Kopš krīzes daudzi strādājošie Latvijā jau paspējuši piemirst par materiālajiem labumiem, ko darba devēji pirms dižķibeles visai dāsni piešķīra viņu motivēšanai un uzticības veicināšanai. Tomēr nu šādas lojalitātes programmas uzņēmumos atkal sākušas atjaunoties, vēsta laikraksts Diena.
Tas gan nenotiekot strauji, taču jaunā tendence esot tā, ka to darīt sāk arī vidēja izmēra (100-300 darbinieki) vietējie uzņēmumi, kas iepriekš par šādām lojalitātes programmām nedomāja.
«Mērķis ir darbinieku noturēšana, jo tirgū ir trūcīgs speciālistu piedāvājums,» komentējusi organizāciju psiholoģe Gitāna Dāvidsone, konsultāciju uzņēmuma ODA vadītāja.
Pie strādājošo piesaistīšanas ar taustāmiem labumiem atgriezies, piemēram, uzņēmums Latvijas Finieris - tas šā gada martā atjaunojis savu darbinieku lojalitātes fondu.
Tā ietvaros par darbiniekiem tiek veiktas iemaksas uzkrājošajā dzīvības apdrošināšanā. Lojalitātes fonds esot viens no papildu elementiem Latvijas Finiera atalgojuma sistēmā, un tas tiekot veidots vairākos ciklos. Pirmajā ciklā uzkrātos līdzekļus darbinieki saņems pēc pieciem gadiem, nākamajos ciklos izmaksu laiks jau būs īsāks.
Dažādu veidu apdrošināšana - gan ar, gan bez uzkrājuma - atkal kļuvusi par visai populāru darbinieku motivēšanas veidu. Kā liecinot Swedbank aprēķini, Latvijas uzņēmumi šā gada pirmajos piecos mēnešos vairāk nekā uz pusi palielinājuši prēmiju maksājumus par darbinieku dzīvības apdrošināšanu, salīdzinot ar 2011. gada attiecīgo periodu, stāstījis Edgars Pīlips, Swedbank Atalgojuma un motivācijas programmu vadīotājs.
Latvijā ienākot arī tāds Eiropā jau sen pazīstams bonusa veids kā prēmēšana par rezultātiem ar uzņēmuma akcijām.