Jaunākais izdevums

http://www.youtube.com/embed/h6Rx0i8F0Tk

Iedomājieties jebkādu mēbeli - izstāžu stendu, veikalu ekspozīcijas sistēmas vai vienkārši grāmatu plauktus savā dzīvoklī. Parasti tie ir no koka (vai tam radniecīga materiāla) un, lai tos samontētu, jums nepieciešama ne tikai pamatīga instrukcija, bet arī instrumenti, ievērojams skaits atšķirīgu skrūvju un nereti vel daudz dažādu palīgmateriālu, kā arī pietiekami daudz laika un nervu.

Taču tas viss būs lieks, ja mēbele ir aprīkota ar furnitūru, kurai esam devuši vārdu HugLock.

Šis unikālais slēgmehānisms tika radīts speciāli koka izstāžu stendu sistēmas vajadzībām. Tas ļauj samontēt, brīvi mainīt būves konfigurāciju un demontēt stendu neiedomājami ātrā tempā, tikai ar roku spēku, neizmantojot nekādus instrumentus. Montāža ir ārkārtīgi ātra un viegla, to mierīgi var izdarīt arī trauslā sekretāre. Un tas ir aizraujoši!

Protams, visnozīmīgākais šis savienojuma princips ir sistēmās, kas bieži jāmontē un jādemontē, un konstrukcijās, kurām svarīga ērta un bieža konfigurācijas maiņa, tātad, ekspozīciju sistēmās, izstāžu stendos, biroju interjeros. Tomēr arī visparastāko grāmatu plauktu, kuru būsiet nopirkuši IKEA veikalā, būs patīkamāk salikt, ja tas būs aprīkots ar HugLock. IKEA mēbeles tiek uzskatītas par estētiskām, tomēr tām bieži tiek pārmesta pārlieku sarežģīta montāža. Nu ko, IKEA - mums ir ko jums piedāvāt.

HugLock princips ir vienkāršs, tas ir izturīgs un viegls savienojums.

Konkurence.

Protams, ir sistēmas, kas līdzvērtīgas montāžas ātruma ziņā, tādas piedāvā izstāžu aprīkojuma ražotāji. Tomēr tie ir savienojumu veidi, kas integrēti pašā sistēmā un nav paredzēti izmantošanai ārpus konkrētās sistēmas ietvariem. Bet pats galvenais - tās nav paredzētas koka konstrukciju montāžai. Koks, draudzīgākais un dabīgākais no materiāliem, līdz šim bija palicis ārpus ērtu un ātru montāžas tehnoloģiju aptverto materiālu saraksta. Tādēļ domājam, ka HugLock savā ziņā ir arī eko inovatīva ideja.

Inovācija.

HugLock tika radīts, jo tam nav precedentu. Ja tāds būtu, mēs to vienkārši nopirktu. Taču nav. Mēs to zinām, jo interjers, mēbeļu, izstāžu stendu un vides dizains ir lietas ar ko profesionāli nodarbojamies ikdienā.

Cena.

Šī ir viena no tām plastmasas lietiņām, kuras ražošana, faktiski neko nemaksā. Protams, tas ir pēc tam, kad izdarīts lielais projektēšanas darbs un izgatavotas atbilstošās presformas. Praktiskie ieguvumi un ērtības ko sniedz HugLock lietošana ir nesalīdzināmi lielākas par cenu, pat ja tas maksātu latu gabalā.

Iespējamie biznesa scenāriji:

- Attīstīt šī savienojuma ražošanu un izplatīšanu, visdrīzāk sadarbībā ar ekspozīciju sistēmu TreeFrame, kuras vajadzībām HugLock sākotnēji tika radīts. Latvija, protams ir nepietiekami plašs tirgus, galvenā orientācija - eksports. Tas nozīmē nodrošinātu darbu daudzu gadu garumā.

- Otrs iespējamais scenārijs ir šo izgudrojumu pārdot. Potenciālie pircēji varētu būt lielās izstāžu aprīkojumu ražotāju kompānijas, tādas kā Octanorm, vai arī mēbeļu un interjeru aprīkojumu giganti, kā IKEA un pāris tam līdzīgu korporāciju.

Status Quo.

HugLock ātrais savienojums ir patentēts Latvijā. Tam ir izstrādāts pirmais prototips un tas ir testēts darbībā. Tas strādā! Ideja ir pilnībā sevi pierādijusi - tas ir jauns inovatīvs industriālā dizaina risinājums, taču, lai šo izgudrojumu varētu pilnvērtīgi «laist tautās» tam, nepieciešami vēl daži tehnoloģiski uzlabojumi. Pie šiem uzlabojumiem šobrīd turpinām darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA HugLock, kas ražo Latvijā godalgotu inovatīvu priekšmetu savienojuma furnitūru, ievadījusi sarunas ar mēbeļu ražotāju Ikea par savienojuma HugLock izmantošanu ražotāja mēbelēs, stāsta uzņēmuma īpašnieks Bruno Mellis.

B. Mellis stāsta, ka furnitūra HugLock, kas 2011.gadā uzvarēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā inovatīvo biznesa ideju konkursā Ideju kauss 2011, būtiski atvieglo mēbeļu montāžu.

«Lai samontētu mēbeles, vairs nav nepieciešami darba rīki, tās ir ērti un ātri saliekamas un izjaucamas, no kā gala patērētāji un mēbeļu lietotāji ir tikai ieguvēji,» sacīja uzņēmējs un atzina, ka HugLock izmantojams ne tikai mēbeļu savienošanā, bet arī citās jomās - patlaban uzņēmuma aktuālie projekti ir saistīti ar izstāžu stendiem un aprīkojumu, saliekamo terašu konceptu, pop-up veikalu segmentu u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Firmas noslēpuma uzņēmums HugLock paplašinājis valdi

Gunta Kursiša,12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen dibinātais uzņēmums HugLock, par kuru plašāka sabiedrība uzzināja pēc slēgmehānisma HugLock idejas autores Lindas Lakstiņas-Lakstīgalas dalības biznesa ideju sacensībās Firmas noslēpums, ir paplašinājis valdi, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Sumina labākos eksportētājus un inovatorus

Anda Asere,12.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2013 laureāti.

Latvijas uzņēmumi, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē, balvas sadalīja sešās kategorijās.

Par Eksporta čempionu atzina a/s UPB. UPB galvenie noieta tirgi ir Zviedrija, Norvēģija, Vācija, arī Šveice, Itālija, Somija, Dānija, Islande un Lietuva. Pēdējos divus gadus UPB aktīvi meklē sadarbības partnerus arī muitas ūnijas valstīs – Krievijā un Kazahstānā.

Pirmo vietu kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā ieguva SIA Valpro, kas ražo metāla kannas, ugunsdzēšamos aparātus un to korpusus. Uzņēmuma eksports veido 94% no apgrozījuma. Otrajā vietā ierindojās a/s Rīgas Elektromašīnbūves rūpnīca, bet trešajā – SIA V.O.V.A.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 6.janvāra, darbību uzsāk jaunais pasažieru vilcienu savienojums starp Baltijas valstu galvaspilsētām, ko nodrošinās Lietuvas, Latvijas un Igaunijas pārvadātāji pa dzelzceļu - "LTG Link" posmā Viļņa - Rīga, "Vivi" posmā Rīga - Valga un "Elron" posmā Valga - Tallina.

Lai novērtētu maršruta priekšrocības, plānots, ka pirmdien pirmajā braucienā dosies arī visu trīs pārvadātāju - "Vivi", "Elron" un "LTG Link" - vadība.

"Jaunais dzelzceļa savienojums starp Viļņu, Rīgu un Tallinu ir svarīgs solis Baltijas valstu reģionālās mobilitātes uzlabošanā. Tas ne tikai savieno mūsu galvaspilsētas ērtāk un efektīvāk, bet arī simbolizē ciešu sadarbību starp Baltijas valstīm, lai nodrošinātu mūsdienīgu un pasažieriem draudzīgu transporta risinājumu. Paldies "Vivi" par ieguldīto darbu!", pauž Latvijas republikas satiksmes minists Kaspars Briškens.

Pirmajā etapā savienojums tiks īstenots ar visu trīs pārvadātāju ritošo sastāvu un sastāvēs no divām pārsēšanās reizēm - vienas Rīgā, bet otras Valgā, pārsēšanās laikam starp reisiem sastādot 12 - 19 minūtes. Vienlaikus, turpinot darbu pie savienojuma pilnveidošanas, paredzēts, ka jau tuvākajā laikā pārsēšanās reižu skaits varētu tikt samazināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien vairāk Latvijas uzņēmumu un zinātnisko institūciju cenšas savām inovācijām nodrošināt starptautisku intelektuālo aizsardzību; patenta saņemšana ES drīzumā solās kļūt ērtāka, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«HugLock ir inovatīvs furnitūras risinājums, saprotams, ka brīdī, kad tas gūst patērētāja atsaucību, ir svarīgi, lai mēs būtu vienīgie šī savienojuma piegādātāji. Tā ir patenta būtība – būt monopolistam attiecībā uz sava izgudrojuma ražošanu, pārdošanu,» DB saka SIA Huglock valdes priekšsēdētājs Bruno Mellis. Slēgmehānisms saņēmis Eiropas patentu, tas patentēts arī ASV, Ķīnā, Kanādā, Krievijā. Arī SIA Hygen izveidotā unikālā mājsaimniecībās izmantojamā duālās degvielas automašīnas iekārta jau plaši patentēta daudzviet pasaulē, piemēram, ASV, Kanādā, Japānā, Ķīnā, Austrālijā, Jaunzēlandē; jau piekto gadu noris arī Eiropas patenta saņemšanas procedūra. Kompānijas izpilddirektors Roberts Strods ir pārliecināts, ka Eiropas patents tiks piešķirts. Viņš arī uzsver – biznesu var attīstīt divos ātrumos: lēnāk – ražojot produktu un pakāpeniski iekarojot tirgus –, un ātrāk – radot unikālu, aizsargātu tehnoloģiju un pārdodot to stratēģiskam partnerim. Ar patentu aizsargātai tehnoloģijai ir ļoti liela pievienotā vērtība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Pexels.com

Moderno tehnoloģiju laikmetā stabils un ātrs interneta savienojums ir gluži vai zelta vērtē. Kā liecina DataReportal pieejamā informācija, internetu visā pasaulē izmanto 5,35 miljardi iedzīvotāji jeb 66,2 % no kopējās populācijas. Salīdzinot ar 2023. gadu, interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 1,8 % jeb 97 miljoniem cilvēku. Raksta turpinājumā noskaidro, cik nozīmīgs ir uzticams un drošs internets ne tikai ikdienas saziņai un personīgajām vajadzībām, bet arī ekonomiskās attīstības veicināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstermiņa aizdevumi ir Latvijas kredītu nozares neatņemama daļa jau vairāk nekā desmit gadu, taču 2019. gads ātrajiem kreditoriem ir īstā robežšķirtne. Tieši šogad spēkā stājās vērienīgie nozares ierobežojumi, un izmaiņas likumdošanā ir radījušas lielas izmaiņas arī kredītu pakalpojumu tirgū. Lasi šajā rakstā par to, vai ātrie kredīti būs pieejami Latvijā arī turpmāk, un kā norisināsies aizņemšanās īstermiņā!

Ātrie kredīti Latvijā: kas mainās un kas paliek?

2019. gada sākumā nebanku nozares pārstāvji bija ļoti piesardzīgi, vērtējot turpmāko ātro kredītu likteni. Tika lēsts, ka klasiskā izpratnē aizņemšanās īstermiņā paliek pagātnē, taču, gadam tuvojoties noslēgumam, var secināt, ka:

- ātrie kredīti vēl joprojām ir pieejami aizņēmējiem ar atbilstošu maksātspēju;

- nebanku aizdevumi īstermiņa vajadzībām tāpat kā iepriekš ir pieejami tiešsaistē, un aizdevuma noformēšanai nav vajadzīga ne klienta personīgā klātbūtne, ne dokumenti papīra formātā;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Luminor Bank" piešķīrusi kredītu 3,2 miljonu eiro apmērā celtniecības tehnikas nomas uzņēmuma SIA "Ātrais torņu serviss" attīstībai, informē bankas pārstāvji.

Kompānija ietilpst Eiropas "Robirent group" un nodarbojas ar dažādu pacēlāju un citu ar celtniecību saistītu aktīvu iznomāšanu. Bankas piešķirtais aizdevums tiks izmantots jaunu pacēlāju iegādei, kurus plānots nodot tālākai iznomāšanai Baltijas valstīs.

"Ātrā torņu servisa" īpašnieks un direktors Kārlis Kalniņš-Liberis norāda, ka šis gads būvniecībā ir bijis izaicinošs ar zemūdens akmeņiem un lielu būvniecības uzņēmumu izstāšanos no tirgus, toties tas ir arī pavēris attīstības iespējas celtniecības tehnikas nomas uzņēmumiem.

K.Kalniņš-Liberis skaidro, ka, paplašinot nomas parku ar arvien jaunu tehniku, kompānija spēs piedāvāt vēl specializētākus risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alumīnija konstrukciju, logu un durvju izgatavotājam un pārdevējam SIA «Alumax Group» pasludināts maksātnespējas process un pirmdien, 26.martā, par uzņēmuma maksātnespējas administratori iecelta Kristīne Vikle, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Lēmumu par maksātnespējas procesa pasludināšanu Rīgas pilsētas Pārdaugavas tiesa pieņēma 22.martā.

Ar pieteikumu par SIA «Alumax Group» maksātnespējas procesa pasludināšanu 2017.gada novembrī tiesā vērsās SIA «Ātrais torņu serviss». Starp uzņēmumu un SIA «Alumax Group» 2013.gada jūnijā tika noslēgts nomas sadarbības līgums, saskaņā ar kuru uzņēmums SIA «Alumax Group» nodeva alumīnija torņus un elektriskos šķērveida pacēlājus.

SIA «Ātrais torņu serviss» bija izrakstījusi SIA «Alumax Group» rēķinus par kopējo summu 22,7 tūkstoši eiro, ko SIA «Alumax Group» nav apmaksājusi. SIA «Ātrais torņu serviss» 2017.gada 23.oktobrī brīdnāja SIA «Alumax Group» par saistību labprātīgu izpildīšanu un maksātnespējas pieteikuma iesniegšanu tiesā. SIA «Alumax Group» parādu nav atmaksājusi un pamatotus iebildumus nav cēlusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir salīdzinoši labākā situācijā nekā Igaunija vai Lietuva, jo jau ir zināmas dabasgāzes rezerves Inčukalna pazemes gāzes krātuvē. Tiesa, kuros tirgos šī gāze tiks realizēta, rādīs laiks, taču noteicošais faktors, visticamāk, būs cena.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ekonomikas ministre Ilze Indriksone.

Viņa norāda, ka ekspluatācijā ir nodots dabasgāzes savienojums starp Lietuvu un Poliju, kas ļauj zilo energoresursu iegādāties citviet Eiropā un to pārsūknēt uz Latviju. Ir arī gāzes savienojums starp Igauniju un Somiju, bet Latvijai paredzēto sašķidrināto gāzi pašlaik var saņemt, izmantojot Klaipēdas termināli un vēlā rudenī – arī Paldisku termināli.

Fragments no intervijas

Cik daudz dabasgāzes pašlaik ir Latvijā?

Šā gada 25. jūlijā Inčukalna pazemes gāzes krātuvē kopumā bija 11,12 TWh gāzes. (Latvija kopumā gadā patērē ap 12 TWh). Protams, ka tikai daļa no dabasgāzes, kas atrodas Inčukalnā, pieder tiem uzņēmumiem, kuri šo energoresursu tirgo Latvijā. Diemžēl informācija, kuram uzņēmumam un cik daudz dabasgāzes pieder Inčukalna pazemes noliktavā, ir komercnoslēpums. Varu teikt, ka Inčukalnā ir dabasgāzes valsts rezerves un energokompānijas Latvenergo pašu rezerve 2 TWh, kā arī 0,8 TWh no tām 2 TWh, kuras valdība uzdeva iegādāties Latvenergo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena maršruts no Viļņas līdz Tallinai atkarīgs no Latvijas un Igaunijas vienošanās

LETA/BNS,27.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Viļņu un Rīgu pagarināšana līdz Tallinai ir atkarīga no Latvijas un Igaunijas amatpersonu lēmumiem, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Trešdienas rītā atklājot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Rīgu, Skuodis žurnālistiem teica, ka Latvija un Igaunija pašlaik diskutē par dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Tartu, kuram varētu pielāgot arī līnijas starp Viļņu un Rīgu kursēšanas grafiku.

"Man ir ļoti grūti runāt par projektiem, kurus tieši nevaru ietekmēt, jo vispirms par to ir jāvienojas Igaunijas un Latvijas pusei," trešdien Viļņā žurnālistiem sacīja Skuodis, atbildot uz jautājumu, vai pašreizējā valdības sasaukuma laikā varētu sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Tallinu.

"Jau notiek sarunas par savienojumu starp Rīgu un Tartu, un mums ir [dzelzceļa] savienojums no Tartu uz Tallinu. Ja tiks izveidots savienojums starp Rīgu un Tartu, es domāju, ka mēs varēsim pielāgot kustības grafikus [maršrutam Viļņa-Rīga]," klāstīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kas Tev jāzina 27. martā (atjaunota plkst. 18:00)

Dienas Bizness,27.03.2014

Pasaulē.

ASV ekonomika aug straujāk nekā lēsts

Pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, ASV ekonomika auga par 2,6%, kas ir vairāk nekā iepriekšējā mēnesī publicētais provizoriskais rezultāts – 2,4%. Lasīt tālāk...

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV izlūkdienesti secina, ka Krievijas iebrukums Austrumukrainā ir reālāks, nekā domāts iepriekš. CAF sūdzas Eiropas Komisijā par Latvijas vilcienu konkursu. Latvijā radītā furnitūra HugLock ielikusi kāju Ikea durvīs. Dienas Biznesā šodien lasiet - Notikumi Ukrainā un Krievijas rubļa nestabilā situācija ietekmēs arī tūristu plūsmu uz Latviju.

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Noskaidroti Firmas noslēpuma trīs finālisti

Gunta Kursiša,09.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti biznesa ideju sacensību Firmas noslēpums finālisti, kas turpinās cīņu par galveno balvu – 10 000 latu starta kapitālu.

Raidījuma finālā ceturtdien, 12. janvārī, pulksten 21.15 LTV1 piedalīsies Artis Žentiņš ar ideju Velo seifs, Andris Lūsis ar ideju Trīsritenis pieaugušajiem Matilde, kā arī Indra Gora ar biznesa projektu Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava.

Finālisti tika izvēlēti, saskaitot visu piecu žūrijas locekļu individuālos vērtējumus, kas katrs par sevi varēja atšķirties no kopējā rezultāta. «Finālistu izvēle tika veikta ļoti neatkarīgi vērtējot katra pretendenta veikumu,» žūrijas izvēli komentē tās pārstāvis Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) docents Jānis Caune. Tāpat žūrjā bija arī biznesa ideju sacensību galveno organizatoru Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols, uzņēmuma Lienama Alūksne vadītāja Gundega Sauškina, SIA Autonams vadītājs Edvīnds Panders un Lattelecom mārketinga direktors Toms Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Noskaidrots Firmas noslēpuma uzvarētājs un Db.lv favorīts

Gunta Kursiša,13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par biznesa ideju sacensības lielā fināla uzvarētāju kļuva Indras Goras komanda ar projektu «Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava», savukārt Dienas Biznesa portāla lasītāju favorīti kļuva Annija Voiteka ar ieceri radīt krāsainus, īpaši izturīgus un kvalitatīvus lietusmēteļus ANNIE The RainCoat.

I. Gora kopā ar komandas biedriem Mārtiņu Strodu un Pēteri Strodu saņēma 10 tūkstošus latu starta kapitālu jaunā uzņēmuma attīstībai. I. Goras komanda finālā pārspēja pārējos finālistus – Arti Žentiņu ar ideju Velo Seifs un Andri Lūsi un viņa trīsriteni pieaugušajiem Matilde.

Biznesa ideju sacensības Firmas Noslēpums uzvarētājs tika noteikts, ņemot vērā skatītāju telefonbalsojumu, kas veidoja pusi no kopvērtējuma, kopā ar sešu žūrijas locekļu piešķirto vērtējumu.

«Mūsu ideja ir inovatīva, patentēta platforma transporta un būvtehnikas mazgāšanai, ko pielietojam kā automazgātavas pamatni. Salīdzinājumā ar tirgū esošo risinājumu, šai platformai ir daudz priekšrocības - tā notekūdeņus savāc, attīra, tos var izmantot atkārtoti, kas ir dabai draudzīgi un ekonomiski izdevīgi. Arī klientam šis risinājums ir divas reizes lētāks, turklāt visas konstrukcijas ir viegli un ātri montējamas, pārvietojamas un saskaņojamas,» savu ideju skaidro I. Gora.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Freepik.com

Pašu un līdzcilvēku drošība vienmēr ir prioritāte, taču ne mazāk būtiski ir parūpēties par personīgajām mantām un savu privātīpašumu. Raksta turpinājumā noskaidro, kāpēc ir vērts iegādāties āra bezvadu novērošanas kameras, kādas priekšrocības tās sniedz un ko vēl par šīm ierīcēm ir svarīgi zināt!

Āra videonovērošanas kameru priekšrocības

Novērots, ka īpaši rudens un ziemas periodos zagļi uzdarbojas vēl aktīvāk. Lai pasargātos no ļaundariem, viens no efektīvākajiem risinājumiem ir novērošanas kameras uzstādīšana. Taču šīm ierīcēm ir vēl arī citas nozīmīgas priekšrocības:

  • iespēja saņemt brīdinājumu: tiklīdz pagalmā pie mājas vai citviet, kur atrodas kamera, notiek kāda kustība, tā uzreiz savā viedierīcē saņemsi paziņojumu par notiekošo;
  • pierādījumu vākšana: zādzības un citu pārkāpumu gadījumā video kameras ieraksti var kalpot par neapgāžamu pierādījumu;
  • attālināta vadāmība: videonovērošanas kameras iespējams pārvaldīt no jebkuras vietas pasaulē, tajā skaitā mainīt skata leņķi, pietuvināt attēlu un veikt vēl citas darbības. Nepieciešams vien stabils interneta savienojums un kameras mobilā lietotne;
  • diennakts monitorings: kameras, kas aprīkotas ar infrasarkano tehnoloģiju, spēj nodrošināt augstas izšķirtspējas attēla un video kvalitāti arī tumsā un apgrūtinātas redzamības apstākļos, turklāt ierakstīšana tiek veikta 24/7;
  • iespēja pieslēgt mākoņpakalpojumu vai ievietot atmiņas karti: pievienojot ražotāja piedāvāto mākoņpakalpojumu vai veicot ierakstīšanu atmiņas kartē, jebkurā laikā iespējams piekļūt video ierakstu arhīvam;
  • aizsardzība pret ārējiem faktoriem: laikapstākļiem, gaisa temperatūras svārstībām, putekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vilciena Viļņa-Rīga-Tallina biļeti varēs iegādāties pie viena pārvadātāja

LETA,07.01.2025

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors (no kreisās), Lietuvas pasažieru pārvadātāja "LTG Link" izpilddirektore Kristina Meide un Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" izpilddirektors Lauri Betlems piedalās pasažieru vilcienu satiksmes savienojuma Viļņa-Rīga-Tallina atklāšanas pasākumā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilciena satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina patlaban pasažieriem ir jāiegādājas biļetes pie katra no Baltijas valstu pārvadātājiem - pie "Pasažieru vilciena" (PV) posmā Rīga-Valga, pie "Elron" posmā Valga-Tallina un pie "LTG Link" posmā Viļņa-Rīga, tomēr februāra vidū ir plānots ieviest iespēju elektroniski iegādāties visas biļetes pie jebkura no trim pārvadātājiem, sacīja PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Nešpors skaidroja, ka, piemēram, posmam Rīga-Valga biļeti varētu iegādāties pie jebkura operatora, kā arī biļetes visiem posmiem savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina varētu iegādāties pie viena pārvadātāja.

"Visticamāk, formāts būs trīs atsevišķas biļetes, jo tas ir saistīts ar katras valsts nodokļu likumdošanu," piebilda Nešpors.

Nešpors piebilda, ka bija izvēle šī savienojuma atklāšanu iepauzēt trīs mēnešus vai to sākt tagad. "Tika pieņemts lēmums sākt tagad, tāpēc saprotam, ka pasažieriem nav ērti ar pārsēšanos un biļešu iegādi, bet process tiks vienkāršots" norādīja Nešpors.

Vilcienu satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina patlaban pasažieriem ir jāpārsēžas divas reizes - Rīgā un Valgā, tomēr Latvija plāno nomāt vilcienu no "LTG Link", lai vilciens no Viļņas uz Rīgu varētu turpināt ceļu līdz Valgai un atpakaļ. Tādējādi pārsēšanās Rīgā vairs nebūtu jāveic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas enerģētiskās atkarības mazināšanai no Krievijas gāzes reālākā alternatīva ir Polijas un Lietuvas gāzes vada starpsavienojuma izbūve, atzinuši nozares eksperti.

Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks Jurijs Spiridonovs skaidroja, ka Baltijas reģiona vēsturiskā īpatnība ir tāda, ka tehniski gāzes savienojums ir tikai ar Krieviju. Tiesa, patlaban Latvijai ir savienojums ar Igauniju, bet tas darbojas tikai vienā virzienā - no Latvijas uz Igauniju. Tāpat Latvijai ir savienojums ar Lietuvu, kas darbojas divos virzienos.

«Latvijai ir paveicies ar Inčukalna pazemes gāzes krātuvi (Inčukalna PGK), kur glabāt gāzi. Taču gāzes sistēma ir uzskatāma par drošu, ja tai var piekļūt vismaz no diviem punktiem, tāpēc Latvija ir apņēmusies risināt tādas sistēmas nodrošināšanu, kas ļautu jebkādas valsts gāzi iegūt no dažādiem punktiem. Lai to nodrošinātu, ir vairāki varianti,» norādīja EM eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas uzņēmums Rolls-Royce Solutions GmbH (Rolls-Royce) ir piegādājis visas iekārtas elektroenerģiju uzkrājošo bateriju sistēmu (BESS – Battery Energy Storage System) izveidei AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) apakšstacijās Rēzeknē un Tumē.

Bateriju sistēmas nodrošinās sinhronizācijas režīmam ar Eiropu nepieciešamas ātrdarbīgās un automātiski aktivizējamās frekvences regulēšanas rezerves, kas tuvākajos trīs gados ļaus samazināt sistēmas balansēšanas izmaksas prognozējoši par 60 miljoniem eiro.

Turpmāko mēnešu laikā turpināsies iekārtu un pašu bateriju uzstādīšana un apsaiste BESS stacijās, kuru kopējā jauda būs 80 megavati (MW) un ietilpība - 160 megavatstundas (MWh). Elektroenerģiju uzkrājošo bateriju sistēmas (BESS) projektam ir iegūts ievērojams Eiropas fondu līdzfinansējums vairāk nekā 85% apmērā, tāpēc uz elektroenerģijas pārvades tarifu attiecināmās izmaksas ir niecīgas (mazākas par 1%), bet ieguvumi patērētajiem tuvāko trīs gadu laikā ir mērāmi ap 60 miljoniem EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās dzelzceļa stacijas un lidostas savienojums izmaksās 400 milj. eiro, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

To sarunā ar Dienas Biznesu norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurš pagājušajā nedēļā ar Lietuvas kolēģi Rimantu Sinkeviču parakstīja triju Baltijas valstu transporta ministru kopīgo atbalsta vēstuli Rail Baltica II (RB) ātrgaitas dzelzceļa 1. kārtas finansējuma pieteikumam. Pats pieteikums pretendentiem jāiesniedz līdz 26. februārim.

Latvijas gadījumā vispirms tiks izbūvēts savienojums centrs–lidosta, pilnībā rekonstruējot Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas mezglu (ap 70 milj. eiro), tostarp peronus, pārveidojot staciju par multimodālu mezglu, izbūvējot termināli (staciju) starptautiskajā lidostā «Rīga». Tāpat tiks izveidoti citi infrastruktūras elementi – dzelzceļa viadukts Imantā, jauns multimodāls (vilcieniem un autotransportam) tilts paralēli esošajam dzelzceļa tiltam, visticamāk, tālāk no vēsturiskā centra, saka A. Matīss. Par esošo autoostu gan vēl būšot jādiskutē ar Rīgas domi un attiecīgo uzņēmumu, jo nav pieļaujams, ka 200 m attālumā no rekonstruētas stacijas būtu nerekonstruēta autoosta. Tā kā lidostā attīstās loģistikas centri, arī tur esot svarīgs dzelzceļa savienojums. Piemēram, Boeing-747 uzpildīšanai vajagot četrus degvielas vedējus, tādēļ degvielas piegāde lidostai pa dzelzceļu būtu daudz efektīvāka, lētāka un ērtāka. Līdz 2022. gadam izbūvējamā lidostas un centra savienojuma izmaksas sasniegšot ap 400 milj. eiro. Savukārt kopējās izmaksas Latvijas teritorijā atkarīgas no sabiedriskās apspriešanas rezultātiem, kā arī maršruta un būvju sarežģītības, un tās varētu sasniegt divus miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Mēdz teikt, ka tieši virtuve ir mājokļa sirds – tajā top gardas maltītes un ģimenes locekļi satiekas, lai apspriestu dienas gaitas. Lai gatavošanas process būtu patīkamāks un arī uzkopšanas darbi veiktos ātri un ērti, svarīgi izvēlēties funkcionālu un savām ikdienas vajadzībām atbilstošu virtuves sadzīves tehniku.

Ja arī tu vēlies papildināt savu virtuvi ar jaunu, mūsdienīgu un funkcionālu sadzīves tehniku, turpini lasīt un uzzini, kādas virtuves ierīces 2024. gadā ir saņēmušas augstu novērtējumu gan no ražotāju un tirgotāju, gan pašu lietotāju puses!

No produktu uzglabāšanas līdz maltīšu pagatavošanai

Kas ir gardas maltītes pamatā? Protams, tie ir veselīgi, svaigi un aromātiski produkti. Energoefektīvs un ietilpīgs ledusskapis ir neaizstājama ierīce katrā virtuvē. Taču ar inovatīvām uzglabāšanas tehnoloģijām aprīkoti modeļi nodrošina vēl optimālākus produktu uzglabāšanas apstākļus – temperatūru un mitruma līmeni, tā palīdzot ilgāk uzturēt produktu sākotnējo garšu, aromātu un tekstūru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Janvārī atklās pasažieru vilcienu satiksmes savienojumu Viļņa – Rīga – Tallina

Db.lv,09.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pasažieru vilciena pārvadātāji “Vivi”, ‘’Elron’’ un “LTG Link” uzsākuši vilcienu kustības sarakstu savstarpēju saskaņošanu, lai jau no nākamā gada sākuma nodrošinātu pasažieriem iespēju pilnvērtīgi ceļot ar vilcienu starp Baltijas valstīm.

Plānots, ka saskaņotais vilcienu kustības maršruts, kas savienos Baltijas valstu galvaspilsētas, būs pieejams, sākot no 6. janvāra.

Paredzēts, ka sākotnēji savienojums tiks īstenots ar visu trīs pārvadātāju ritošo sastāvu un sastāvēs no divām pārsēšanās reizēm – vienas Rīgā, bet otras Valgā, pārsēšanās laikam starp reisiem sastādot aptuveni 10 līdz 20 minūtes. Vienlaikus turpinās darbs, lai tuvākajā laikā pārsēšanās reižu skaitu samazinātu.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors atklāj, ka sagatavošanās posms vilcienu satiksmes nodrošināšanai Baltijas līmenī tiks uzsākts vēl agrāk, sākot no šī gada 15. decembra, kad pasažieru pārvadātājs “Vivi” posmā Rīga – Valga sava dīzeļvilciena atiešanas laiku pielāgos no Viļņas uz Rīgu kursējošā Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” dīzeļvilciena pienākšanas laikam. Savukārt no nākamā gada 6. janvāra no Valgas līdz Tartu un tālāk Tallinai pasažieru pārvadājumi tiks veikti ar Igaunijas pārvadātāja “Elron” norīkotu un kustības saraksta ziņā pielāgotu papildu dīzeļvilcienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No tās var iegūt betulīnu, kas ir bioloģiski aktīvs savienojums, kam piemīt kosmētikā noderīgas ādu dziedējošas un funkcionālas īpašības; pagaidām Latvijā pārstrādes procesā iegūto bērza tāsi neizmanto lietderīgi

Tā stāsta Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūta Tehnoloģisko pētījumu laboratorijas vadošais pētnieks Jānis Rižikovs un zinātniskais asistents Aigars Pāže. Bērza mizas tāss daļā atrodas bioloģiski aktīvs savienojums betulīns. Tas veido aptuveni 25% no tāss masas. «Betulīns ir diezgan unikāls savienojums, jo parasti dabas izejvielās nav tik liels individuālu savienojumu saturs. Tāpēc no rūpnieciskā viedokļa tas skan perspektīvi un potenciāli,» saka A. Pāže. Ārpus Ziemeļeiropas bērza tāsī ir mazāk betulīna, kas nozīmē, ka no tā paša tāss daudzuma var iegūt mazāk vērtīgās vielas nekā no Latvijas bērza. Pētnieki aprēķinājuši, ka Latvijā gada laikā kā ražošanas atkritumi rodas aptuveni 8000 t bērza tāss, no kuras varētu ražot betulīnu, bet tāss tiek nelietderīgi sadedzināta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AJ Power enerģētikas uzņēmumu grupa līdzās elektroenerģijai, dabasgāzei un zaļajai enerģijai uzsākusi darbu arī atkritumu apsaimniekošanas jomā, izveidojot uzņēmumu AJ Power Recycling.

Uzņēmums piedāvā atbrīvojumu no Dabas resursu nodokļa samaksas un apsaimnieko izlietoto iepakojumu, videi kaitīgo preču atkritumus un nolietoto elektrotehniku, nodrošinot to savākšanu un pārstrādi.

«Ieviesuši pārmaiņas elektroenerģijas, dabasgāzes un zaļās enerģijas jomā, saskatām iespējas to pašu paveikt arī atkritumu apsaimniekošanā. Tajā šobrīd svarīgākais ir saprast, ka ne vienmēr lētākais ir arī labākais. Redzam, ka atkritumiem ir liels enerģētiskās vērtības potenciāls, kas Latvijā diemžēl netiek pilnvērtīgi izmantots. Tāpēc vēlamies «sašūpot» stagnējošo atkritumu apsaimniekošanas jomu, piedāvājot Dabas resursu nodokļa atbrīvojumu saņemšanai uzņēmumiem,» uzsver Roberts Samtiņš, AJ Power holding valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa uzņēmēju Latvijā, īpaši vidējie un lielie uzņēmumi, ir saskārušies ar darbaspēka trūkumu, tāpēc uzņēmēji nolēmuši paši doties pie potenciālajiem darbiniekiem.

Lai izvairītos no ilgā darba meklēšanas procesa, kurā potenciālajam darbiniekam ir jāizpēta vakances, jāsagatavo un jāizsūta CV, jāsagaida atbilde no darba devēja un tad, pozitīva rezultāta gadījumā, jādodas uz interviju, Biznesa augstskolas Turība Biznesa inkubatorā tiek organizēts Ātrais randiņš ar uzņēmēju, kas sniedz iespēju atrast darbu dažās minūtēs.

Uz randiņu ar uzņēmēju tiek aicināti visi jaunieši, kuri vēlas atrast darbu. Nav jāraksta garas motivācijas vēstules vai CV, tikai jāpiesakās pasākumam un jāsagatavo divas minūtes garš pitch (prezentācija) par sevi un savām kompetencēm. Pasākuma ietvaros ikvienam jaunietim pēc ātro randiņu principa būs iespēja doties pie kāda no uzņēmuma pārstāvjiem un divu minūšu laikā pastāstīt, kāpēc tieši viņš ir piemērots darbam attiecīgajā kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā pusē Latvijā ievērojami palielinājies no ārvalstu tūristu pirkumiem iekasētais naudas apjoms, sasniedzot 46% pieaugumu attiecībā pret 2016.gada pirmo pusgadu, liecina Global Blue Latvija apkopotie dati.

Visaktīvāk iepirkušies viesi no Krievijas, ļaujot secināt, ka austrumu kaimiņvalsts iedzīvotāji ir pārvarējuši pērn novēroto nevēlēšanos tērēt naudu un atkal Rīgas apmeklējumu izmanto, lai iegādātos elektrotehniku, apģērbus, juvelierizstrādājumus un citas preces. Dati rāda, ka ievērojami audzis arī tālāku zemju iedzīvotāju Tax Free pirkumu apjoms, jo īpaši Izraēlas, Uzbekistānas un Ķīnas tūristu.

Tirdzniecības kompleksa Spice, kur tiek veikta vairāk nekā ceturtā daļa no visiem Latvijas Tax Free pirkumiem, apkopotā informācija liecina, ka šā gada pirmajā pusgadā vislielāko tūristu apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja elektrotehnikas veikali. Tajos ieņēmumi no preču pārdošanas ārpus Eiropas Savienības mītošajiem pircējiem divkāršojušies un pat trīskāršojušies. Dubultojies arī juvelierizstrādājumu tirdzniecības apjoms, bet apģērbu veikalos apgrozījuma pieaugums atkarībā no zīmola svārstās 20-60% robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru