Otrdien, 30.jūnijā, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos noteikumus par neregulāro un speciālo regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu.
Noteikumi nosaka pārvadājumu veikšanas kārtību, tai skaitā grupas izveidošanas nosacījumus un brauciena nosacījumus, prasību līgumā obligāti iekļaut informāciju par brauciena maršrutu, mērķi, pasažieru skaitu, pakalpojumu izpildes datumu un norēķinu kārtību, atpazīšanas zīmes lietošanas nosacījumus autobusam, kas tiks izmantots neregulāro vai speciālo regulāro pakalpojumu veikšanā, kā arī samaksas par sniegtajiem pakalpojumiem veikšanas kārtību.
Jau ilgstoši pastāv problēma ar tā sauktiem „nelegālajiem” pasažieru pārvadājumiem, ko veic juridiskas personas ar autobusiem. Šie pārvadātāji ir saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču licences saņemšanas fakts pats par sevi nedod komercuzņēmumam tiesības veikt neregulāros vai speciālos regulāros (darbinieku nogādāšana uz un no darba vietām vai skolēnu nogādāšana uz un no izglītības iestādēm) pasažieru pārvadājumus. Ņemot vērā, ka līdz šim nebija ārēju normatīvo aktu, kas regulēja šos pārvadājumus, kontrolējošām institūcijām pastāvēja ierobežojumi kontrolēt neregulāro un speciālo regulāro pārvadājumu veicējus, kā arī identificēt nelikumīgos neregulāro un speciālo regulāro pārvadājumu veicējus, nebija iespējams konstatēt pārvadājumu būtību un normatīvajos aktos noteiktajā gadījumā saukt pie atbildības.
Tāpat noteikumos iekļauts kabotāžas pārvadājumu veikšanas regulējums, kas paredz, ka citā Eiropas Savienības dalībvalstī reģistrēts pārvadātājs, nereģistrējot savu uzņēmējdarbību Latvijā, pārvadājumu pakalpojumu Latvijā var sniegt ne ilgāk kā 30 secīgas dienas no brīža, kad transportlīdzeklis ir iebraucis Latvijas teritorijā, bet kopumā ne vairāk kā 90 dienas kalendārā gadā.
To paredz SM izstrādātais noteikumu projekts kārtība, kādā veicami iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un iekšzemes pasažieru speciālie regulārie pārvadājumi, ko otrdien, 30.jūnijā, atbalstīja valdība.