Mazais bizness

Apgūst virtuālo apģērbu konstruktoru nišu

Linda Zalāne,04.03.2013

Jaunākais izdevums

Latvijas tirgum sevi pieteicis vēl viens pieaugušo kreklu konstruktors – Betolli; jau šogad tāds tiek solīts arī bērniem.

Ideja par kreklu konstruktoru Betolli īpašniece Līga Krauze lolojusi apmēram gadu, plānots zīmola koncepts, atrasts sadarbības partneris, kas veic kreklu šūšanu un galu galā ir izveidots konstruktors, kas ļauj katram izveidot tieši viņam tīkamo kreklu.

«Biznesa ideja radās, mājās auklējot bērnus. Zīmola nosaukums Betolli ietver abu bērnu vārdus – Elizabete un Olivers. No paša pirmā mēneša savu dēlu ģērbu solīdos kreklos. Diemžēl maziem bērniem šāds piedāvājums ir niecīgs, tādēļ tos šuvu pati. Aizvien vairāk sāku domāt, ka vēlos strādāt pati savā uzņēmumā un visu laiku veltīt tam,» stāsta Līga. Viņa ir pametusi darbu jurisprudences jomā un kopš pagājušā gada rudens darbojas tikai savā uzņēmumā.

Pagaidām Betolli izveidojis kreklu konstruktoru pieaugušajiem. Šogad tas cer izveidot arī kreklu konstruktoru bērniem. Jāteic, šādi konstruktori nav unikāli pasaulē un arī Latvijā. DB jau rakstīja (20.02.), ka tērpu dizainere Indra Miklāva atvērusi zīmola I’M kreklu un blūžu konstruktora interneta veikalu (Imyourshirt.com).

Līga teic, ka Betolli varētu būt unikāli ar niansēm, klienti var izvēlēties veidot individuālu dizainu līdz pat pēdējai vīlītei (proti, klients var izvēlēties audumu, pogas, apkaklītes, atlokus, dažādus piedurkņu garumus, diegu krāsu, uzplečus vai iniciāļu izšūšanu). Līdz šim nav izdevies matemātiski izskaitļot, cik plašas ir individualizācijas iespējas, jo to ir ārkārtīgi daudz un skaitlis rakstāms ar 24 nullēm. Tas ir vīriešu konstruktorā vien, sieviešu ir vēl vairāk variācijas iespēju. Konstruktorā klientiem ir iespēja pasūtīt kreklu gan pēc individuāliem mēriem, gan pēc «standarta». Konstruktors esot gudrs un nepieļaus tādas darbības, kas nav savienojamas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zīmols Betolli radījis jaunu aksesuāru Fancy-puff, kas, kā plāno ražotājs, «papildinās ikvienas personības kopējo tēlu».

«Mūsdienās, ikdienas steigā mēs aizmirstam uzslavēt paši sevi, pateikt «Paldies». Tādu motīvu vadīts radies zīmola jaunais produkts, kura vienkāršā nozīme būtu «pleca piespraude»,» skaidroja Betolli zīmola vadītāja Līga Krauze.

«Jau senajos laikos kā pagodinājuma un atšķirības zīmes tika izmantoti dažāda veida uzpleči un uzšuves, kas tika piespraustas vai piešūtas pie apģērba pleca daļā,» viņa skaidroja.

Jaunais aksesuārs tiks tirgots vairākās krāsās. Ar šo «pleca piespraudi» varot doties gan uz saviesīgiem pasākumiem, gan nesāt to ikdienā, lai nedaudz atšķirtos un ikdienu padarītu košāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī Kuldīgas ielas vidū notikusi trešā Latvijas zīmola Betolli modes skate.

Modeļu lomās iejutās 20 cilvēki - dažādos vecumos, no dažādām pilsētām (Dobeles, Ādažiem, Rīgas, Ventspils un Talsiem), dažādu profesiju pārstāvji.

Iesākumā zīmola klienti darbojušies kā sava krekla dizaineri, bet modes skatē - modeļi, kuri demonstrē savu unikālo kreklu. Katrs no iznācieniem bija košs un spilgts, bagātinot tos ar dažādiem Betolli radītiem aksesuāriem.

Gatavošanās modes skatei aizņēmusi teju trīs mēnešus. Iesākumā tika uzrunāti klienti, katram individuāli tika radīts savs tēls un pieskaņots iznāciena muzikālais noformējums.

Ar SIA Betolli konstruktora palīdzību tiek darināti dizaina krekli, bet uzņēmums paplašinājis sortimentu ar dažādiem aksesuāriem , iepriekš vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs gados ar SIA Betolli konstruktora palīdzību tapuši 600 individuāla dizaina krekli; uzņēmums paplašinājis sortimentu ar dažādiem aksesuāriem , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zīmola idejas autore un uzņēmuma īpašniece Līga Krauze DB atzīst, ka, sākot biznesu, viņa ar neticību klausījās pieredzējušu uzņēmēju teiktajā, ka tikai pēc trīs gadiem varētu cerēt uz peļņu. «Tolaik domāju, ka tā nebūs. Es cītīgāk strādāšu un viss būs kārtībā. Pēc gada jau varēšu redzēt darba augļus. Diemžēl optimisms nelīdzēja, jo patiesi tikai pēc trīs gadiem sāku just, ka zīmols kļūst atpazīstams, esmu izcīnījusi vietu šajā nišā. Protams, bizness prasa milzīgu darbu, tostarp arī brīvdienās. Apgrozījums ik gadu pakāpeniski palielinās, pērn tika sasniegti 23 tūkstoši eiro. Šajā gadā ceru uz 20% kāpumu,» atklāj Līga. Uzņēmums kopš pirmās publikācijas DB 2013. gada martā kļuvis bagātāks – ir palielinājies gan pircēju skaits, gan paplašinājusies komanda. Tā ir izaugusi no trijiem līdz pieciem cilvēkiem. Nemainīga gan palikusi Betolli pastāvīgā mājvieta – Talsi, kur izveidots neliels birojs, bet reizi nedēļā uzņēmuma komanda brauc uz Rīgu, lai tiktos ar klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apģērbs valsts karoga krāsā ir īsts izaicinājums suvenīru ražotājiem

Linda Zalāne,13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Latvijas uzņēmēji, vēloties dot savu artavu Latvijas simtgades svinībām, sākuši ražot dažādus produktus savas zemes apaļajai jubilejai par godu

Daļa no ražotājiem produktus rotā ar Latvijas simtgades oficiālo simbolu, bet daļa akcentē mūsu zemes spēka zīmes un krāsas. Tomēr visiem vienojošs ir stāsts, kuru tie vēlas līdz ar jauno produktu līniju iznest tautā un pasaulē.

Zīmols Grandfather par godu Latvijas simtgadei ražo džemperus ar kapuci un bez tās tumši sarkanā krāsā ar Latvijas simtgadei izstrādāto identitāti. «Lielākais izaicinājums bija saražot biezu kokvilnas audumu džemperi, kas būtu nevis standarta sarkanajā krāsā, bet mūsu valsts noteiktajā tumši sarkanajā tonī. Ja pavērosiet, tad lielākā daļa mūsu nacionālās izlases arī ir ietērptas standarta sarkanās krāsas virsdrēbēs. Nespēju noticēt, ka pat tādi lieli ražotāji kā 4F nevar pareizo krāsas toni dabūt. Tā arī aizsākās mūsu ceļš līdz īstajai krāsai,» stāsta zīmola Grandfather dibinātājs Aleksandrs Bondars. Viņš Latvijas oficiālo krāsas toni aizsūtīja sadarbības partneriem Itālijā, Polijā un Turcijā. No visām laboratorijām saņēma standarta sarkanu toni ar paskaidrojumu, ka krāsas pigmenti nespēj iesūkties audumā un šādu toni nav iespējams saražot. «Tomēr nepadevos un mainīju pieeju, kā iegūt šo toni, un pēc astoņu mēnešu saskaņošanas ar ražotājiem es tiku līdz īstajai krāsai. Pateicoties šai pieredzei, tagad varam droši teikt, ka spējam saražot džemperus jebkurā krāsas tonī,» smej A. Bondars. Šā zīmola jakas tirdzniecības vietās nonāks šī mēneša beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apģērbu bizness: neviens nezina, cik liels ir latvietis

Anda Asere,07.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad veikali ir pilni ar dažādu pieeju apģērbu izmēriem – gan britu 12, gan vācu 40 un neko neizsakošo S, M un L, neviens nezina, cik liels ir latvietis

Ikdienas darbā šai tēmai pieskaras Inga Dāboliņa, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina tehnoloģiju institūta Antropometrijas laboratorijas vadītāja. Viņas vadītajā laboratorijā ir cilvēka pilna auguma skenēšanas ierīce, ar kuras palīdzību iegūt antropometriskos datus. Tie noder apģērbu ražotājiem, lai uzzinātu, cik liels ir viņu klients.

Piemēram, Vācijā skeneris palīdz uzvalku ražošanā – vīrietis tiek nomērīts, viņš izvēlas uzvalka modeli un materiālu. Konstruktors pielāgo konstrukciju, un tiek izgatavots individuāli šūts uzvalks. Ja vīrietis ir tuvu tipfigūrai, var iztikt bez pielaikošanas, bet, ja neatbilst, vajadzīga viena pielaikošana. Salīdzinot manuāli nomērītu cilvēku un ar iekārtas palīdzību veiktu mērīšanu, atšķirība ir ievērojama – pāris stundas vai 12 sekundes. I. Dāboliņa gan norāda, ka iekārtas sniegtajiem mērījumiem ir vairākas ar fizikāliem aspektiem saistītas atšķirības, bet viņas skatījumā tā nav liela bēda – cilvēkiem jāpielāgo konstruēšanas metodes iegūtajiem mēriem. «Cenšamies izprast, kā no skenera iegūtos datus izmantot automatizētā konstrukcijā,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puff.lv rosina katram pašam iejusties mākslinieka lomā un radīt individuāla dizaina kreklu, cepuri, legingus, sēžammaisu, spilvenu, kanvu un citas jaukas lietas

Puff.lv ideju virza draugi Mārtiņš Vīndedzis un Oskars Pakers. Viņu veidotajā mājaslapā pieejamais konstruktors veidots tā, lai tajā varētu augšupielādēt fotogrāfiju, zīmējumu vai uzrakstu, kuru pēc tam komanda realizē uz pasūtītāja izvēlētā produkta. «Mūsu pievienotā vērtība, atšķirībā no citiem drukas uzņēmumiem, ir izmantotā sublimācijas tehnika, kas zīmējumu nevis uzdrukā, bet ar karstas spiedes palīdzību iestrādā to audumā iekšā, līdz ar to drukātais materiāls ir īpaši izturīgs – tas nenolobīsies un neizbalēs, turklāt krāsu gamma ir spilgta kā oriģinālā fotogrāfijā. Drīzāk saplīsīs pats krekls, nevis nolobīsies uzdrukātā bilde. Sublimācija strādā tikai audumam, kura sastāvā ir sintētikas šķiedra. Patlaban šādi audumi ir krietni attīstījušies – ir ērti, elpojoši un neburzās,» apgalvo Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru