Apdrošinātāji vairs nepelna no investīciju ienākumiem, vienīgais peļņas instruments ir tiešā veidā pārdotās polises - tā intervijā DB teic BTA Baltic Insurance Company valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.
Fragments no intervijas
Nupat BTA Baltijas valstīs nomainīja zīmola identitāti, kas saistās ar riskiem satraukt klientus. Kādēļ tas tika darīts?
Pērn uzņēmums piedzīvoja būtiskas pārmaiņas. Ir mainījusies akcionāru struktūra. Par galveno akcionāru ir kļuvis Vienna Insurance Group AG (VIG), iegādājoties 90% uzņēmuma akciju. Turklāt VIG ir viens no vadošajiem apdrošinātājiem Eiropā, un tāda parādīšanās mūsu akcionāru paletē ir liels atspaids. Tā pieredze, zināšanas, apmācības programmas un treniņi noteikti uzlabo BTA pozīciju tirgū, un klientiem uztraukties nav par ko.
Zīmola maiņa - lai atsvaidzinātu komunikāciju ar klientu, lai tā kļūtu mūsdienīgāka un atbilstošāka BTA. Pēdējos piecos gados uzņēmums izpildījis lielu mājasdarbu, nomainot IT sistēmas, uzlabojot atlīdzību procesus. Tagad tās tiek izmaksātas ātrāk, pat dienas laikā. Tāpat BTA ir kļuvis pieejamāks, pateicoties jaunajam pakalpojumam – pašapkalpošanās vietnei - klientu portālam, kur klienti var jebkurā diennakts laikā aplūkot savas polises, nopirkt tās, pieteikt atlīdzības u.c. BTA zīmols atzinīgi novērtēts dažādos vērtējumos, tālab sabiedrības vēsturisko nosaukumu ņemam sev līdzi ar jaunām krāsām no akcionāra.
Kā pārmaiņas ietekmē BTA ikdienas darbu, attīstības stratēģiju?
VIG noteikusi visā Eiropā, kā tiek organizēts pārvaldības modelis. Proti, katra sabiedrība ir unikāla ar savu lokālo menedžmentu, iestrādnēm, plāniem un uzstādījumiem, līdz ar to arī savu attīstību nodrošina pati. Protams, pamatvadlīnijas tiek definētas, piemēram, investīciju, pārapdrošināšanas politika, bet operatīvā saimniecība mūsu gadījumā tiek vadīta no Latvijas. Redzam, ka ir radies vairāk iespēju, tālab arī ambīcijas aug.
Vai pieprasījums pēc brīvprātīgās apdrošināšanas pieaug, un kas šajā segmentā pašreiz ir lielākā aktualitāte?
Vispirms jāsaka, ka visi apdrošināšanas veidi kopumā pēc bruto parakstītās apdrošināšanas prēmijas pieaug. Piemēram, 2016. gadā personu apdrošināšana augusi par 9%, transporta – par 3%. Ir tikai jautājums, uz kā rēķina ir šis prēmiju pieaugums. OCTA gadījumā galvenokārt uz cenu pieauguma rēķina. Jāsaka, ka OCTA cenu celšanās ir neizbēgama, jo pēdējos teju 10 gadus šo polišu tirgus demonstrē tikai un vienīgi zaudējumus. Te apdrošināto personu skaits īpaši nav pieaudzis, jo, ja apskatām reģistrēto transportlīdzekļu skaitu, kas Lietuvā pieaug (gadā par 2.5% (pasažieru), smagais transports starptautiskiem pārvadājumiem – par 18%), tad Latvijas dinamika ir negatīva (pasažieru transportlīdzekļu skaits krities par teju 3%, smago – par 0.2%).
Visu rakstu Izaicinājumu laiks visiem lasiet piektdienas, 30.jūnija laikrakstā Dienas Bizness!