Tabakas kompānijām vajadzēs nāksies organizēt speciālu reklāmas kampaņu, kurā būs jānorāda, ka tās «apzināti maldinājušas» ASV iedzīvotājus par veselības apdraudējumu smēķējot, kā arī jāatzīst sava vaina manipulācijā ar tabakas izstrādājumiem, lai tādējādi pastiprinātu cilvēku atkarību, lēmusi ASV tiesa.
ASV Kolumbijas štata Federālā apgabaltiesas tiesnese Gldeija Keslere (Gladys Kessler) tāpat nolēmusi, ka lielajiem cigarešu ražotājiem – Philip Morris, Reynolds un Lorilard – jāatzīst, ka smēķēšana katru dienu ir 1,2 tūkstošu cilvēku nāves iemesls, bet pasīvā smēķēšana gadā nogalina aptuveni trīs tūkstošus amerikāņu, vēsta AP.
Tabakas kompānijām būs arī jānorāda, ka no smēķēšanas iet bojā vairāk cilvēku nekā HIV vīrusa, narkotiku lietošanas, alkohola, ceļu satiksmes negadījumu, pašnāvību un slepkavību, kopējais upuru skaits.
Tāpat tabakas kompānijām būs jāskaidro atkarības rašanās process un jāstāsta, ka kaitējumu veselībai nodara gan «vieglās», gan «supervieglās» cigaretes. Katrs ziņojums masu medijos jāsāk ar tekstu - «federālā tiesa atzinusi, ka tabakas kompānijas apzināti maldinājušas sabiedrību» un tam jāseko uzskaitījumam par smēķēšanas kaitīgumu.
Kompānijām savi paziņojumi būs jāizplata divus gadu garumā, tomēr patlaban nav zināms, ar kādu mediju starpniecību tas notiks. Sagaidāms, ka par reklāmas izplatīšanas veidiem, daudzumu un apjomu vēl notiks spēkošanās ar tabakas kompānijām. Tomēr, kā norāda Reuters, tas varētu būt smagākais sods ASV tabakas nozares vēsturē.
Tabakas kompānijas tiesas spriedumu pagaidām nav komentējušas un to pārstāvji norāda, ka patlaban norisinās tiesas sprieduma izpēte. ASV Starptautiskās Tirdzniecības komisijas aplēses liecina, ka trīs lielākās ASV tabakas kompānijas 2010. gadā savu produktu reklāmai iztērējušas 8,05 miljardus dolāru.
ASV tiesa jau no 2006. gada cenšas tabakas kompānijām medijos organizēt kampaņu, kas skaidrotu par smēķēšanas kaitīgumu. Līdz šim tiesas zālēs tika aizvadītas debates par spriedumā izmantotajām definīcijām.