdības atbalsts galvenokārt koncentrējas tikai uz autobūves koncerniem.
Turklāt valdība līdz šim arī nav atrisinājusi jautājumu par koeficientu, kas tiek kompensēts valūtas svārstību gadījumā, norāda Kommersant.
Krievijas Automašīnu detaļu ražotāju asociācijas ģenerāldirektors Mihails Blohins uzskata, ka izmaiņas koeficienta aprēķina formulā būtu kā papildu stimuls ārvalstu ražotājiem, kuri plāno lokalizēt savu ražošanu Krievijā.