Latvijas iedzīvotāji vismaz reizi piecos gados viņi veic tā remontu, liecina veikalu tīkla K – Rauta veiktā aptauja.
Lielākajai daļai aptaujāto iedzīvotāju svarīgi, lai viņu mājoklis būtu iekārtots skaisti, ar gaumi, interesanti un oriģināli, bet vienlaikus arī praktiski. Aptaujātie savu mājokli uzskata par vietu, ko iespējams nemitīgi uzlabot un pilnveidot.
Aptaujā atklājies, ja respondenti vinnētu 1000 latus, prioritāte tēriņiem būtu ceļojums, bet jau otrajā vietā mājokļa iekārtošana, remonts.
Svarīgākās telpas iedzīvotājiem ir virtuve – 35% no aptaujā iekļautajiem respondentiem, kā arī dzīvojamā istaba – 34%. Turklāt aptaujātajām sievietēm būtiskākā telpa mājoklī ir tieši virtuve, bet vīriešiem dzīvojamā istaba. Tikai pēc tam mājokļa vērtības skalā seko vannas istaba, guļamistaba, raksturo a/s Rautakesko (K – Rauta veikalu tīkla) Mārketinga komunikāciju nodaļas vadītāja Ieva Zlaugotne.
Iedzīvotāji mājokļa remontu veic vidēji reizi piecos gados. Pēdējo reizi remonts pirms 3 – 5 gadiem veikts 24% respondentu mājoklī, pirms 1 – 2 gadiem – 29% respondentu mājoklī, un tikpat lielam īpatsvaram aptaujāto mājoklis pozitīvas izmaiņas piedzīvojis tieši pēdējā gada laikā.
Aptaujas rezultāti parāda, ka iedzīvotāji salīdzinoši bieži veic mājokļa remontu pašu spēkiem, ne tikai, lai ietaupītu līdzekļus, bet arī izpaustos radoši un apgūtu jaunas iemaņas. Gatavojoties un veicot remontu, galvenie informācijas avoti celtniecības un dizaina jautājumos ir internetā ievietotie materiāli, kā arī paziņu un radinieku praktiskie ieteikumi. Lielākā daļa respondentu arī atzīst, ka kvalitatīvi būvmateriāli un apdares materiāli nemēdz būt lēti.
Aptauju par iedzīvotāju attieksmi pret savu mājokli veica Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS, iegūstot atbildes no vairāk nekā 1000 iedzīvotājiem (vecumā no 20 gadiem), kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši būvmateriālu, mājas un dārza preču veikalus.