Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import ir lauzis līgumu ar ilgadīgo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst.
Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.Par to speciāli sarīkotā preses konferencē informēja Moller Baltic Import izpilddirektors Birgers Skjelvīks (Birger Skjellvik), precizējot, ka tiek lauzts Volkswagen vieglo pasažieru auto dīlera līgums, raksta laikraksts Dienas Bizness.
Vienlaikus Moller Baltic Import pārstāvis norādīja, ka līdz 26. martam SIA Auto Īle un Herbst tiek dots laiks, lai izpildītu ar klientiem iepriekš noslēgtās saistības un izpildītu piegādes līgumus. Turklāt SIA Auto Īle un Herbst joprojām būšot VW oficiālais vieglo pasažieru auto servisa partneris, kā arī VW komerctransporta oficiālais pārstāvis. «Neslēpšu, ka iepriekš esam bieži tikušies un aizrādījuši Auto Īle un Herbst vadībai par milzīgajiem reeksporta apmēriem, taču arī pēc vairākkārtējām pārrunām nekas nav mainījies. Šāda rīcība ir pretrunā gan ar noslēgto līgumu, gan ar vispārpieņemtām biznesa ētikas normām. Diemžēl vienreiz tam bija jāpieliek punkts,» tā B. Skjelvīks.
Pagaidām Moller Baltic Import pārstāvis vēl nevarēja atbildēt uz jautājumu, vai tiks meklēts jauns sadarbības partneris Rīgā un Vidzemē un kad tas varētu notikt. Atgādināsim, ka SIA Auto Īle un Herbst tika dibināts 1993. gadā, kļūstot par Volkswagen AG oficiālo pārstāvis Vidzemē.
Kopš 2008. gada SIA Auto Īle un Herbst uzsāka automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu Rīgā.
SIA Auto Īle un Herbst valdes loceklis Māris Īle pauda nožēlu par importētāja lēmumu. «Tas ir bezkaunīgs veids, kā tikt vaļā no Volkswagen patriota, kurš zīmolam ir veltījis teju 20 gadu. Viens no formālajiem ieganstiem ir tāds, ka konkrētajā brīdī auditoriem nevarēju uzrādīt pārdoto auto dokumentāciju. Viņus vairs neinteresēja, ka nepieciešamo dokumentāciju uzrādīšu pāris dienu laikā. Galvenais mērķis ir atbrīvoties no nevajadzīga šķēršļa, lai īstenotu savus plānus. Atklāti varu pateikt, ka es neesmu vienīgais, kas ārpus valsts robežām pārdod VW markas automašīnas, jo līdzīgi rīkojas arī kolēģi Igaunijā un Lietuvā. Tikpat labi ar līdzīgām sankcijām reģionālais importētājs varēja vērsties arī pret VW dīleriem kaimiņu valstīs, taču šoreiz par upura jēru tiku izraudzīts es. Man ir grūti komentēt Volkswagen rūpnīcas nostāju, taču, kas attiecas uz importētāju darbības stilu, tad varu teikt, ka tas ir izteikti destruktīvs un nav ne mazākās vēlmes situāciju atrisināt dialoga ceļā.
Kā zināms, norvēģu Moller Group nule kā ir pārņēmusi Kittner grupai iepriekš piederošos SIA Motors Latvia (Rīgā) un SIA Venta Motors (Ventspilī), tādējādi norvēģiem vajag nogludināt ceļu saviem jaunajiem dīleriem, tostarp arī Moller Lidosta dīlerim, kas darbu sāka 2011. gada nogalē,» tā, neslēpjot emocijas, telefonsarunā savu sašutumu pauda M. Īle.
Jāpiebilst, ka 2011. gada nogalē Konkurences padome (KP) nolēma atļaut Norvēģijas automašīnu mazumtirgotājam Moller Group piederošajam uzņēmumam Moller Auto Baltic no Vācijas uzņēmuma Kittner Group iegādāties Motors Latvia un Venta Motors.