Liepājnieks Uldis Atmats izstādē Boot Diseldorfā saņēmis piedāvājumu piedalīties starptautiskās sacensībās ar paša konstruēto priekšpiedziņas ūdens motosporta laivu Laurita.
«Doma ir aizbraukt līdz Anglijai, lai mēģinātu «nokaut» pasaules rekordu,» vienkārši stāsta pirmās priekšpiedziņas sacīkšu laivas konstruktors. Uzaicinājumu izteikusi Lielbritānijas ūdens motosporta federācija, kas nodarbojas ar sacensību rīkošanu. Savukārt Liepājā esot vairāki augstas klases sportisti, kas spētu laivu vadīt, DB stāsta SIA Nacri tehniskais direktors U. Atmats. Tikko sāksies laivu sezona, Laurita tikšot nolaista ūdenī, testēta, lai novērstu iespējamos defektus, un rudenī, iespējams, notiks mēģinājums labot pasaules ātrumrekordu šajā laivu klasē.
«Tas gan nav galvenais ieguvums no izstādes, galvenais ir tāds, ka esam sapratuši, kas Rietumu pasaulei vajadzīgs, un esam gatavo to ražot,» atzīst U. Atmats.
Izstādē īpašu interesi par Latvijas stendu izrādījuši elitāri Krievijas jahtu žurnāli, kas veidojuši publikāciju jau pirmajās izstādes dienās. Liepājnieki arī saņēmuši ielūgumu bez maksas piedalīties 2013.gada Diseldorfas izstādē Boot, kur solīta arī iespēja rādīt paraugdemonstrējumus izstāžu halles baseinā. 30x70 m baseinā liepājnieki cer parādīt īstu šovu ar pašu izgatavotiem peldlīdzekļiem. U. Atmats sola, ka uz izstādi vedīšot 20 gatavus izstrādājumus, taču tie jau būšot cita veida produkti – ne vairs elitāra ātrumlaiva, kā Laurita, bet plaša patēriņa preces.
Tālākais mērķis ir atrast ražošanā ieinteresētu investoru, kas palīdzētu ar sākumkapitālu plašākas ražotnes izveidē. «Mēs investētu savas galvas, savas rokas, bet tālāk visus ienākumus dalītu uz pusēm,» savus priekšlikumus izsaka U. Atmats.
Db.lv rakstīja, ka priekšpiedziņas laivu Laurita 4 četru gadu laikā garāžā izgatavoja Uldis Atmats ar domubiedriem. Laiva ir unikāls izgudrojums un šobrīd esot vienīgais eksemplārs pasaulē, apgalvo U. Atmats. Tā varot sasniegt ātrumu 160 km stundā, bet tās drošība esot ievērojami labāka nekā tradicionālajām ātrumlaivām.