Piemēru, kad pavirša attieksme pret datu aizsardzību maksā dārgi, ir daudz, Dienas Biznesa konferencē Biznesa datu drošība atzina Valsts ieņēmuma dienesta informātikas pārvaldes direktore Vita Narnicka.
Tieši tādēļ datu drošībai jāveic tāda pati higiēna kā, ik dienas tīrot zobus – tas jādara regulāri un kvalitatīvi, viņa uzsvēra.
V. Narnicka minēja dažādus piemērus, kā uzmanības nepievēršana datu drošībai var atmaksāties dārgi gan uzņēmumam, gan privātpersonām.
Uzņēmumi nereti atdod savas EDS paroles vairākiem grāmatvežiem, un pēc tam konstatē gadījumus, kad tās tiek izmantotas ļaunprātīgi. Ir bijis gadījums, kad grāmatvedim ir slikts garastāvoklis, viņam ir dusmas uz uzņēmumu un rezultātā viņš iesniedz VID tādu deklarāciju, kurā aprēķināts piecreiz lielāks nodoklis nekā tas ir patiesībā, stāstīja VID pārstāve.
Tāpat pirms kāda laika izskanējis notikums Virdžīnijas štatā, ASV, kur ieņēmumu dienesta sistēma darbiniekiem izsūtīja epastu ar lūgumu nospiest uz konkrētu linku. Epasts bija krāpšana un aptuveni 500 darbinieku profili tika uzlauzti.
Vēl viens piemērs ir banku mājaslapu imitāciju izveide, kad uz epastu cilvēkam atnāk lūgums ievadīt internetbankas datus un saite uz mājaslapu, kas ir tāda pati kā īstā bankas mājaslapa, atšķiras tikai adreses, kurām cilvēki nereti nepievērš uzmanība.