Vairāki Latvijas uzņēmēji, vēloties dot savu artavu Latvijas simtgades svinībām, sākuši ražot dažādus produktus savas zemes apaļajai jubilejai par godu
Daļa no ražotājiem produktus rotā ar Latvijas simtgades oficiālo simbolu, bet daļa akcentē mūsu zemes spēka zīmes un krāsas. Tomēr visiem vienojošs ir stāsts, kuru tie vēlas līdz ar jauno produktu līniju iznest tautā un pasaulē.
Zīmols Grandfather par godu Latvijas simtgadei ražo džemperus ar kapuci un bez tās tumši sarkanā krāsā ar Latvijas simtgadei izstrādāto identitāti. «Lielākais izaicinājums bija saražot biezu kokvilnas audumu džemperi, kas būtu nevis standarta sarkanajā krāsā, bet mūsu valsts noteiktajā tumši sarkanajā tonī. Ja pavērosiet, tad lielākā daļa mūsu nacionālās izlases arī ir ietērptas standarta sarkanās krāsas virsdrēbēs. Nespēju noticēt, ka pat tādi lieli ražotāji kā 4F nevar pareizo krāsas toni dabūt. Tā arī aizsākās mūsu ceļš līdz īstajai krāsai,» stāsta zīmola Grandfather dibinātājs Aleksandrs Bondars. Viņš Latvijas oficiālo krāsas toni aizsūtīja sadarbības partneriem Itālijā, Polijā un Turcijā. No visām laboratorijām saņēma standarta sarkanu toni ar paskaidrojumu, ka krāsas pigmenti nespēj iesūkties audumā un šādu toni nav iespējams saražot. «Tomēr nepadevos un mainīju pieeju, kā iegūt šo toni, un pēc astoņu mēnešu saskaņošanas ar ražotājiem es tiku līdz īstajai krāsai. Pateicoties šai pieredzei, tagad varam droši teikt, ka spējam saražot džemperus jebkurā krāsas tonī,» smej A. Bondars. Šā zīmola jakas tirdzniecības vietās nonāks šī mēneša beigās.
«Mūsu ideja par godu valsts svētkiem ir radīt divas tekstillietu kolekcijas – ikdienas izmantošanai un īpašām svētku reizēm vai dāvanām,» stāsta SIA Latvijas Tekstils Com direktors Oskars Polmanis. «Latvijas simtgades suvenīru vadlīnijas vēsta par ilglaicīgumu un stāstu. Līdzīga ir arī mūsu ražotās produkcijas misija – radīt māju sajūtu.» Šobrīd norit darbs pie skiču izstrādes, šis posms jau ir finiša taisnē, un drīz sāksies ražošanas process. Pirmās kolekcijas tirgū tiks laistas oktobra vidū, īsi pirms Latvijas dzimšanas dienas, bet papildinājumi tiks pievienoti visa nākamā gada laikā.
Apģērbu ražotājs SIA Betolli, gaidot Latvijas jubileju, radījis jaunu kleitu un jostu kolekciju. «Lai gan tautas tērpam vienmēr ir bijusi un būs īpaša vieta mūsu tautas pašapziņas celšanai, latviešu sievietēm patīk būt īpašām un skaistām arī ikdienā. Savukārt mums labpatīk radīt interesantas lietas. Gribējām radīt ko modernu un mūsdienīgu apvienojumā ar simboliem, kuri ir svarīgi mums kā tautai, kas rada mūsos saikni ar mūsu senčiem, tādējādi darot mūs stiprus ticībā un garā. Sevišķi svarīgi tas ir tiem tautiešiem, kuri kādu iemeslu dēļ atrodas ārpus Latvijas robežām,» stāsta SIA Betolli valdes priekšsēdētāja Līga Krauze.
Visu rakstu Svinības ir iemesls jauniem produktiem lasiet 13. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
#3/10
Zīmola Grandfather veidotājs Aleksandrs Bondars atzīst, ka apģērbu kolekciju veltījis ne tikai Latvijai, bet arī savam vectēvam.