Citas ziņas

AS G4S Latvia saņem Atzītās aizsardzības organizācijas Atbilstības sertifikātu kuģošanas un ostu darbības jomā

,26.06.2008

Jaunākais izdevums

„AS G4S Latvia ir viena no nedaudzajām drošības risinājumu kompānijām Latvijā, kas saņēmusi Atbilstības sertifikātu un ieguvusi tiesības konsultēt ostas un ostu iekārtas drošības jautājumos, sastādīt ostas iekārtas aizsardzības plānus, kā arī veikt Latvijas ostu un ostas iekārtu personāla apmācību,” skaidro Eduards Bukovskis, AS G4S Latvia valdes loceklis.

Kompānija jau šobrīd ir uzsākusi apmācības pēc programmas Ostas iekārtu aizsardzības personāls, kas ir izstrādāta un apstiprināta saskaņā ar Starptautiskā kuģu un ostas iekārtu aizsardzības kodeksa (ISPS Kodekss) prasībām. Apmācības organizē G4S mācību centrs.

Eduards Bukovskis: „Saglabājoties dažādu kravu plūsmas pieaugumam caur Latvijas ostām un pašreizējai situācijai kuģošanas un ostu darbības drošības jomā, būtiski ir nodrošināt efektīvu ISPS kodeksa prasību ievērošanu katrā ostā. Tas savukārt nozīmē nepieciešamību izstrādāt un atbilstoši uzturēt katras ostas aizsardzības plānus, kā arī nodrošināt profesionālu un atbilstošu ostu personāla apmācību. AS G4S Latvia ir viena no nedaudzajām drošības risinājumu kompānijām Latvijā, kas saņēmusi šo Atbilstības sertifikātu.

G4S Latvia izstrādātā apmācību programma ietver teorētiskās un praktiskās nodarbības ostas iekārtā, ko vada profesionāli un augsti kvalificēti speciālisti gan no G4S Latvia, gan citām Latvijas Republikas kompetentām organizācijām. Atbilstības sertifikāts apliecina kompānijas profesionalitāti un spēju nodrošināt integrētus drošības risinājumus dažādās jomās – arī kuģošanas un ostu darbības jomā.”

Ar AS G4S Latvia izstrādāto apmācību programmu tiek nodrošināta pilnvērtīga ostu un ostu iekārtu personāla apmācība, saskaņā ar spēkā esošajiem MK noteikumiem Nr.748, kā arī ostu un ostu iekārtu aizsardzības plāniem. Līdz ar to tiek ievērotas pastāvošās prasības personāla kvalifikācijas celšanā drošības jautājumos un vienlaicīgi nodrošināta atbilstoša drošības procedūru organizēšana.

Starptautiskais kuģu un ostas iekārtu aizsardzības kodekss (ISPS Kodekss) stājās spēkā 2004. gada 1. jūlijā un ir 1974. gada SOLAS konvencijas sastāvdaļa. Saskaņā ar to 148 SOLAS konvenciju parakstījušām valstīm ostās, ostas iekārtās savā teritorijā un zem sava karoga esošiem kuģiem, kas atbilst Kodeksā norādītajiem kritērijiem, ir nepieciešams izstrādāt un apstiprināt ostas iekārtas un kuģa aizsardzības plānus, kā arī saņemt atbilstības apstiprinājumu vai starptautisko kuģu aizsardzības sertifikātu.

AS G4S Latvia ir vadošā drošības risinājumu kompānija Latvijā. G4S Latvia ir arī pasaulē lielākās drošības risinājumu kompānijas Group 4 Seruricor grupas uzņēmums Latvijā. Šobrīd Group 4 Seruricor darbojas vairāk nekā 100 valstīs, nodarbināto skaitam pārsniedzot 500 000 cilvēku.

AS G4S Latvia sniedz drošības pakalpojumus vairāk nekā 15 000 fiziskām un juridiskām personām Latvijā, t.sk. dažādu nozaru vadošajiem uzņēmumiem, kā arī klientiem valsts sektorā, izstrādājot individuālos drošības risinājumus un nodrošinot tehniskās un fiziskās apsardzes, kā arī montāžas un inkasācijas pakalpojumus. AS G4S Latvia ir viens no retajiem uzņēmumiem nozarē, kas saņēmis Industriālo drošības sertifikātu un Bureau Veritas Quality International sertifikātu par kvalitātes sistēmas atbilstību ISO 9001 standarta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole (VK) pēc revīzijas "Kā tiek pārvaldītas Latvijas mazās ostas?" aicina uz lielāku ieinteresētību mazo ostu attīstībā no valsts un pašvaldību puses, informē VK pārstāvji.

Revīzijas autori secinājuši, ka par mazo ostu darbību valsts mērogā ilgstoši nav bijis intereses, un arī pašvaldības kā ostu pārvalžu izveidotājas nav bijušas "uzdevumu augstumos".

Tāpat arī konstatēta virkne pārkāpumu mazo ostu pārvaldīšanā, to skaitā nepilnības iekšējās kontroles sistēmas darbā, normatīvajam regulējumam neatbilstoša rīcība.

VK skaidro, ka, lai arī mazo ostu kravu apgrozījums uz kopējā fona ir neliels, tās ir nozīmīgi loģistikas ķēdes elementi un sekmē ne tikai ostas teritorijas, bet visa reģiona attīstību, jo mazo ostu darbībā un uzņēmumos, kas saistīti ar ostas pakalpojumiem, tiek nodarbināti vietējie iedzīvotāji. Mazās ostas būtu jāpārvalda tā, lai pašvaldība, tās iedzīvotāji un komersanti gūtu maksimālu labumu no publiskajiem aktīviem - ostas akvatorijas, teritorijas un infrastruktūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Zālītis: apsardzes biznesā daudzi uzņēmumi darbiniekus nodarbina nelegāli

NOZARE.LV,15.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsardzes biznesā, tāpat kā jebkurā nozarē, kas sniedz pakalpojumu, kura cenā lielāko īpatsvaru veido darbaspēka izmaksas, daudzi uzņēmumi darbiniekus nodarbina nelegāli, norāda drošības risinājumu kompānijas AS G4S Latvia valdes priekšsēdētājs Edgars Zālītis.

Precīzi pateikt, cik uzņēmumu strādā «pelēkajā» sektorā, nav iespējams, bet tādu ir daudz, uzskata Zālītis. «Tas ir ne tikai apsardzes biznesā, tas notiek arī namu apsaimniekošanā, pārvadājumos un daudzās citās nozarēs. Šajās nozarēs ir liela vēlme kaut ko optimizēt uz nodokļu rēķina,» sacīja Zālītis.

Viņš skaidroja, ka «pelēkajā ekonomikā» strādājošo apsardzes firmu pakalpojumi ir lētāki. «Uz nenomaksāto nodokļu rēķina var ļoti būtiski samazināt cenu. Piemērs, ja valstī ir noteikta minimālā alga un tai pat laikā tās rīkotajos konkursos uzvar pretendents ar cenu, kas ir zemāka par minimālo algu, tad kaut kas nav kārtībā. Tādēļ piedāvātā cena šādos konkursos nevar būt noteicošais,» piebilda Zālītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS G4S Cash Services Latvia (G4S) saistībā ar vakar, 17.decembrī, notikušo uzbrukumu inkasācijas automašīnai veic iekšējo pārbaudi saskaņā ar G4S grupā noteiktajiem starptautiskajiem standartiem, informē uzņēmums.

Ņemot vērā, ka ir noticis smags noziegums, kuru šobrīd izmeklē Valsts policija, un, ņemot vērā faktu, ka G4S ir ieinteresēts, lai noziegums tiktu atklāts pēc iespējas ātrāk, izmeklēšanas interesēs kompānija plašāku informāciju nesniegs.

Policija norāda, ka 17. novembra vakarā notikusī inkasācijas automašīnas aplaupīšana bijusi ļoti rūpīgi plānota, un policija pieļauj iespēju, ka tās līdzdalībnieki bijuši vai nu cietušie inkasatori, vai arī kāds cits inkasators, ziņo Apollo.lv.

Automašīnā bijis atvērts seifs, kuru atvērt nav varējuši neviens no abiem inkasatoriem. No tā nozagta nauda, kuras summu gan Ķuzis nevarēja nosaukt, norādot, ka tas ir uzņēmuma G4S Latvija komercnoslēpumus. Daļu naudas laupītāji arī atstājuši automašīnā. "Laupīšana nebija pēkšņa. Tā bija rūpīgi gatavota," Rīgas Kriminālpolicijas priekšnieks Ints Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS G4S Latvia: sabiedrībā rada nepilnīg priekšstatu par elektroniskajām aprocēm kā līdzekli cīņā ar likumpārkāpējiem

,22.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās aproces nevar tikt piemērotas smagos noziegumos apsūdzētām personām. Elektronisko aproču uzdevums ir mērķtiecīgi strādāt ar tām riska grupām, kuru atkārtota iespējamā sodāmība ir prognozējama vai - ir neliela.

Analizējot ierosinājumu likumpārkāpējiem ieviest elektroniskās aproces, lai tādējādi aizsargātu sabiedrību no gadījumiem, kad šīs personas, iespējams, atkārtoti veic noziegumu, AS G4S Latvia norāda, ka pasaulē elektroniskais monitorings jeb uzraudzība tiek izmantota, galvenokārt, kā preventīvās programmas sastāvdaļa.

„Šobrīd sabiedrībā vērojams virspusējs viedoklis, kādiem mērķiem šāds aproču mehānisms ir paredzēts, un daudzi šīs sistēmas ieviešanu saprot kā brīdinājuma signālu par agrāk sodītu noziedznieku. Jāatzīst, ka elektroniskajām aprocēm ir citi uzdevumi, un jaunus upurus no agrāk sodītiem likumpārkāpējiem tās diemžēl nepasargās. Elektroniskais monitorings ir risinājums gadījumos, ja cietumu pārslodzes dēļ nav iespējams piemērot cietumsodu vieglo un vidējo pārkāpumu gadījumos. Tāpat elektroniskā uzraudzība ir attiecināma uz jauniešiem pirmstermiņa atbrīvošanas gadījumos, vai arī tā var tikt izmantota kombinācijā ar kādu citu soda izciešanas metodi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Saistībā ar eiro ieviešanu G4S Latvia darba apjoms trīskāršosies; papildu darbaspēku gan nevajadzēšot

Žanete Hāka, Nozare.lv,09.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar pāreju no latiem uz eiro noteikti būs jārēķinās ar darba apjoma pieaugumu par vismaz trīs reizēm, atzīst drošības risinājumu kompānijas AS G4S Latvia valdes priekšsēdētājs Edgars Zālītis.

Viņš norāda, ka tas attiecīgi nozīmē, ka par tik, par cik pieaugs darba apjoms, pieaugs arī darba izmaksas, kā arī ieņēmumi. Vienīgais, kas atšķirsies no ikdienas, būs darba apjoms, jo uzņēmums turpinās darīt to pašu, ko dara ikdienā, - vest naudu, savākt, apstrādāt un to nodot.

«Taču patlaban vēl ir grūti prognozēt, kā tas notiks Latvijā, jo nav skaidrs, kurā brīdī būs naudas apjoma pieaugums. Taču ir pamats prognozēt, ka Latvijā tas varētu notikt gandrīz pēdējā brīdī, proti, decembrī un janvārī,» stāsta Zālītis.

Savukārt, runājot par resursu plānošanu, Zālītis skaidro, ka G4S Latvia visā Latvijā strādā vairāk nekā 1300 darbinieku. Līdz ar to uz to brīdi, kad būs vajadzība, būs iespēja to pārvietot, pārprofilēt, pārtrenēt šos resursus. Vienīgais, ko vajadzības gadījumā ir plānots piesaistīt no ārpuses, ir autoparks un naudas apstrādes iekārtas. Taču tas atkarīgs no apjoma, kas būs brīdī, kad tuvosies nākamā gada janvāris jeb brīdis, kad ļoti ievērojami var sākt palielināties naudas apjoma plūsma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Drošības pakalpojumu sniedzējs G4S Latvia atjaunojis 420 tūkstošu ķīlu

Gunta Kursiša,26.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības pakalpojumu sniedzējs G4S Latvia atjaunojis 420 tūkstošu latu komercķīlu, liecina informācija Lursoft.

«Uzņēmums regulāri atjauno savu autoparku, bet patlaban lielas investīcijas jaunos projektos neplāno,» Db.lv stāstīja G4S Latvia pārstāve. Savukārt reģistrētā komercķīla saistīta ar uzņēmuma operacionālās darbības veikšanu.

2009. gadā a/s G4S Latvia bija 279. lielākais Latvijas uzņēmums, raugoties pēc apgrozīto līdzekļu apjoma gadā. 2009. gadā drošības pakalpojumu sniedzējam izdevās apgrozīt 12,51 miljonu latu, un uzņēmuma peļņa veidoja 1,51 miljonu latu.

Jau vēstīts, ka 2007. gadā uzņēmums Falck Apsargs kļuva par G4S uzņēmumu Latvijā, un turpmāk darbojas ar nosaukumu G4S Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielajām Latvijas ostām būs vienotas prasības ostu maksai, kā arī atvieglojumu un ostu pakalpojumu tarifu robežlīmeņu noteikšanai, paredz otrdien valdībā atbalstītais noteikumu projekts.

Ministru kabineta (MK) noteikumi "Kārtība, kādā ostas pārvalde nosaka ostas maksas, to atvieglojumus, ostas pakalpojumu tarifu robežlīmeņus" izstrādāti, pamatojoties uz Ostu likumu. Satiksmes ministrijā (SM) norāda, ka Latvijas lielajām ostām paredzētas vienotas, pārredzamas, taisnīgas un nediskriminējošas prasības ostu maksai, to atvieglojumiem un ostu pakalpojumu tarifu robežlīmeņu noteikšanai. Atbilstoši Eiropas Parlamenta regulai šie noteikumi neattiecas uz mazajām ostām.

Ostu likums paredz, ka ostas maksas un ostu pakalpojuma tarifa robežlīmeņus nosaka ostas pārvalde. SM skaidro, ka, ņemot vērā Eiropas Parlamenta regulas ieteikumus, lai ostu maksas būtu efektīvas, tās katrā atsevišķā ostā būtu jānosaka pārredzami atbilstoši ostas komercstratēģijai un investīciju plānām un - attiecīgā gadījumā - ar vispārējām prasībām, kas noteiktas attiecīgās dalībvalsts vispārējās ostu politikas ietvaros. SM arī norāda, ka attiecībā uz minētajiem ostu pakalpojumiem būtu jāparedz kārtība, lai nodrošinātu, ka maksas tiek noteiktas pārredzamā, objektīvā un nediskriminējošā veidā un ir samērīgas ar sniegtā pakalpojuma izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nelegālās nodarbinātības dēļ drošības pakalpojumu cenas atšķiras līdz pat 50%

,11.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija ir kritiska, un saasinātajos ekonomiskajos apstākļos šis ir pēdējais brīdis, lai nozarē strādājošie vienotos par darbības vienotu koncepciju, uzskata AS G4S Latvia. Apsardzes nozare atzīta par vienu no netīrākajām, vērtējot nomaksāto nodokļu apjomu, aiz sevis atstājot celtniecību.

Drošības risinājumu kompānija AS G4S Latvia ceturtdien, 10. jūlijā tikās ar Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas vadību, lai pārrunātu situāciju drošības pakalpojumu nozarē, Db.lv informē AS G4S Latvia pārstāve Signe Znotiņa.

Pašlaik drošības pakalpojumu tirgū Latvijā strādā aptuveni 300 licenzētas kompānijas, kas, salīdzinot ar citu valstu pieredzi, ir nepamatoti augsts rādītājs. Lielo komersantu skaitu, visticamāk, vēsturiski veidojuši salīdzinoši vieglie nosacījumi, kas ļauj kļūt par apsardzes kompāniju, ko nosaka gan Apsardzes darbības likums, gan MK Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aptauja: Latvijas ostu vadības algas noteikšanā būtu lietderīgi izmantot ostu darbības rādītājus

Dienas Bizness,29.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostu pārvalžu darbu un darbības rezultātus būtiski varētu uzlabot precīzu darbības rādītāju noteikšana, par kuru sasniegšanu atbildētu ostu pārvaldes, ir pārliecināti Latvijas ostās strādājošie uzņēmumi un nozares eksperti, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktā aptauja par ostu pārvalžu darbību un pārvaldības principiem.

Turklāt ostu pārvaldēm noteikto vairāku rezultatīvo rādītāju sasniegšana varētu tikt izmantota, nosakot ostu pārvaldes vadības atalgojumu. Bez tam, ostās strādājošie uzņēmēji norāda, ka ir nepieciešams palielināt ostu pārvalžu darbības caurskatāmību un pilnveidot ostu vadības uzdevumus, lai ostas ne tikai nodrošinātu infrastruktūru, bet arī sadarbībā ar citiem transporta koridora dalībniekiem aktīvi līdzdarbotos kravu plūsmu piesaistē.

«Pasaules labākā prakse paredz visaptverošu galveno darbības rādītāju izstrādi, kas ļautu ieinteresētajām pusēm novērtēt ostu pārvalžu darbību,» saka SIA KPMG Balticsasociētā direktore Jūlija Māsāne-Ose. Viņa min, ka lielākajā Eiropas ostā – Roterdamas ostā tiek noteikts ap 40 galveno darbības rādītāju, un katram no tiem ir budžetā paredzēta vērtība, kuru nepieciešams sasniegt. «Lai izvērtētu, vai plāns ir sasniegts, katru gadu tiek salīdzinātas faktiskās rādītāju vērtības ar budžetā paredzētajām. Jāatzīmē, ka šo sistēmu var izmantot ne tikai uzraudzībai, bet arī darbības rezultātu novērtēšanai. Turklāt budžetā paredzēto rādītāju sasniegšana var būt par pamatu ostas pārvaldes vadības atalgojuma noteikšanai».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lai samazinātu izmaksas, G4S Latvia iegādājas ar gāzi aprīkotus auto

Lelde Petrāne,23.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības pakalpojumu kompānija AS G4S Latvia savam autoparkam pievienojusi ar dabasgāzes uzpildes dzinējiem aprīkotu operatīvo transportu.

Ar dabasgāzes uzpildes dzinējiem aprīkotais operatīvais transports iegādāts ar nolūku ilgtermiņā samazināt degvielas izmaksas – šobrīd degviela veidp vidēji 50% no autoparka ekspluatācijas izmaksām.

Ar gāzi aprīkoto automašīnu iegāde esot arī daļa no uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības programmas, kas paredz videi draudzīgu risinājumu ieviešanu ikdienas darba nodrošināšanai.

Ar gāzi aprīkotie auto ļaušot samazināt ekspluatācijas izmaksas par aptuveni 30%.

Saskaņā ar AS G4S Latvia aprēķiniem pie operatīvā transporta noslodzes vidēji gada griezumā nepieciešamais dabasgāzes patēriņš ar gāzi aprīkotam auto ir par aptuveni 1300 latiem mazāks nekā veido degvielas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostu asociācija: vai runa ir par ostu privatizāciju?

Vēsma Lēvalde,01.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ostu asociācija uzskata, ka ir pamats aizdomām, ka aiz runām par reformām var slēpties mērķis privatizēt Latvijas nacionālo bagātību – ostas.

Latvijas lielo ostu, kur pēdējos gados ieguldīti vairāki simti miljoni latu, gada apgrozījums ir ap 50 - 60 miljoniem latu. Latvija ir kļuvusi par tranzītkravu līderi reģionā un kravu apjoma ziņā ir krietni priekšā kaimiņvalstīm, ja salīdzina nevis atsevišķas ostas, bet kravu plūsmu valstī kopumā. Pēdējā laika polemika par it kā samilzušajām problēmām ostu pārvaldībā un nepieciešamajām reformām dod pamatu aizdomām par vēlmi privatizēt Latvijas ostas, uzskata Latvijas ostu asociācija.

Ostu pārvalžu iespējamo reformu sakarā kā iemeslu reformām min Amerikas Tirdzniecības palātas Latvijā (ATPL) un Baltijas asociācijas Transports un loģistika (BATL) (pēdējā apvienojušies vairāki Ventspils ostā strādājošie uzņēmumi) vēstules. Tās ir tikai divas sabiedriskas organizācijas, kas nebūt neatspoguļo visu nozarē iesaistīto pušu viedokli, uzsver Ostu asociācija. «Pašreizējais ostu pārvaldības modelis Latvijā ir ļoti progresīvs, jo nodrošina gan valsts, gan attiecīgās pašvaldības interešu ievērošanu. Ostu valdēs ir četri pašvaldības un četri valsts izvirzīti pārstāvji. Piemēram, Lietuvā Klaipēdas ostu pārrauga viena – Satiksmes ministrija, kas nedod iespēju visām iesaistītajām pusēm piedalīties lēmumu pieņemšanā. Ostu valžu locekļi ne tikai pieņem lēmumus ostu attīstībai, bet arī nodrošina informatīvo saikni ar izvirzītājiem – attiecīgi pašvaldību un konkrēto ministriju. Reti kura valsts institūcija ir tik plaši pārvaldīta,» norāda Ostu asociācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijā sūdzas par G4S zemajām cenām

Lelde Petrāne,01.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas konkurences iestādes veic izmeklēšanu saistībā ar sūdzību, ka valstī lielākais drošības pakalpojumu sniedzējs G4S apzināti piedāvā savus pakalpojumus par tik zemām cenām, ka konkurentiem ir gandrīz neiespējami ilgtermiņā izdzīvot, vēsta bbn.ee.

Andress Lembers, G4S mārketinga menedžeris, sacījis, ka kompānija nepiedāvā pakalpojumus zem pašizmaksas, bet nav vēlējies sniegt sīkāku informāciju. G4S kontrolē aptuveni 49% no Igaunijas drošības pakalpojumu tirgus.

Savukārt Urmas Sorumā, G4S Eesti bijušais akcionārs, stāstījis, ka drošības pakalpojumu tirgus ir vienīgais, kur cenas samazinājušās jau 15 gadus.

G4S darbojas arī Latvijā. 2007.gadā Falck Apsargs kļuva par kompānijas Group 4 Securicor (G4S) uzņēmumu Latvijā un turpina darbību ar nosaukumu G4S Latvia un inkasācijas pakalpojumus siedz ar nosaukumu G4S Cash Services Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apsardzes kompānijai G4S Latvia jauns padomes priekšsēdētājs

Gunta Kursiša,20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsardzes kompānijas G4S Latvia padomē reģistrētas izmaiņas, igaunim Lauri Veikko Saloranta (Lauri Veikko Saloranta) iegūstot padomes priekšsēdētāja amatu, liecina Lursoft dati.

Viņš stājies līdzšinējā padomes priekšsēdētāja Riho Lutera (Riho Lutter) vietā.

Par L. V. Saloranta vietnieku kļuvis Prīts Sarapū (Priits Sarapuu), savukārt padomes locekļa amatu ieguvis Artjoms Sokolovs, kas ir jaunpienācējs G4S Latvia padomē.

Uzņēmuma valdē izmaiņas nav notikušas, un to vada Edgars Zālītis, savukārt valdes locekļu amatu ieņem Atis Lazdiņš, Karina Skoborihina un Jānis Ābele, kas visi ir Latvijas valstspiederīgie, liecina Lursoft dati.

A/s G4S Latvia reģistrēta 1992. gada 31. jūlijā. Pirmos astoņus darbības gadus uzņēmums strādāja ar nosaukumu SIA Apsargs, kas vēlāk tika mainīts uz Falck Apsargs, savukārt 2007. gadā uz nepilnu nedēļu uzņēmums ieguva nosaukumu a/s Group 4 Securicor Latvia, bet 2007. gada oktobra beigās uzņēmums guva pašreizējo nosaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zalāns aptur noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā

,05.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns izdevis rīkojumu, ar kuru apturēta Rīgas pilsētas domes 2008. gada 27. maija saistošo noteikumu par kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā darbība.

Iepriekš ministrs aicināja Rīgas domi atcelt saistošos noteikumus, bet Rīgas pilsētas dome nav sniegusi oficiālu atbildi un nav arī izrādījusi vēlēšanos pārskatīt saistošos noteikumus pēc Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) atzinuma saņemšanas.

RAPLM ir izvērtējusi saistošos noteikumus, konstatējot, ka to normas neatbilst augstāka juridiska spēka tiesību normām. Izvērtējot normatīvo regulējumu, ministrija norāda, ka domei nav tiesiska pamata regulēt kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, izdodot saistošos noteikumus.

Visu kuģošanas līdzekļu satiksmes kārtību Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un iekšējo ūdeņu īpašnieka vai valdītāja pienākumus, kā arī ūdens satiksmes un drošības noteikumus iekšējos ūdeņos nosaka Ministru kabineta noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostu reformu aicina izvērtēt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes ārkārtas sēdē

Db.lv,30.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ostu komersantus pārstāvošās biedrības uzsver, ka pašlaik Satiksmes ministrijas (SM) virzītajai ostu reformai pastāv būtiski šķēršļi, lai likumprojekts tā pašreizējā (atjaunotā) redakcijā tiktu virzīts apstiprināšanai Ministru kabineta sēdē bez Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes ārkārtas sēdes sasaukšanas.

Atklātā vēstulē trīs lielo ostu (Rīgas, Ventspils un Liepājas) komersantus pārstāvošās biedrības, vēršoties pie Ministru kabineta (MK), Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes locekļiem, koalīcijas attīstības komitejas dalībniekiem un citām atbildīgajām amatpersonām, rosina Ministru prezidentu Krišjāni Kariņu sasaukt ārkārtas Padomes sēdi, lai lemtu par Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātā likumprojekta “Grozījumi Likumā par ostām” turpmāko virzību un izstrādi atbilstoši vienotai izpratnei par Latvijas ostu turpmāko attīstību.

Padome ir tā institūcija, kura Ministru prezidenta, šīs institūcijas priekšsēdētāja, uzraudzībā īsteno valsts politiku ostu attīstībā un koordinē visu ostu darbību. Turklāt viens no tās galvenajiem uzdevumiem ir izvērtēt politikas plānošanas dokumentus un normatīvo aktu projektus, kas ietekmē Latvijas ostu, tranzīta un loģistikas sektora attīstību, un sniegt atzinumu par tiem. Diemžēl Padome nav sasaukta jau kopš pagājušā gada, lai gan Nolikums to paredz reizi ceturksnī, norāda komersanti - Latvijas Stividorkompāniju asociācijas vadītājs Uldis Papāns, Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvis Dainis Babulis, Liepājas ostas nomnieku asociācijas vadītājs Jānis Ēlerts un biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” valdes locekļi Ivars Landmanis un Aivars Gobiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17.decembrī Rīgā noticis bruņots uzbrukums AS G4S Cash Services Latvia inkasācijas automašīnai. Uzbrukuma laikā nopietnus ievainojumus guvuši AS G4S Cash Services Latvia darbinieki, viens no gūtajiem ievainojumiem slimnīcā miris.

G4S Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Ilze Jermacāne Db.lv, norādīja, ka policija esot apstiprinājusi, ka, iespējams, no automašīnas ir nolaupīta nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības pakalpojumu kompānija Latvijā AS G4S Latvia pērn aizdomās par zādzību mēģinājumiem tirdzniecības vietās aizturējusi un policijai nodevusi 1747 personas, Db.lv informēja AS G4S Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Ilze Jermacāne.

Salīdzinot ar gadu iepriekš apkopotajiem rezultātiem, aizturēto skaits pieaudzis vairāk par pusi – 2006. gadā drošības risinājumu kompānijas redzeslokā nonāca 689 personas.

Pērn palielinājies ne vien aizturēto personu skaits, bet arī zādzību mēģinājumu laikā identificēto preču apjoms un to kopējā vērtība, kas 2007. gadā sasniegusi vairāk kā 44 000 LVL. Viena likumpārkāpēja vidējais potenciālais guvums būtu bijis aptuveni 25LVL.

Kompānija AS G4S Latvia rūpējas par drošību vairākos plaši apmeklētos tirdzniecības centros un iestādēs. Apkopojot datus par aizvadītā gada rezultātiem, AS G4S Latvia norāda uz vairākiem cēloņiem, kāpēc palielinājies aizturēto personu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

G4S koncerna apgrozījums pērn pārsniedz 16 miljonus latu

Sanita Igaune,06.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības risinājumu G4S koncerna apgrozījums pērn pārsniedzis 16 milj. Ls, kas ir nedaudz mazāks nekā pirms gada, DB informēja G4S Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Ilze Jermacāne.

G4S darbībās rādītāji un tirgus pozīcijas liecina par izvēlētās stratēģijas efektivitāti ilgtermiņā, uzsver G4S Latvia un G4S Cash Services Latvia valdes priekšsēdētājs Edgars Zālītis.

2009. gadā pieaudzis G4S klientu skaits gan fiziskajā, gan juridiskajā sektorā, tāpat pērn uzsākta drošības pakalpojumu sniegšana vairākiem stratēģiski nozīmīgiem klientiem.

Savukārt nozīmīgākie uzdevumi šogad uzņēmumam saistīti ar turpmāku darba efektivitātes uzlabošanu un optimālu risinājumu ieviešanu. Papildus tam šogad kompānija plāno attīstīt arī risku izvērtēšanas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 1.maijam privatizācijā izmantoti 106,77 miljoni sertifikātu, kas ir 95% no piešķirto sertifikātu skaita, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ekonomikas ministrijas Juridiskajā departamentā.

Tajā skaitā namīpašumu un dzīvokļu privatizācijai izmantoti 37,96 miljoni sertifikātu, uzņēmumu un citu īpašumu iegādei - 7,27 miljoni sertifikātu, kapitāla daļu (akciju) iegādei - 44,46 miljoni sertifikātu, zemes izpirkšanai un privatizācijai - 17,08 miljoni sertifikātu. No 2008.gada 1.aprīļa līdz 2011.gada 1.maijam 351 560 īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā ir izmantoti 456 420 privatizācijas sertifikāti.

Kompensācija naudā izmaksāta, dzēšot 830 000 sertifikātu, kas ir 0,7% no piešķirto sertifikātu skaita, tajā skaitā par lauku apvidus zemi piešķirtos 620 000 kompensācijas sertifikātu 8400 personām 17,4 miljonu latu apjomā. Saskaņā ar valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteikto 60 personas zaudējušas tiesības dzēst kompensācijas sertifikātus, saņemot naudu. Par politiskām represijām piešķirti 160 000 sertifikātu 26 200 personām 4,64 miljonu latu apjomā. 3200 personas zaudējušas tiesības dzēst privatizācijas sertifikātus, saņemot naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas iedzīvotājiem piešķirti 112,38 miljoni privatizācijas sertifikātu

Žanete Hāka,30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 1.martam Latvijas iedzīvotājiem piešķirti 112,38 miljoni privatizācijas sertifikātu, liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

117,2 tūkstošiem iedzīvotāju piešķirti 8,01 miljons īpašuma kompensācijas sertifikātu. 2,4 miljoniem iedzīvotāju piešķirti 104,37 miljoni privatizācijas sertifikātu par Latvijā nodzīvoto laiku un par politiskām represijām, tajā skaitā 41,4 tūkst. politiski represēto personu piešķirti 794,7 tūkstoši privatizācijas sertifikātu.

Līdz 1.martam LAS Latvijas Krājbanka un VAS Latvijas Attīstības finanšu institūcija Altum 2,39 miljoni fizisko personu ir atvērušas privatizācijas sertifikātu kontus un tajos ieskaitījušas 110,74 miljonus privatizācijas sertifikātu, tajā skaitā, 7,61 miljonu īpašuma kompensācijas sertifikātu. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteikto 58,2 tūkstoši personu zaudējušas tiesības no 2007.gada 1.decembra ieskaitīt kontos 1,64 miljonus privatizācijas sertifikātu. Fizisko personu kontos atlikuši 2,257 miljoni privatizācijas sertifikātu, tajā skaitā, 0,105 miljoni īpašuma kompensācijas sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas domei nav tiesību regulēt kuģošanu kanālā

Atis Rozentāls,03.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) secinājusi, ka Rīgas domei (RD) nav tiesiska pamata regulēt kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, līdz ar to RD tiek aicināta atcelt šā gada 27.maijā izdotos saistošos noteikumus.

RAPLM, iepazīstoties ar domes saistošajiem noteikumiem Par kuģošanas līdzekļu satiksmi Pilsētas kanālā, tiem pavadošo dokumentāciju un pievienotajiem materiāliem, ir atteikusi noteikumu reģistrāciju, informē reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministra Edgara Zalāna preses sekretāre Dace Kārkliņa.

Saskaņā ar likumu Par pašvaldībām, dome izdot saistošus noteikumus, paredzot administratīvo atbildību par to pārkāpšanu saistībā ar publiskā lietošanā esošo mežu un ūdeņu, kā arī par pagasta, novada vai pilsētas īpaši aizsargājamo dabas un kultūras objektu aizsardzību un uzturēšanu. Taču RD saistošie noteikumi būtībā regulē kuģošanas līdzekļu satiksmi pilsētas kanālā, kā arī paredz prasības, kādām jāatbilst kuģošanas līdzekļa gabarītiem, lai tas drīkstētu pārvietoties pilsētas kanālā, atzīmēts RAPLM valsts sekretāres Laimdotas Straujumas vēstulē Rīgas domei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Garnadži visvairāk iekāro kosmētiku, alkoholu un desas

Lelde Petrāne,31.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības risinājumu kompānijas AS G4S Latvia statistika par aizturētajiem liecina, ka tirdzniecības vietās garnadži pērn visvairāk mēģinājuši zagt dažādas kosmētikas preces. Otra garnadžu iekārotākā prece ir alkohols, savukārt TOP 3 zagtāko preču sarakstu noslēdz pārtikas preces - ikri, desas un siers.

G4S Latvia drošības eksperti norāda, ka pērn samazinājies apģērbu zādzības mēģinājumu skaits. Starp zagtākajām precēm ir arī tabakas izstrādājumi, elektropreces un dažādi aksesuāri.

Kopumā pērn G4S Latvia aizturējusi vairāk nekā 2940 personas, no kurām 65% ir vīrieši un 35% - sievietes.

G4S Latvia drošības eksperti norāda, ka zādzību mēģinājumu statistika joprojām saglabājas augsta, taču tajā pašā laikā šobrīd to skaits saglabājas nemainīgs un krasi nepieaug.

Pērn palielinājies degvielas un krāsainā metāla zādzības mēģinājumu skaits – gan galvaspilsētā, gan reģionos.

Jānis Ābele, AS G4S Latvia Drošības funkciju departamenta direktors, stāstīja: «Zādzību mēģinājumu raksturs likumsakarīgi ir tieši vai netieši saistīts ar ekonomisko situāciju un tendencēm valstī. Piemēram, metāla un degvielas cenu kāpums pērn atspoguļojās arī zādzību statistikā. Ja degviela lielākoties zagta savām vajadzībām, tad dažādi metāla izstrādājumi – ar nolūku tos realizēt metāla uzpirkšanas punktos. Jāmin, ka zādzību riskam pakļautas gan ražotnes un industriāli objekti, gan sakaru tīklu uzņēmumi. Piemēram, vasarā divi nepilngadīgi jaunieši tikai aizturēti par mēģinājumu nozagt krāsaino metālu, nesankcionēti iekļūstot kādas apsargātas rūpnīcas teritorijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija (EM) piedāvā jaunu ostu pārvaldības modeli, ieviešot ostu pārvaldes valdes, informē EM pārstāvji.

EM ir iesniegusi vairākus nozīmīgus iebildumus un priekšlikumus Satiksmes ministrijas (SM) virzītajā informatīvajā ziņojuma "Par Ostu pārvaldības reformas gaitu un tās pilnveidošanas iespējām" projektā, būtībā piedāvājot alternatīvu ostu pārvaldības modeli, kas atšķiras gan no ostu reformā sākotnēji paredzētā, gan SM ierosinātā. Ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS) šos priekšlikumus šodien pārrunāja ar Latvijas Stividorkompāniju asociācijas pārstāvjiem, kuri pret tiem pauda pozitīvu attieksmi.

EM piedāvājums ir balstīts uz pasaules un Eiropas ostās akceptētajiem pārvaldības principiem, jo īpaši Roterdamas un Hamburgas ostu pieredzi. Kā uzsver Valainis, Latvijai ostu pārvaldībā "nav jāizgudro velosipēds", bet var vadīties pēc pasaules praksē labākajiem un modernākajiem ostu pārvaldības piemēriem.

Komentāri

Pievienot komentāru