Arī žurnāla Kapitāls sadarbībā ar Prudentia un NASDAQ OMX Rīgas Fondu biržu veidotajā TOP 101 vērtīgāko Latvijas uzņēmumu pētījumā par 2008. gada vērtīgāko uzņēmumu Latvijā otru gadu pēc kārtas atzīta Swedbank ar novērtējumu 873.88 miljoni latu.
Swedbank par vērtīgāko uzņēmumu ar 860.9 miljoniem latu atzinusi arī korporatīvo finanšu kompānija Laika stars, veidojot 200 vērtīgāko Latvijas uzņēmumu topu, kas publicēts Db. Pēc Prudentia vērtējuma Swedbank vērtība 2007. gadā bija 1.14 miljardi latu, bet pēc Laika stara vērtējuma - 718 miljoni latu, tādējādi pēc pēc viena vērtējuma bankas vērtība samazinājusies, bet pēc otra - palielinājusies. Gan Prudentia, gan Laika stars par otru, trešo un ceturto vērtīgāko šā gada uzņēmumu atzinuši Latvenergo (attiecīgi pēc Prudentia - 667.75 mil. Ls un pēc Laika stars - 799.4 milj. Ls), Latvijas Valsts Mežus (613.83 milj. Ls un 574.9 milj. Ls) un SEB Banku (608.44 milj. Ls un 517.3 milj. Ls). Kapitāla galvenais redaktors Olafs Zvejnieks norāda, ka stabils šogad ir tikai vērtīgāko TOP 10, jo tajā ir visi tie paši uzņēmumi, kas bija 2007. gadā, mainījusies tikai secība, infrastruktūras uzņēmumiem pabīdot bankas lejup. Starp 20 uzņēmumiem, kuru vērtība šogad augusi visstraujāk, ir seši tādi uzņēmumi kā Rīgas Ūdens, Rīgas Siltums, kuri investoru acīs izceļas ar stabilu klientu skaitu un labu naudas plūsmu.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada novērtējumu, vērtība samazinājusies gandrīz pusei – 46 no TOP 101 iekļuvušiem uzņēmumiem, 23 uzņēmumi no tā izkrituši, bet attiecīgi ir 23 jaunpienācēji. Vērtība pieaugusi 32 no pērnā gada TOP 101 dalībniekiem. TOP 101 atspoguļo uzņēmuma biznesa vērtību, visi uzņēmumi tika vērtēti pēc salīdzinošo reizinātāju metodes. Uzņēmumu salīdzinošie reizinātāji tika iegūti, izveidojot nozaru salīdzinošās grupas, kurās tika iekļauti Eiropas biržās kotētie uzņēmumi, izmantojot Thomson/Reuter datu bāzi. Tāpat kā Prudentia, arī Laika stars eksperti nozīmīgāko Latvijas uzņēmumu tirgus vērtību aprēķināja, balstotes uz publiski un oficiāli pieejamo informāciju. Laika stara eksperti uzskata, ka šādi iegūto rezultātu atbilstība patiesajai situāciji var vērtēt aptuveni 70 – 75 % robežās. Vērtēšanas metodikas ziņā tirgus datu salīdzināšas instruments ir kļuvis vēl piemērotāks, jo ekonomiskās situācijas lejupslīdes periodos uzņēmumu vērtību vēl precīzāk palīdz noteikt salīdzinošā pieeja – cik par līdzīgu uzņēmumu ir samaksājis vai ir gatavs maksāt pircējs.