Tehnoloģijas

Dzeramnaudu lietotne Tipit nepārvar Virgin konkursa pirmo kārtu

LETA,07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzeramnaudu aplikācija Tipit, kā arī digitālā aģentūra it's digital, Baby! nav pārvarējusi Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich pirmo kārtu, kas ļautu savas idejas prezentēt Ričardam Brensonam, pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Kā vēsta konkursa mājaslapa virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich, nedz kategorijā Jaunuzņēmums izvirzītais Tipit, nedz kategorijā Jaunās lietas izvirzītais it's digital, Baby! publikas balsojumā nav iekļuvis labāko piecdesmitniekā, kas bija priekšnoteikums, lai nokļūtu konkursa otrajā kārtā.

Tikmēr neoficiālajā līderu tabulā vietnē voomleaders.co.uk redzams, ka aplikācija Tipit ar 374 balsīm finišēja 122.vietā, kamēr projektam, kas noslēdza labāko piecdesmitnieku, bija 870 balsis.

Savukārt it's digital, Baby! finišēja 116.vietā ar 221 balsi, kamēr 50.vietā esošajam projektam ir 529 balsis.

«Indiegogo.com kampaņa nesavāca plānotos līdzekļus, bet tā nesusi mums sasniegumus citos aspektos - esam veicinājuši publicitāti Anglijā, Latvijā un ASV, kas ir ļoti svarīgi jebkuram uzņēmumam, bet jo īpaši iesācējuzņēmumiem,» stāsta Kalniņa. «Tikai tāpēc vien, ka kampaņa bija publiska, mūs ir uzrunājuši cilvēki no dažādām pasaules malām, paužot atbalstu idejai. Kampaņas rezultātā esam sākuši neformālas sarunas ar vienu no lielākajām globālajām sabiedrisko attiecību kompānijām Webwer Shandwick par potenciālo atbalstu. Viņiem ļoti patīk ideja un tas, ka kampaņa jau izpelnījusies nelielu publicitāti.»

Tāpat sāktas sarunas ar Mančesteras biznesa atbalsta grupu par potenciālajiem veidiem, kā nostabilizēt intelektuālo īpašumu, piesaistīt fondus un privātos investorus.

Kā ziņots, dzeramnaudu aplikācija Tipit tika izvēlēta daudznozaru konglomerāta Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich kategorijā Jaunuzņēmums, bet digitālā aģentūra it's digital, Baby! izvirzīta kategorijā Jaunās lietas.

Jaunuzņēmumu kategorijas uzvarētājs iegūs reklāmas budžetu telekomunikāciju uzņēmumā Virgin Media 210 000 eiro (150 000 mārciņu) apmērā, savukārt Jauno lietu kategorijas uzvarētājs iegūs naudas balvu 70 000 eiro (50 000 mārciņu) vērtībā.

Kā stāsta Kalniņa, pirmajā raundā publika balsojot noskaidro labākos 50 projektus katrā kategorijā, kuri jūnijā dosies uz Londonu prezentēt savas idejas Virgin īpašniekam Brensonam un viņa komandai. Tālāk Virgin izvēlēsies labākos desmit projektus katrā kategorijā, par kuriem atkal vajadzēs balsot publikai, tādā veidā noskaidrojot konkursa galīgos uzvarētājus.

Iepriekš Kalniņa kopā ar sadarbības partneri Lī Hazlhērstu investējuši vairāk nekā 40 000 eiro (30 000 mārciņu) dzeramnaudas lietotnes Tipit idejas izstrādei, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Visas izmaksas, kas pagaidām ir saistītas ar Tipit, ir segtas no Kalniņas ienākumiem, strādājot digitālajā aģentūrā It’s digital baby un par pasniedzēju universitātē University College of Football Business (UCFB).

Tā kā idejas īstenošanai nepieciešams liels finansiāls atspēriens, tika sākta kolektīvās finansēšanas kampaņa vietnē Indiegogo.com, kas noslēdzās pieticīgi, tomēr iegūtā publicitāte ļāva projektu turpināt.

Indiegogo.com kampaņas mērķis bija savākt apmēram 70 000 eiro (50 000 mārciņu), kas ļautu sākt reālus produkta izmēģinājumus un reklāmas kampaņu, tomēr kopā savākti aptuveni 3000 eiro (2000 mārciņu).

Tipit ir mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību klienti varēs pārskaitīt dzeramnaudu konkrētam darbiniekam vai, ja restorāns izmanto kopēju dzeramnaudu politiku, klienti varēs precīzi redzēt - cik un kurš no apkalpojošā personāla saņems daļu dzeramnaudas. Mobilā sistēma pārskaitīs naudu saņēmēju kontā, tādējādi mazinot risku, ka naudu saņems kāds cits.

Komentāri

Pievienot komentāru