Programmatūra

Anglijā dzīvojošās latvietes veidotā dzeramnaudu aplikācija Tipit cīnās par iespēju prezentēt idejas Ričardam Brensonam

LETA,21.04.2015

Jaunākais izdevums

Jaunuzņēmums Tipit, kas klientiem piedāvā dzeramnaudu aplikāciju Tipit, izvēlēts daudznozaru konglomerāta Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich divās kategorijās - Jaunuzņēmums un Jaunās lietas, pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Jaunuzņēmumu kategorijas uzvarētājs iegūs reklāmas budžetu telekomunikāciju uzņēmumā Virgin Media 210 000 eiro (150 000 mārciņu) apmērā, savukārt Jauno lietu kategorijas uzvarētājs iegūs naudas balvu 70 000 eiro (50 000 mārciņu) vērtībā.

Kā stāsta Kalniņa, pirmajā raundā publika balsojot noskaidros labākos 50 projektus katrā kategorijā, kuri jūnijā dosies uz Londonu prezentēt savas idejas Virgin īpašniekam Brensonam un viņa komandai. Tālāk Virgin izvēlēsies labākos desmit projektus katrā kategorijā, par kuriem atkal vajadzēs balsot publikai, tādā veidā noskaidrojot konkursa galīgos uzvarētājus.

Konkursa pirmā kārta norisinās līdz 5.maijam, un nobalsot par Tipit aplikāciju iespējams virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich/start-up/tipit.

Gada laikā Kalniņa kopā ar sadarbības partneri Lī Hazlhērstu investējuši vairāk nekā 40 000 eiro (30 000 mārciņu) dzeramnaudas lietotnes Tipit idejas izstrādei, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Visas izmaksas, kas pagaidām ir saistītas ar Tipit, ir segtas no Kalniņas ienākumiem, strādājot digitālajā aģentūrā It’s digital baby un par pasniedzēju universitātē University College of Football Business (UCFB).

Tā kā idejas īstenošanai nepieciešams liels finansiāls atspēriens, tika sākta kolektīvās finansēšanas kampaņa vietnē Indiegogo.com, kas noslēdzās pieticīgi, tomēr iegūtā publicitāte ļāva projektu turpināt.

Indiegogo.com kampaņas mērķis bija savākt apmēram 70 000 eiro (50 000 mārciņu), kas ļautu sākt reālus produkta izmēģinājumus un reklāmas kampaņu, tomēr kopā savākti aptuveni 3000 eiro (2000 mārciņu).

«Indiegogo.com kampaņa nesavāca plānotos līdzekļus, bet tā nesusi mums sasniegumus citos aspektos - esam veicinājuši publicitāti Anglijā, Latvijā un ASV, kas ir ļoti svarīgi jebkuram uzņēmumam, bet jo īpaši iesācējuzņēmumiem,» stāsta Kalniņa. «Tikai tāpēc vien, ka kampaņa bija publiska, mūs ir uzrunājuši cilvēki no dažādām pasaules malām, paužot atbalstu idejai. Kampaņas rezultātā esam sākuši neformālas sarunas ar vienu no lielākajām globālajām sabiedrisko attiecību kompānijām Webwer Shandwick par potenciālo atbalstu. Viņiem ļoti patīk ideja un tas, ka kampaņa jau izpelnījusies nelielu publicitāti.»

Tāpat sāktas sarunas ar Mančesteras biznesa atbalsta grupu par potenciālajiem veidiem, kā nostabilizēt intelektuālo īpašumu, piesaistīt fondus un privātos investorus.

Tipit ir mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību klienti varēs pārskaitīt dzeramnaudu konkrētam darbiniekam vai, ja restorāns izmanto kopēju dzeramnaudu politiku, klienti varēs precīzi redzēt - cik un kurš no apkalpojošā personāla saņems daļu dzeramnaudas. Mobilā sistēma pārskaitīs naudu saņēmēju kontā, tādējādi mazinot risku, ka naudu saņems kāds cits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Dzeramnaudu lietotne Tipit nepārvar Virgin konkursa pirmo kārtu

LETA,07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzeramnaudu aplikācija Tipit, kā arī digitālā aģentūra it's digital, Baby! nav pārvarējusi Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich pirmo kārtu, kas ļautu savas idejas prezentēt Ričardam Brensonam, pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Kā vēsta konkursa mājaslapa virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich, nedz kategorijā Jaunuzņēmums izvirzītais Tipit, nedz kategorijā Jaunās lietas izvirzītais it's digital, Baby! publikas balsojumā nav iekļuvis labāko piecdesmitniekā, kas bija priekšnoteikums, lai nokļūtu konkursa otrajā kārtā.

Tikmēr neoficiālajā līderu tabulā vietnē voomleaders.co.uk redzams, ka aplikācija Tipit ar 374 balsīm finišēja 122.vietā, kamēr projektam, kas noslēdza labāko piecdesmitnieku, bija 870 balsis.

Savukārt it's digital, Baby! finišēja 116.vietā ar 221 balsi, kamēr 50.vietā esošajam projektam ir 529 balsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvijas iedzīvotāji pērn ASV akciju tirgū visvairāk pirkuši Apple akcijas

Db.lv,27.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas iedzīvotāji tiešsaistes akciju tirdzniecības platformā "freedom24.com" visbiežāk iegādājušies tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" akcijas.

Privāto investoru uzmanības lokā ir bijušas arī uzņēmumu "Virgin Galactic" un "Ford Motor" akcijas, kas popularitātes ziņā attiecīgi ierindojas otrajā un trešajā vietā starp pirktākajām akcijām.

Akciju tirdzniecības platforma "freedom24.com" eiropiešiem piedāvā tiešu piekļuvi Amerikas akciju tirgum un ir vienīgais "Nasdaq" biržā kotētais Eiropas brokeris.

Desmit uzņēmumu akcijas, kuras visvairāk 2021.gadā iegādājušies Latvijas privātie investori, bija "Apple", "Virgin Galactic", "Ford Motor", "Tesla", "Pfizer", "Palantir Technologies", "PayPal", AMD, "Roku" un "Coca-Cola".

Savukārt visvairāk Latvijas iedzīvotāji ir pārdevuši "Activision Blizzard", "Spirit AeroSystems", "Apple", "Ford Motor", "Salesforce", "Pfizer", "Bed Bath & Beyond", "Meta Platforms", "Virgin Galactic" un "Inovio Pharmaceuticals" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Virgin Galactic kļūs par pirmo akciju biržā kotēto kosmosa tūrisma projektu

LETA,09.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmums «Virgin Galactic» kļūs par pirmo akciju biržā kotēto kosmosa tūrisma projektu, pateicoties Ņujorkā bāzētas kompānijas investīcijām aptuveni 800 miljonu dolāru (713,3 miljonu eiro) apmērā, otrdien ziņo laikraksts «Wall Street Journal».

Kompānija «Social Capital Hedosophia Holdings Corp.» iegūs 49% «Virgin Galactic» akciju, atsaucoties uz šo situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem, raksta «Wall Street Journal».

Uzņēmuma akcijas tiks kotētas Ņujorkas fondu biržā.

Šīs investīcijas nodrošinās iespēju Brensonam finansēt «Virgin Galactic» līdz tam brīdim, kad tā kosmosa kuģi būs gatavi komerciāli darboties un kļūt rentabli, norāda laikraksts.

«Virgin Galactic» komentārus šajā jautājumā šobrīd nesniedz.

Tiek uzskatīts, ka Brensons šajā projektā kopš 2004.gada jau investējis vairāk nekā miljardu dolāru.

«Virgin Galactic» pēdējo testa lidojumu veica februārī, kad tā kosmosa kuģis sasniedza augstumu virs 88 kilometriem

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Jauns Virgin Galactic kosmosa kuģis varētu būt gatavs līdz nākamajam gadam

LETA--REUTERS,03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauns uzņēmuma Virgin Galactic kosmosa kuģis lidojumiem kosmosā būs gatavs līdz nākamajam gadam, paziņojis Ričarda Brensona kompānijas Virgin Galactic vadītājs Džordžs Vaitsaids.

Paziņojums sekojis pēc pagājušajā nedēļā notikušās kosmosa kuģa katastrofas un satraukumiem par izmantoto tehnoloģiju drošību.

Laikrakstam The Financial Times viņš pastāstīja, ka kosmosa kuģa SpaceShipTwo degvielas sistēma piektdien veiktajā testa lidojumā virs Kalifornijas esot kārtīgi pārbaudīta. Viens no pilotiem katastrofā gāja bojā, bet otrs nopietni ievainots.

Vaitsaids apstiprināja, ka otra Virgin Galactic kosmosa kuģa būve esot pusceļā. Viņš arī norādīja, ka esot optimistiski noskaņots, neraugoties uz tikko sākto katastrofas izmeklēšanu, kas aizņemšot apmēram gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ričards Brensons plāno nākamā gada sākumā doties kosmosā

LETA--AFP,04.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons plāno nākamā gada sākumā doties kosmosā ar sava uzņēmuma "Virgin Galactic" kosmosa kuģi, kļūstot par tā pirmo pasažieri, paziņojis uzņēmums.

"Virgin Galactic" ir vairākkārt pārcēlis pirmā tūristu lidojuma datumu. Uzņēmums paziņojis, ka lidojumu rezervējuši jau 600 cilvēku, kuriem tas katram izmaksājis 250 000 ASV dolāru.

"Virgin Galactic" pirmdien paziņoja, ka rudenī plāno veikt divus pilotējamus izmēģinājuma lidojumus, un, ja tie būs veiksmīgi, Brensons, cerams, varēs doties kosmosā jau nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Pēc negadījuma izmēģinājuma lidojumā 2014.gadā, kad gāja bojā pilots, "Virgin Galactic" programma tūristu nogādāšanai kosmosā saskārusies ar vēl vairākiem nopietniem šķēršļiem.

Brensona lidojums varētu beidzot pavērt ceļu komerciālo kosmosa lidojumu sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmuma "Virgin Galactic" kosmosa kuģis ceturtdien veica pirmo komerciālo lidojumu.

Tā pasažieri bija Itālijas gaisa spēku virsnieki pulkvedis Valters Villadei un pulkvežleitnants Andželo Landolfi, kā arī Itālijas Nacionālās pētniecības padomes inženieris Pantaleone Karluči. Viņi dažu bezsvara stāvokļa minūšu laikā veica mikrogravitācijas eksperimentus.

"Virgin Galactic" divu fizelāžu lidmašīna ar diviem pilotiem, zem kuras bija piestiprināts nelielais kosmosa kuģis "Unity", kurā bija divi piloti, trīs pasažieri un instruktors, pacēlās no kosmodroma "Spaceport America" ASV Ņūmeksikas štatā.

No lidmašīnas tika palaists kosmosa kuģis, kurš sasniedza 85 kilometru augstumu un dažas minūtes pavadīja uz kosmosa robežas, kad tajā esošie cilvēki varēja piedzīvot bezsvara stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija "Virgin Australia" gatavojas tiesā iesniegt maksātnespējas pieteikumu, un tā ir līdz šim lielākā lidsabiedrība, kas kļuvusi par koronavīrusa krīzes upuri, ziņo informācijas avoti.

Finanšu grūtībās nonākusī aviosabiedrība bija Austrālijas valdībai lūgusi aizdevumu 1,4 miljardu Austrālijas dolāru (819 miljonu eiro) apmērā, lai spētu turpināt darbību, taču valdība atteikusies uzņēmumu glābt.

Informācijas avoti norāda, ka tālākajā procesā "Virgin Australia" tiks noteikti administratori, lai censtos atrast aviosabiedrībai pircēju un risinātu attiecības ar kreditoriem.

Lidsabiedrība oficiālu paziņojumu vēl nav publiskojusi.

"Virgin Australia" parādsaistības pārsniegušas piecus miljardus dolāru.

Lidsabiedrība ar grūtībām bija saskārusies vēl pirms šīs krīzes, pērn ciešot 71,2 miljonu dolāru pirmsnodokļu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons iecerējis doties kosmosā jau šomēnes, un, ja viņa plāni īstenosies, tas notiks vairākas dienas pirms interneta tirdzniecības lieluzņēmuma "Amazon" dibinātāja Džefa Bezosa lidojuma izplatījumā.

Brensona kosmosa lidojumu uzņēmuma "Virgin Galactic" ceturtdien izplatītajā paziņojumā teikts, ka 70 gadus vecā miljardiera pirmais lidojums kosmosā notiks jau 11.jūlijā, ja to nekavēs laikapstākļi vai neradīsies tehniskas problēmas.

"Virgin Galactic" izmanto lidmašīnu, kas sasniedz lielu augstumu, un tad no tās tiek palaists neliels kosmosa kuģis ar cilvēkiem, kas dažas minūtes pavada virs Kārmāna līnijas - robežas starp Zemes atmosfēru un kosmisko telpu.

Brensona nolūks ir, izmantojot "Virgin Galactic", piedāvāt iespēju par samaksu doties kosmosā. Pēc Brensona lidojuma paredzēti vēl divi izmēģinājuma lidojumi, bet regulārus komerciālus lidojumus plānots sākt nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons svētdien devās savā pirmajā kosmosa lidojumā, kura laikā vairākas minūtes pavadīja bezsvara stāvoklī, bet pēc tam atgriezās uz Zemes.

Brensona uzņēmuma "Virgin Galactic" divu fizelāžu lidmašīna ar diviem pilotiem, zem kuras bija piestiprināts nelielais kosmosa kuģis "Unity 22", kurā bija divi piloti un četri pasažieri, viņu vidū arī 70 gadus vecais Brensons, pacēlās no kosmodroma "Spaceport America" ASV Ņūmeksikas štatā apmēram plkst. 17.40 pēc Latvijas laika.. Nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ starts notika vairāk nekā pusotru stundu pēc paredzētā laika.

Kad lidmašīna bija sasniegusi aptuveni 15 kilometru augstumu, no tās tika palaists kosmosa kuģis, kurš dažas minūtes pavadīja uz kosmosa robežas un tajā esošie cilvēki varēja piedzīvot bezsvara stāvokli.

Pēc tam kosmosa kuģis sekmīgi atgriezās kosmodromā Ņūmeksikā. Nolaišanās notika apmēram plkst. 18.40 pēc Latvijas kaija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Printify piesaista 45 miljonus dolāru

Db.lv,09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju pasūtījuma apdrukas uzņēmums Printify ir veiksmīgi piesaistījis investīcijas 45 miljonu dolāru apmērā A sērijas investīciju posmā, ko vadīja riska kapitāla uzņēmums Index Ventures, piedaloties H&M Group, Virgin Group, kā arī vairākiem tehnoloģiju un izklaides nozares eņģeļu investoriem.

Uzņēmums plāno izmantot finansējumu noieta tirgus paplašināšanai visā pasaulē.

“Mūsu tirgus ir visā pasaulē, bet mūsu galvenā mītne vienmēr ir bijusi Latvijā - šeit strādā arī lielāka daļa no mūsu nu jau 500 cilvēku lielās starptautiskās komandas. Mēs lepojamies būt daļa no Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas, tieši tāpēc arī izvēlējāmies būt pirmais jaunuuzņēmums Latvijā, kas saviem darbiniekiem piedāvā akciju opcijas. Mums ir svarīgi, lai komanda būtu daļa no uzņēmuma panākumiem, jo mūsu sasniegumu pamatā ir komandas kopdarbs,” saka Printify dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

“Mūsu misija ir veidot platformu, kas nemitīgi attīstās un ļauj ikvienam sākt e-komercijas uzņēmējdarbību ar pēc iespējas mazākām investīcijām un risku. Printify misija ir pārveidot e-komerciju no masveida ražošanas uz ražošanu pēc pieprasījuma, un plānojam turpināt savu straujo izaugsmi, ieejot jaunos tirgos un investējot komandā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Virgin Atlantic vadīts konsorcijs iegādāsies Lielbritānijas zemo cenu aviokompāniju Flybe

LETA,11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānijas «Virgin Atlantic Airways» vadīts konsorcijs piektdien paziņoja, ka iegādāsies britu zemo cenu lidsabiedrību «Flybe», par to samaksājot 2,2 miljonus sterliņu mārciņu (2,4 miljonus eiro).

Konsorcijs, kurā vēl ietilpst infrastruktūras uzņēmums «Stobart» un investīciju kompānija «Cyrus Capital Partners», norāda, ka darījumu īstenos to izveidots kopuzņēmums «Connect Airways».

«Connect Airways» arī iegādāsies «Stobart Group» reģionālo lidsabiedrību un lidmašīnu nomas biznesu «Stobart Air», kas tiks apvienots ar «Flybe».

«Cyrus Capital Partners» piederēs 40% jaunā uzņēmuma akciju ar kontrolējošajām balsstiesībām, bet «Virgin Atlantic» un «Stobart» piederēs 30% katram.

«Flybe» novembrī paziņoja, ka meklē lidsabiedrībai pircējus, ņemot vērā pašreizējos izaicinājumus aviobiznesā.

«Flybe» ir plašs maršrutu tīkls, kas aptver lidostas Lielbritānijā un citās Eiropas valstīs. Aviokompānijas flotē ir vairāk nekā 70 lidmašīnas, un vairāk nekā 50 no tām ir turbopropelleru lidmašīnas «Bombardier Dash 8» ar 78 pasažieru vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība Ryanair apsver iespēju mainīt savu darbības stratēģiju un kļūt par «pasažieru piegādātāju» citām aviosabiedrībām, kas piedāvā tālākus reisus.

Ryanair Holdings Plc patlaban veic pārrunas ar International Airlines Group, Virgin Atlantic Airways Ltd., Norwegian Air Shuttle ASA un Portugāles TAP.

Kompānija iecerējusi savus tuvos reisus savienot ar tālākiem reisiem, kurus veic citas aviosabiedrības, piegādājot pasažierus uz savienojošajām lidostām, no kurām operē šie partneri, otrdien apstiprināja Ryanair preses sekretārs Robins Kielijs. Pirmdien par to aģentūrai Reuters bija izteicies Rynair ģenerāldirektors Maikls O'Līrijs.

Iepriekš viņš šādu sadarbību ar citām aviosabiedrībām noraidīja, skaidrojot, ka tas nesaskanētu ar Ryanair centieniem pēc iespējas mazāk pavadīt laiku lidostās starp reisiem, kas ir svarīgi zemo ceno aviosabiedrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un stārtapu konference TechChill Baltics atgriežas 2016. gada 11. februārī, līdzi nesot iedvesmojošus pieredzes stāstus. Konferences galvenās tēmas ir biznesa attīstība, mārketings un investīciju piesaiste.

«Šogad svinam 5 gadu jubileju - TechChill, kas ir viens no svarīgākajiem Ziemeļeiropas stārtapu pasākumiem, sagaida pārmaiņas - jauna norises vieta, koncertzāle Godvil, ir tikai viens no jaunumiem,» norāda Egita Poļanska, TechHub Riga vadītāja. Arī šogad konferences apmeklētāju vidū tiek gaidīti nozares līderi, stārtapi, investori, studenti, tehnoloģiju entuziasti un mediji no reģiona, Austrumeiropas un ASV.

TechChill Baltics 2016 sagaida vairāk nekā 400 apmeklētāju, kam būs iespēja dzirdēt iedvesmojošus pieredzes stāstus un saņemt padomus, kā pilnveidot biznesu.

Pirmo reizi Baltijā ar stāstu viesosies Ross Kingslends, Inception Growth vadītājs un Virgin StartUp biznesa mentors. Savas karjeras laikā Ross veidojis komunikācijas stratēģijas tādiem klientiem kā Lamborghini un Virgin, savukārt kopā ar komandu, apvienojot zināšanas par biznesa psiholoģiju, iedvesmu un motivāciju, palīdzējis attīstīt biznesu Sainsbury’s, NHS, City Of Aberdeen, Ernst & Young un citiem. Konferencē uzstāsies arī viena no pazīstamākajām jaunajām Norvēģijas uzņēmējām Silje Vallestade, kuras vadītais un vairākas balvas saņēmušais stārtaps Bipper izstrādā mobilās drošības lietotni bSafe. Turklāt, piedaloties dažādās ar uzņēmējdarbību saistītās aktivitātēs un uzstājoties kā lektore, Silje 2011.gadā ir nosaukta par Norvēģijas gada uzņēmēju-sievieti, savukārt 2013.gadā Pasaules Ekonomikas forumā viņai piešķirta Jaunā Globālā Līdera atzinība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas vēlas gūt kosmosa sniegtās priekšrocības

Uzņēmumi un investori vienmēr ir kādu jaunu iespēju meklējumos, un lielas ambīcijas saistās ne tikai ar lietām, kas atrodamas uz mūsu zemeslodes. Šajā ziņā daži cer, ka jaunu grūdienu korporatīvajai videi un visai pasaules ekonomikai kopumā sniegs kosmosa iespēju apgūšana. Jāņem gan vērā, ka šajā ziņā vismaz pagaidām investīcijas ir visai riskantas, jo daudzas kompānijas ir savā šādu ieguldījumu sākuma posmā un nav izkristalizējušies kādi nozīmīgākie ieguvēji.

Kosmosa iespēju apgūšanā gan iesaistījušies vairāki mūsdienās pašu populārāko tehnoloģiju kompāniju vadītāji, kas, pēc daudzu ekspertu uzskatiem, šajā jomā novedis pie ātrākajām pārmaiņām desmitiem gadu laikā. Piemēram, Tesla dibinātājs Elons Musks īsteno projektu SpaceX, kas strauji kļuvis par vadošo spēlētāju komerciālo satelītu palaišanas tirgū un šajā ziņā pārspējis Eiropas konkurentu Arianespace. Tesla vadītāja tālāks mērķis ir kolonizēt Marsu, ziņo finanšu portāls Barron’s. Tāpat, piemēram, Amazon.com vadītājs Džefs Bezoss īsteno projektu Blue Horizon, kas arī grib iesaistīties satelītu palaišanas tirgū un galu galā no zemes uz kosmosu pārvest smago rūpniecību. Amazon.com šefs norāda, ka zemes orbītā būs pieejams milzīgs apjoms saules enerģijas. Tāpat ilggadējs kosmosa entuziasts ir arī, piemēram, Virgin Group vadītājs Ričards Brensons, kas grib šajā virzienā atvērt komerciālas tūrisma līnijas. Līdzīgas ambīcijas ir arī Microsoft līdzdibinātājam Polam Alenam. Tiek ziņots, ka, piemēram, tāda kompānija kā OneWeb (to balsta tādu uzņēmumu kā Virgin Group, Qualcomm un SoftBank Group finansējums) saņēmusi regulatoru apstiprinājumu par 720 satelītu palaišanu, ko tā plāno sākt darīt nākamajā gadā. Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt lētu, ātru internetu visā pasaulē. Savukārt jau pieminētā SpaceX projekta ietvaros cerēts zemes orbītā līdz 2024. gadam palaist vēl 4 tūkst. mazu satelītu. Līdzīgi grandiozi projekti ir jau pieminētajam Džefam Bezosam, kurš norādījis, ka viņa biznesa modelis ir – katru gadu pārdot Amazon.com akcijas aptuveni miljarda vērtībā un šo summu ieguldīt savā kosmosa iespēju apgūšanas Blue Origin projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Prezentē tērpu kolekciju Virgin Galactic kosmosa tūristiem

Žanete Hāka,17.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Under Armour prezentējusi tērpu kolekciju, ar kādiem Virgin Galactic pasažieri dosies kosmosā.

Par tērpiem speciāli nebūs jāmaksā, un tie iekļauti biļetes cenā. Tērpu komplektā būs iekļauts speciāli izgatavots tērps, uz kura uzšūts ceļotāja vārds un pārstāvošās valsts karogs, treniņtērps, kurpes un žakete. Šī, pēc Under Armour un Virgin paziņojumā teiktā, ir pirmā šāda veida kolekcija, kas radīta tieši privātajiem astronautiem.

Kopējā biļetes cena 90 minūšu braucienam kosmosā būs 250 tūkstoši dolāri un plānots, ka lidojumi tiks uzsākti nākamajā gadā. Līdz augustam braucienam pieteikušies vairāk nekā 600 ceļotāji.

Galerijā augstāk - ieskats jaunajā tērpu kolekcijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads pārtikas izejvielu cenu izmaiņu ziņā ir bijis dažāds. Ir vairākas izejvielas, kuru cena preču biržā kopš janvāra palielinājusies, piemēram, kakao, Arabica kafijas pupas un cukurs. Savukārt kviešu, sojas pupiņu un kukurūzas piegāžu līgumu cena, ja salīdzina ar šā gada sākumā vērojamo līmeni, ASV preču biržā daudz mainījusies nav.

Ir arī tādas pārtikas izejvielas, kuru cena preču biržā visai strauji planējusi zemāk. Viena no tām ir olīveļļa. Pieejamā informācija liecina, ka Spānijā augstas klases olīveļļas (Extra Virgin) vērtība šogad sarukusi aptuveni par ceturto daļu un Itālijā - gandrīz par trešo daļu. Pamatā šajā tirgū turpinās 2018. gadā uzņemtais kurss. Iespējams, šādām tendencēm kādā brīdī vajadzētu atbalsoties cenrāžos mūsu veikalos.

Spānijā šogad bijusi laba olīvu raža, kas nozīmējis, ka pasaulē pārskatāmā periodā netiek paredzēts to iztrūkums. Tāpat zināma loma uz tendencēm šajā tirgū bijusi tirdzniecības kariņiem. ASV ir lielākā olīvu importētāja pasaulē, un oktobrī šīs valsts prezidents Donalds Tramps paziņoja par 25% papildu tarifu olīvām, kas uz šo valsti ceļo no Spānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Vulkāna izvirduma dēļ Indonēzijas lidostās iestrēguši tūkstošiem cilvēki

LETA;Db.lv,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien vulkāna izsviesto pelnu dēļ Indonēzijā nācās slēgt piecas lidostas, tostarp populārajā tūristu salā Bali.

Apmēram 250 lidojumi tika atcelti un lidostās iestrēguši tūkstošiem atpūtnieku.

Lidostas tika slēgtas ceturtdienas vakarā, kad Raunga kalns Javas austrumu provincē izšāva pelnu mākoņus.

Bali salā, kas katru gadu piesaista miljoniem tūristu, patlaban ir aktīvākais tūrisma sezonas laiks.

«Ir diezgan haotiski,» sacīja Indonēzijā dzīvojošā amerikāniete Keitija Nagara. Viņa bija ieradusies Bali lidostā un uzzinājusi, ka reiss uz Džakartu pārcelts uz svētdienu.

«Simtiem cilvēku izvietojušies zālājos pie lidostas. Simtiem cilvēku stāv rindās un gaida, kad varēs runāt ar klientu apkalpošanu,» stāstīja amerikāniete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumā noskaidroti 3 iemesli, kuru dēļ jūs atstāj klienti:

  • 9% nolemj izmantot konkurenta sniegtos pakalpojumus
  • 14% neapmierina produkts vai pakalpojums
  • 68% aiziet, jo viņus neapmierina klientu apkalpošana

2016. ir gads, kad klientu apkalpošana ir uzņēmuma labklājības noteicošais faktors – 89% uzņēmumu konkurē, pārsvarā balstoties uz klientu pieredzi. Lai gūtu panākumus, zīmoliem jāizveido stipras attiecības ar klientiem, kā arī jāsaprot, kas viņiem patīk un kas ne.

Šeit aprakstīti seši galvenie soļi, ko uzņēmums var spert, lai izveidotu stipras attiecības ar klientiem.

1. Izveidojiet spēcīgu zīmola identitāti

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Failiem.lv" ir izveidojis satura piegādes rīku, kas ļauj atslogot Latvijas un pasaules interneta tīklu Covid-19 pandēmijas laikā un pēc tās.

Lietojot satura glabāšanas platformu, medijiem, telekomunikāciju uzņēmumiem un satura veidotājiem iespējams būtiski uzlabot satura piegādes kvalitāti un ātrumu failiem, kas ir populāri patērētāju vidū. Risinājums ir izveidots, apvienojot centralizētu mākoņskaitļošanas arhitektūru ar miglas skaitļošanas jeb Peer-to-peer (P2P) risinājumiem.

"Failiem.lv" izveidotais vienādranga lejupielādes un straumēšanas risinājums ļauj atslogot uzņēmumu serveru tīklu un nodrošināt ātrāku datu pārraidi, pārvēršot katru faila lejuplādētāju vai video skatītāju arī par tā augšuplādētāju. Tas nozīmē, ka tieši populārs saturs – ziņas, pasākumu pārraides, filmas, sporta sacīkstes - gala lietotājiem faktiski tiek piegādāts no tuvāk esošajiem lietotājiem, nevis pāri visai valstij vai kontinentam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas olīveļļas cenas tuvojas rekordaugstam līmenim, ko veicina krītošie ražošanas apjomi, raksta Bloomberg.

Pasaules lielākā olīveļļas ražotājvalsts ir Spānija, un patlaban šī produkta rezerves valstī ir sarukušas līdz kritiski zemam līmenim, ziņo nozares izpētes kompānija Oil World. Sausais un karstais laiks Spānijā ir pasliktinājis ražu.

Spānijas extra virgin klases olīveļļas cena pagājušajā nedēļā pieauga par 5% līdz 4272 dolāriem par tonnu, kas ir augstākā cena kopš 2006. gada aprīļa un tuvojas rekordaugstam līmenim.

«Pašreizējais cenas kāpums rada bažas,» saka Euromonitor International fasētās pārtikas izpētes eksperte Lamīne Lahouznija.

Itālijā ražu ir pasliktinājusi koku slimība.

Rezultātā Spānijas un Itālijas olīveļļas ražošanas apjomi 2014./2015.gada sezonā, kas noslēdzas 30. septembrī, ir sarukuši par vairāk nekā 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publicējam biznesa padomu, kuru devis Ričards Brensons, angļu biznesa magnāts, investors, filantrops, miljardieris, Virgin Group dibinātājs.

Lai Tev veiksmīga diena!

«Laime ir ikviena veiksmīga uzņēmuma slepenā sastāvdaļa. Ja jums būs laimīga kompānija, jūs būsiet neuzvarams.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Degoša telefona lādētāja dēļ Virgin Atlantic veic ārkārtas nosēšanos

Zane Atlāce - Bistere,05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtas nosēšanos Bostonā veikusi aviokompānijas Virgin Atlantic pasažieru lidmašīna, kuras salonā, aizdegoties telefona lādētājam, bija izcēlies ugunsgrēks, vēsta Bloomberg.

Lidmašīna bija ceļā no Ņujorkas uz Londonu. Sākotnējā informācija liecina, ka ugunsgrēks izcēlies, pasažiera krēslā aizdegoties telefona lādētājam.

Visi 217 pasažieri un apkalpes locekļi pēc nosēšanās veiksmīgi evakuēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jaunās pasaules ekskluzīvie vīni iekaro savu tirgus nišu

Natālija Poriete,05.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki lielākoties uzskata, ka ekskluzīvus vīnus ražo Vecajā pasaulē — Francijā, Spānijā vai Itālijā —, un šie vīni parasti pamatā arī veido premium, super premium un ultra premium klases segmentu. Taču daudzi bieži nezina, ka Jaunajā pasaulē — Čīlē, Argentīnā, Dienvidāfrikā un Jaunzēlandē — ražo daudzus ekskluzīvus vīnus. Šis ekskluzīvo vīnu klases segments pagaidām vēl nav guvis plašu atpazīstamību, taču minēto valstu vīndari aktīvi iekaro savu tirgus nišu, intervijā DB pastāstīja Liene Avotiņa, alkoholisko dzērienu izplatītāja un tirgotāja SIA Amber Distribution Latvia vīnu zīmolu vadītāja.

Kāds ir Latvijas ekskluzīvo vīnu segmenta tirgus īpatsvars procentos?

Precīzi nevaru pateikt, jo Latvijas ekskluzīvo vīnu tirgus segments ir neliels un fragmentēts — izplatītāju ir daudz un šādus vīnus eksportē arī daudzi restorāni. Domāju, ka tie varētu būt aptuveni 5-7 %.

Cik liels ir ekskluzīvo vīnu īpatsvars Jūsu uzņēmuma portfelī?

Mūsu portfelī ir vairāk nekā 450 dažādu vīnu no kuriem 200 ir ekskluzīvie vīni.

Kā Jūs izvēlaties ekskluzīvos vīnus?

Mēs saņemam retu un dārgu vīnu pasūtījumus no restorāniem un viesnīcām, ar kuriem sadarbojamies. Tāpat arī mūsu vīnu speciālisti atrod un atved uz Latviju ekskluzīvus vīnus. Mūsu uzņēmumā ir HoReCa nodaļa, kurā strādājošie speciālisti uztur kontaktus ar starpniekiem Eiropā, kur mēs iepērkam vīnus, bet šādi pirkumi negadās bieži, jo tie ir apjomīgi un dārgi. Chateau vīnus — vīni no slavenām darītavām — mēs iegādājamies, pamatojoties uz pasaulslavenu vīnziņu reitingiem, kā arī atkarībā no pieprasījuma pēc ražas gada. Kā arī veicam aprēķinus, lai mūsu vīna pagrabā uzglabāto vīnu vērtība ik gadu pieaugtu. Taču dažkārt pieeja vīna izvēlei atšķiras — kastes Miko Chardonnay baltvīna atvešanai uz Latviju vajadzēja 2 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasūtījuma drukas platformas "Printify" vadības komandas struktūrā veiktas izmaiņas - izpilddirektores amatā tiks iecelta Anastasija Oļeiņika, kura līdz šim uzņēmumā ieņēma finanšu direktores amatu.

Līdzšinējais uzņēmuma līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs Jānis Berdigans ieņems mātesuzņēmuma valdes locekļa amatu, fokusējoties uz uzņēmuma stratēģijas izveidi un attīstību. Vadības maiņa tiks pabeigta līdz šī gada beigām.

Par rīkotājdirektoru iecelts esošais piegādes procesu vadītājs Skots Ričardsons (Scott Richardson), kurš pirms tam ilgstoši strādājis "Amazon".

"Printify" platforma ļauj ikvienam būt uzņēmējam un pelnīt, ja vien pieejams interneta pieslēgums. Pēdējo septiņu gadu laikā "Printify" pakalpojumā pierakstījušies vairāk nekā seši miljoni lietotāju, lai gūtu peļņu, laiku un kontroli, izmantojot platformu, kas piedāvā iespēju radīt pielāgotu dizainu vairāk nekā 850 produktiem no 75 drukas nodrošinātājiem ar iespēju sūtīt produktus uz 30 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru