Atklāta satiksme pār jaunizbūvēto tiltu pār Mazo Juglu, kas atrodas autoceļa Juglas papīrfabrikas ciemats – Upesciems (P2) 1,9. kilometrā.
«Par valsts budžeta līdzekļiem šogad ir veikti atjaunošanas darbi uz četriem tiltiem un viens tilts – pāri Mazajai Juglai – ir izbūvēts no jauna. Vairāk nekā 50% tiltu uz valsts ceļiem pašlaik ir sliktā stāvoklī,» tilta atklāšanas pasākumā norādīja VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Šā gada maijā VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēdza līgumu ar SIA Viadukts par tilta pārbūves darbiem, kuru kopējās izmaksas ir EUR 911 939,30, tajā skaitā PVN. Uzņēmums uzvarēja atklātajā konkursā par būvdarbu veikšanu, kas tika izsludināts 2014.gada 19.februārī.
Tilta projektu izstrādāja SIA Projekts 3, savukārt būvuzraudzību veica AS Ceļu projekts.
Būvdarbi objektā tika uzsākti šā gada jūnijā. Lai remonta laikā nodrošinātu satiksmi, tika izbūvēts apbraucamais ceļš un pagaidu tilts.
Uzsākot tilta pārbūvi, jūlijā notika vecā tilta demontāža, kuras laikā LVC, piesaistot RTU speciālistus, veica vecā tilta, kurš būvēts 1966.gadā, laiduma siju nestspējas pārbaudi. Iegūtie dati tiks izmantoti līdzīgas konstrukcijas (saliekamo dzelzsbetona siju) tiltu ilgmūžības noteikšanai un remontdarbu plānošanai.
Apkopojot iegūtos pārbaudes rezultātus, var secināt, ka līdzīga vecuma un konstrukcijas tiltus var slogot ar ikdienas slodzi. Tomēr laicīgi jānovērš mitruma radītie bojājumi, kā arī betona izdrupumi un stiegrojuma atsegumi. Atlikušais nebojāto līdzīga vecuma (ap 50 gadi) tiltu siju kalpošanas laiks atkarībā no apkārtējas vides ietekmes intensitātes - mitruma, gaisa temperatūras svārstībām u.c. ir 28 – 44 gadi.
Pašreiz vecā tilta vietā izbūvēts jauns, 60 metrus garš, monolīts dzelzsbetona tilts. Pagaidu tilts tiks nojaukts decembra pirmajā pusē.
Tilts pār Mazo Juglu ir vienīgais valsts pārziņā esošais tilts, kas šogad tika pilnībā pārbūvēts. Bez šī tilta remontdarbi 2014.gadā norisinājās vēl uz 15 valsts tiltiem.
2015.gadā LVC plāno sākt darbus uz 22 tiltiem.