Olu ražošanas uzņēmuma AS Balticovo apgrozījums 2015. gadā sasniedzis 45,9 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk nekā 2014. gadā, kad uzņēmums apgrozīja 42,8 miljonus eiro, informē AS Balticovo sabiedrisko attiecību speciālists Armands Šterns.
Pērn saražoti 620 miljoni olu, kas ir 9% vairāk nekā pērn. Uzņēmuma peļņa 2015. gadā bija 5,6 miljoni eiro, kas ir būtisks pieaugums, salīdzinot ar 2014. gadā nopelnītajiem 2,15 miljoniem eiro. Eksports 2015. gadā veidoja 65% no uzņēmuma apgrozījuma.
AS Balticovo valdes priekšsēdētājs Vadims Vlasovs komentējot 2015. gada rezultātus norāda: «Pagājušā gada veiksmīgos peļņas rādītājus sekmēja negaidīti augstās olu cenas Eiropā, ko pērn izraisīja putnu gripas uzliesmojums ASV. Šie tik labvēlīgie apstākļi Eiropas olu ražotājiem tik spēji cik sākušies, beidzās jau 2016. gada sākumā un jau radījuši milzīgu olu pārprodukciju un cenu kritumu. Jau šobrīd ir zināms, ka pēc veiksmīgi aizvadītā gada, seko pārbaudījumu pilns 2016. gads daudziem olu ražotājiem Eiropā.»
2015. gada galvenie sasniegumi ir saistīti ar eksportspējas palielināšanu. Papildus jau gadiem ilgi nostiprinātajai sadarbībai, Eiropas Savienībā kompānija sākusi olu produktu eksportu arī uz Beļģiju un Bulgāriju. Būtiskākais sasniegums ir pērn uzsāktais eksports uz ASV, jo kompānija bija viens no pirmajiem olu ražotājiem Eiropas Savienībā, kuri uzsāka olu piegādes uz putnu gripas skartajiem reģioniem ASV. Problēmas ASV olu industrijā nostādīja izdevīgā situācijā visus Eiropas olu ražotājus, tostarp Balticovo.
Savukārt, 2015. gada rudens sagādāja patīkamu pārsteigumu uzņēmumam – rudens lietavas faktiski neskāra vietējos graudaugu audzētājus. Tādēļ 2,8 miljoniem dējējvistu savlaicīgi un uz izdevīgākiem nosacījumiem izdevās sarūpēt rekordlielus graudu krājumus ziemai.
2015. gadā daudz uzmanības tika veltītas iekšējo ražošanas un vadības procesu uzlabošanai.
Kopējie pārdošanas rādītāji 2015. gadā pieauga visām galvenajām produktu kategorijām, salīdzinot ar 2014. gadu. Vislielāko pārdošanas apjomu kāpumu 2015. gadā piedzīvoja pievienotās vērtības produkti: šķidrie olu produkti un vārīto olu produkti, kurus kompānija pārdevusi par 20% vairāk, nekā 2014. gadā. Šie abi produkti šā gada Balticovo produktu portfelī veido jau vairāk kā 25% no kopējā apgrozījuma.