Auto

Andris Dambis: Latvija - piemērota vieta pasaules līmeņa sporta auto ražošanai

Andrejs Vaivars,30.05.2013

Jaunākais izdevums

Strādājot mazajā Latvijā, var darboties 16 stundas diennaktī, ātri pieņemot lēmumus un momentā pārslēdzoties no vienas lietas uz citu, pārliecināts Andris Dambis .

Šonedēļ aprit tieši desmit gadi, kopš tika prezentēta pirmā atjaunotās Latvijas brīvvalsts laikā konstruētā sporta automašīna OSCar. Tās autors, uzņēmuma Ogres Servisa centrs vadītājs Andris Dambis ir pārliecināts, ka Latvija ir piemērota vieta tam, lai šeit ražotu pasaules līmeņa sporta auto un veiksmīgi ar tiem konkurētu pasaules tirgū.

Sarunā ar DB A. Dambis skaidroja kāpēc pievērsies sporta elaktroautomobiļa prototipa izgatvošanai. «Visu mūžu esmu kon struējis automašīnas, un tas ir galvenais, ko vēlos darīt, tāpēc šādas izmaiņas mani interesē. Gan pašam, gan manai komandai patīk visu laiku radīt kaut ko jaunu. Tagad tā ir šosejas automašīna, kas savā būtībā ir ļoti tuva Lemānas sacensību auto principam,» sacīja A. Dambis.

«Mēs būtu taisījuši paši savu virsbūvi, bet tas šobrīd nav ekonomiski pamatoti. Vajag auto ar aerodinamisku virsbūvi, un sešos mēnešos mēs nevaram uztaisīt šedevru, pilnīgi visu pārbaudot. Arī Audi vai Renault šādus jautājumus nerisina pusgada laikā – tur ir 10 gadu ilga pieredze. Tādēļ izmantojām iespēju virsbūvi pasūtīt Dānijā, bet paši dāņi stiklu ir pasūtījuši Somijā, jo tur rūpnīca ir labāka. Motori mums ir no Anglijas, jo tie šobrīd ir pasaulē labākie elektromotori,» sacīja A. Dambis.

Runājot par noieta tirgu savai produkcijai, A. Dambis atzina, ka var pielikt pie sienas lielo pasaules karti un uz to arī skatīties. «Šīs mantas ir pasaules lietas. Niša ir ļoti specifiska. Gudri izsakoties, var teikt, ka šeit runa ir par augstas veiktspējas elektroautomobiļiem. Tas nozīmē, ka šim auto ir ļoti liela jauda. Pasaulē tas viss strauji attīstās, un jāstrādā ir ar tām tehnoloģijām, kas vēl tikai attīstās,» skaidroja autospeciālists.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Latviju olimpiskajās spēlēs pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos

LETA,22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju nākamajā mēnesī gaidāmajās Phjončhanas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos, pirmdien pavēstīja Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK).

Iepriekšējās trijās Ziemas olimpiskajās spēlēs, kas risinājās Turīnā, Vankūverā un Sočos, Latvijas delegācijā bija pa 58 sportistiem, bet šoreiz šo skaitu samazināja hokeja izlases netikšana uz Phjončhanu.

Hokeja izlasē parasti ir 25 spēlētāji, līdz ar to, ja Latvijas hokeja valstsvienība būtu kvalificējusies Olimpiādei, uz Phjončhanu dotos 60 atlēti.

Kopā ar komandu būs 35 treneri un atbalsta personāla dalībnieki, septiņi medicīniskā personāla pārstāvji, desmit LOK viesi, deviņas amatpersonas, seši LOK pārstāvji un piecu federāciju prezidenti.

Latvijas olimpiskās komandas karognesējs atklāšanas ceremonijā tiks nosaukts nākamajā pirmdienā.

Pirms oficiālās paziņošanas delegācijā bija divas intrigas - kura būs otrā slēpotāja sastāvā, kā arī vai olimpiskajās spēlēs pie starta beidzot tiks pieredzējušais bobslejists Intars Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - FOTO: Elektriskajā sacīkšu auto PP03 latvieši ieguldījuši 300 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne,04.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Drive eO šodien oficiāli prezentēja pašu radīto 1367 ZS elektrisko sacīkšu auto PP03, ar kuru šā gada 28. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV. Kā biznesa portālam DB.lv pastāstīja viens no auto radītājiem Kristaps Dambis, auto izstrādē ieguldīti 300 tūkstoši eiro.

Taču tā neesot tirgus cena. Tā kā auto radīšanā ieguldīta daudzu gadu pieredze, liels darbs un zināšanas, ja kāds to gribētu iegādāties, pārdošanas cena būtu krietni lielāka, skaidroja K. Dambis.

Latviešu konstruēto auto Kolorado štatā 93. Paikspīkas sacensībās vadīs pilots Rīss Milens. Viņam gan alga netikšot maksāta. Pilots nākot ar saviem sponsoriem, un - tieši pateicoties viņam - uz komandas krekliņiem redzami Latvijai netipiski zīmoli.

«Šo auto esam divus gadus lolojuši un pēdējo gadu taisījuši,» sacīja K. Dambis

Komandas mērķis ir pabeigt 20 kilometrus garo trasi ātrāk, nekā deviņās minūtēs, pretendējot uz rekordu elektrisko auto kategorijā, un kļūt par pirmo elektrisko auto, kas uzvarējis kopvērtējumā. Latviešu sīvākie sāncenši šāgada sacensībās būs japāņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eiropas fondu nauda nevar būt vilcējspēks biznesā

Jānis Goldbergs,06.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Manuprāt, uzņēmējs nevar gaidīt, kad valsts atvērs zaļo koridoru un nauda birs no gaisa, un tikai tad mēs ražosim," uzskata divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO – vadītājs, Dakāras rallija braucējs, elektromašīnas, kas uzvarēja Paikspīkas kalnā Kalifornijā visu dzinēju kopvērtējumā, radītājs Andris Dambis.

Viņaprāt, ir jārada labs produkts un tad jāizmanto šīs Eiropas naudas iespējas, un jāpiedāvā labais produkts tieši tajā brīdī, kad valstij to vajag.

Trīs gados no prototipa līdz 30 elektroautobusiem gadā 

Divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO –...

“Piemēram, kādai pašvaldībai vajag elektromikroautobusus – mums ir, un viņi var izvēlēties. Mums šis produkts būs, un būs iespēja to nopirkt. Eiropas fondu nauda nevar būt vilcējspēks biznesā, lai arī tā var radīt papildu vilkmi. Tāpat ir, raugoties no pircēja viedokļa. Var jau domāt no pozīcijas – būs valsts atbalsts, un tad pirkšu elektromašīnu! Tā būtu ideāli, tikai Latvija nav tik bagāta. Es personīgi uzskatu: ja ir jautājums – samaksāt skolotājiem vai ārstiem vai piemaksāt elektroautomašīnu iegādei, tad labāk ir samaksāt skolotājiem un ārstiem. Tajā pašā laikā, ja valstī ienāk nauda, kas ir tieši mērķēta zaļo tehnoloģiju ieviešanai, tad tā būtu jāizmanto, un, protams, tieši šie ieguldījumi ļaus izpildīt CO2 izmešu jaunos mērķus,” intervijā Dienas Biznesam saka A.Dambis.

Visu interviju lasiet žurnāla "Dienas Bizness" 3.augusta numurā!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā ražotais elektriskais sacīkšu auto eO PP03 labākais kvalifikācijas braucienā; labo trases rekordu

Dienas Bizness,25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotais elektriskais sacīkšu auto eO PP03, ar pilotu Rīsu Millenu pie stūres, Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV kvalifikācijas braucienā trases augšējā sekcijā uzrādījis labāko laiku elektroauto klasē, informē viens no auto radītājiem Kristaps Dambis.

Komanda Drive eO, gatavojoties izšķirošajam braucienam, ar pirmo piegājienu izgājusi tehnisko komisiju un bez neviena aizrādījuma saņēmusi atļauju piedalīties Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās. Pirmajās treniņu dienās komanda galvenokārt uzsvaru lika uz trases iepazīšanu, braucot mierīgā režīmā, lai varētu maksimāli labi sagatavoties kvalifikācijas braucieniem. Tas arī izdevies – Latvijā ražotais auto pārliecinoši uzrādījis pirmo rezultātu, kas ir par 6 sekundēm ātrāks, nekā līdzšinējais trases rekords.

«Šodien beidzot izdarījām to, par ko ilgi teicām, ka tā būs. Mūsu mašīna tehniski ir ļoti laba un reālā situācija trasē ar lielisko un drošo Rīsa braukšanas stilu iedeva vairāk nekā 20 sekunžu pārsvaru pār konkurentiem šajā posmā. Esam par to ļoti priecīgi un sacensībās varēsim braukt droši, tuvojoties savam mērķim,» atzīst Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties nākamajiem Dziesmu svētkiem, kas notiks Latvijas simtgadē, 2018.gadā, notiks plašas debates par Mežaparka estrādes paplašināšanu, taču Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR) norāda, ka, runājot par šo jautājumu, sabiedrību sagaida vairākas nozīmīgas izšķiršanās.

Ameriks uzskata, ka svarīgākā izšķiršanās būs par lielāku estrādi vai zaļās zonas saglabāšanu, jo visi Dziesmu svētku norises vietas paplašināšanas risinājumi Mežaparkā būs saistīti ar koku ciršanu. Viens no arhitektu piedāvātajiem risinājumiem paredz pašreizējās estrādes vietā citā Ķīšezera apkaimē būvēt jaunu, lielāku Dziesmu svētku estrādi, taču tas būs saistīts ar apjomīgu meža teritorijas izzāģēšanu. «Tādu variantu pie Ķīšezera nav,» sacīja galvaspilsētas mēra vietnieks.

Otra versija ir savest kārtībā vai paplašināt pašreizējo estrādi, taču arī šis risinājums neizbēgami nozīmētu koku izciršanu. Ameriks prognozē, ka arī par šo jautājumu sagaidāmas lielas debates, jo bieži vien sabiedrībā vērojama nostāja - «ja jācērt koki, tad lai paliek, kā ir».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē konstruētā elektroauto PP03 komanda, gatavojoties svētdienas startam Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās, veikusi eksperimentu, lai vēl vairāk palielinātu 1 megavata elektroauto ātrumu. Eksperiments attaisnojis cerības un treniņbraucienos Latvijas komanda uzrādījusi absolūti ātrāko rezultātu starp visām komandām, informēja pārstāvis Kristaps Dambis.

Līdz šim Drive eO uzstādītie rezultāti bija pārliecinoši, aizsteidzoties konkurentiem tālu priekšā, taču komanda treniņu laiku Paikspīkā ir izmantojusi lietderīgi un atklājusi, kā vēl vairāk palielināt auto ātrumu, kura uzrāviens līdz 100 km/h ir 2,5 sekundes.

«Ļoti interesanti, ka vēlamies šim auto kaut ko noņemt nost, nevis pielikt klāt. Testējām auto ar 10% mazāku jaudu, nekā braucām iepriekš, un izrādījās, ka sajūtas pilotam ir lēnākas, bet laiks – gluži pretēji – labāks,» komentē Andris Dambis, Drive eO vadītājs.

Komanda ir veikusi treniņbraucienus visos trīs trases posmos, taču līdz svētdienai turpināsies iegūto datu analīze. Komanda ir pārliecināta un droša par mērķa sasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daugavā pie Jēkabpils ūdens līmenis krītas par diviem centimetriem stundā

LETA,16.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš sestdienas rīta, kad Daugavā pie Jēkabpils ūdens līmenis sasniedza augstāko atzīmi pēdējās desmitgadēs, tas pazeminājies par 68 centimetriem, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) dati.

Pirmdien plkst.5 ūdens līmenis Jēkabpils novērojumu stacijā bija 8,24 metri virs nulles punkta. Augstākais ūdens līmenis - 8,92 metri - tika sasniegts sestdien ap plkst.9, un tas bija tikai piecus centimetrus zemāks par 1981.gada pavasara plūdu rekordu.

Pēdējās divās diennaktīs ūdens līmenis Daugavā pie Jēkabpils pazeminās nepārtraukti, taču lēni. Iesākumā tas kritās par vienu centimetru stundā, patlaban tas samazinās par diviem centimetriem stundā.

Upe Jēkabpilī aizvien ir piepildīta ar vižņiem, ledus kustība ir minimāla.

Lejpus Jēkabpils - pie Zeļķiem un Pļaviņām - kopš svētdienas vakara ledus kustības dēļ vērojamas ūdens līmeņa svārstības. Gan pie Zeļķu tilta, gan pie Pļaviņām ūdens līmenis agrā pirmdienas rītā ir zemāks par gada sākumā sasniegto maksimālo atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Lai nepieļautu pagājušā gada pavasara plūdu scenāriju, iegulda miljonus

Lāsma Vaivare,11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan šogad Latvija varētu iztikt bez lieliem pavasara plūdiem, kritiskākajās vietās tiek stiprinātas aizsargbūves, lai nepieļautu 2013. gada pavasara atkārtošanos.

Ogrē tiek rekonstruēts upes aizsargdambis. Rekonstrukcijas darbi ir sadalīti četrās kārtās – pirmās divas jau ir īstenotas, tās izmaksājušas 1,33 milj. eiro, no kuriem vairāk nekā 934 tūkst. eiro bija valsts budžeta līdzekļi, kas piešķirti no finansējuma ārkārtas situācijām. Par šiem līdzekļiem novērsti dambja avārijas izskalojumi, veikta Ogrē ietekošās Norupītes izteces zonas nostiprināšana, kā arī izveidots savienojošs dambis un sūkņa stacijas galvenās būvkonstrukcijas.

Kredīts uz 20 gadiem

Turpinot projektu, trešajā kārtā iecerēts aprīkot sūkņu staciju un izbūvēt piebraucamo ceļu, bet ceturtajā – veikt pašreizējā dambja rekonstrukciju 545m garumā, izveidojot nogāžu nostiprinājumu un izbūvējot ūdensnecaurlaidīgu slāni. Šobrīd notiekošo trešās kārtas darbu finansēšanai Finanšu ministrija ļāvusi Ogres domei ņemt 1,42 milj. eiro aizņēmumu Valsts kasē uz 20 gadiem. Savukārt ceturtās kārtas darbiem tiek cerēts piesaistīt ES līdzekļus. Precīzi būvniecības 4. kārtas izmaksu aprēķini vēl nav zināmi, DB informē Ogres domē. Dambja rekonstrukciju pilnībā, ieskaitot labiekārtošanas darbus, plānots pabeigt šopavasar. Jāatgādina, ka pērn Ogrē piedzīvoti vēsturē lielākie plūdi, upei pārraujot aizsargdambi. Ogres pašvaldība pagājušā gada plūdu novēršanas primāro darbu veikšanai iztērēja 255 tūkst. eiro. Vairāk nekā 83 tūkst. eiro piešķirti pabalstos plūdos cietušajām 64 ģimenēm, daļu summas sedza valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Drive eO radījis pirmo megavata elektrisko sacīkšu auto pasaulē

Dienas Bizness,01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Drive eO izziņo, ka noslēgumam tuvojas eO PP03 - pasaulē pirmā viena megavata elektriskā sacīkšu auto - izstrāde. Auto projektēts un uzbūvēts Latvijā, un šī gada 28. jūnijā 1020 kW (1368 ZS) jaudīgais spēkrats piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV (Pikes Peak International Hill Climb), teikts paziņojumā masu medijiem.

«Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,» saka Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Drive eO ir uzņēmums, kas specializējas elektrisko un hibrīda auto prototipu izstrādē un būvniecībā. Modelis eO PP03 ir vairāku gadu ilga darba rezultāts. Latvijas kompānija bija pirmā pasaulē, kas piedalījās un arī finišēja Dakāras rallijā ar hibrīda elektrisko auto. Pēc rallija noslēguma tika uzbūvēts modelis eO PP01 ar domu radīt pilnībā elektrisku auto, ar kuru piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās. Pērn Drive eO bija pirmie, kuri Paikspīkā startēja ar uzlabotu Tesla Roadster.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trīs gados no prototipa līdz 30 elektroautobusiem gadā

Jānis Goldbergs,03.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO – vadītājs, Dakāras rallija braucējs, elektromašīnas, kas uzvarēja Paikspīkas kalnā Kalifornijā visu dzinēju kopvērtējumā, radītājs Andris Dambis šogad uzņēmumos sola saražot līdz 30 elektromikroautobusiem, kas pārvadās pasažierus dažādos maršrutos.

Slavenā inženiera eksperimentālā prototipu darbnīca pārtop neliela izmēra rūpnīcā. Par to, ka Latvijā elektroautomašīnu ražošana ir iespējama, inženieris nevis pārliecina, bet parāda ar piemēru.

Fragments no intervijas

2012. gadā Dakāras rallijā startēja automobilis OSCar eO, kas bija pilnpiedziņas elektroautomobilis, kurā gan bija arī iekšdedzes dzinējs, kas darbināja ģeneratoru, bet tomēr tā bija izšķiršanās ko tādu veidot. Elektromašīnas ideja ir tikpat veca kā iekšdedzes dzinēju auto iecere. Kādēļ jūs izlēmāt tai ķerties klāt brīdī, kad vēl nebija ne miņas no Parīzes vienošanās, Zaļā kursa un visa cita, kas šobrīd diktē situāciju ražotājiem?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pirmajiem četriem 30. jubilejas akustiskajiem koncertiem mūzikas kluba Kaļķu vārti telpās, mūzikas un mākslas festivāls BILDES 2015 ir sasniedzis savas programmas otro daļu. Kā ierasts, tā turpināsies Rīgas Kongresu namā.

No 27. līdz 29. novembrim klausītājiem būs iespēja apmeklēt Jauno grupu un BILŽU veterānu kopprojektu koncertu, BILDĒS sevi pieteikušo grupu un radošo personību kopprojektu koncertu, Koncertu bērniem, kā arī noslēdzošo – BILŽU veterānu koncertu, informē festivāla rīkotāji BILŽU BIROJS.

27. novembrī plkst. 19:00 norisināsies Jauno grupu un BILŽU veterānu kopprojektu koncerts, kam raksturīgi radoši un izdomas bagāti jauno un pieredzējušo mūziķu kopīgi veidoti priekšnesumi.

Šogad tajā uzstāsies tādi kopprojekti kā Mitav un Normunds Pauniņš; Rusted Wheel un Aivars Rakovskis; Ron The Star un Atis Zviedris; TRĪS un Jānis Dubavs; FREENIXZ un Edgars Silacērps; Marlēna un Adrians Kukuvass; J.E.E.B un Atis Ieviņš; The Foxtails un DAMBIS; Kristīne Šomase & Attachment un Edvīns Zariņš; The Loudstones un Raimonds Bartaševičs; 45. v-sk. un Aija Vītoliņa; ESPRESSO un Miks Dukurs; NOT YET un Kārlis Auzāns; The Twins Peek un Jānis Bukums; So Lucid Electric Feel un Ainars Virga; Inqognito un Artūrs Račinskis; Wild Detroit Gang un Normunds Jakušonoks; Teleports & Daniels Haitovs un Artūrs Duboks. Koncerta īpašie viesi – grupa Manta. Koncertu vadīs Mikus Frišfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums "Aerones" ieguvis 1,6 miljonus dolāru finansējumu, lai izstrādātu uz zemes bāzētu robotikas sistēmu vēja turbīnu uzturēšanai un pārbaudei.

“Aerones” ir pabeidzis robotizētas sistēmas palaišanu vēja turbīnu pārbaudei un apkopei, kuras pamatā ir patentēta uz zemes balstīta vinča un robotu roku tehnoloģija. Šis risinājums aizstāj “Aerones” smago pacēlāju - rūpniecisko dronu ar vienkāršāku, daudzpusīgāku un precīzāku risinājumu.

"Y Combinator" akseleratorā ASV kā investori pievienojušies arī sēklas kapitāla investīciju fonds "Change Ventures", kā arī tādi biznesa eņģeļi kā Pols Bušheits (Gmail izveidotājs) un Jānis Krūms, tādējādi kopējais sākotnējais finansējums ir piesaistīts līdz 1,6 miljoniem ASV dolāru.

Aerones piesaista vēl 2,7 miljonu eiro investīcijas 

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums «Aerones» ir piesaistījis investīcijas 2,7 miljonu eiro apmērā...

"Aerones pēdējo divu gadu laikā ir sapratis izaicinājumus, ar kuriem saskaras vēja enerģijas nozare, lai pārbaudītu un uzturētu pieaugošo vēja turbīnu lāpstiņu skaitu un izmēru. Viņi no jauna izgudroja savu sākotnējo dronu tehnoloģiju, lai pielāgotu robotu un vinčas sistēmu. Mēs ar prieku atbalstīsim šo komandu ar lielāku kapitālu, lai šo produktu nogādātu klientiem visā pasaulē," komentē "Change Ventures" vadošais partneris Andris K. Bērziņš.

Latvijas Aerones iekļuvis startup festivāla Slush TOP3 

Startup festivālā Slush Somijas galvaspilsētā Helsinkos pulcējas tūkstošiem jaunuzņēmumu,...

Datorizētā vinčas sistēma nodrošina, ka robotizētā roka var veikt virkni pārbaudes un apkopes darbu, ieskaitot tuvplāna fotografēšanu, priekšējās malas virsmas lāzera skenēšanu, zibens vadītspējas testus, lāpstiņu tīrīšanu, kanalizācijas caurumu tīrīšanu un aizsargājošu materiālu pārklāšanu. Sistēma ļauj divu cilvēku apkalpei katru dienu apkalpot vairākas turbīnas, dažus pakalpojumus veicot pat naktī un zemā temperatūrā.

"Tehniķi ierasti karājas simtiem metru gaisā, ar roku strādājot pie katras turbīnas lāpstiņas. Tagad šos pārbaudes un apkopes pakalpojumus var veikt attālināti, izmantojot vadības ierīces, kuras ir tikpat viegli lietojamas. kā bērnu spēļu konsole," komentē Aerones izpilddirektors Jānis Putrāms.

Uzņēmumu "Aerones" izveidojuši Jānis Putrāms, Dainis Krūze un Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ektornet vadībai jauns uzņēmums ar 2,3 miljonu eiro pamatkapitālu

Žanete Hāka,15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Komercreģistrā un Uzņēmumu reģistrā reģistrēti 248 jauni subjekti, kas ir par 21 subjektu mazāk nekā pirms nedēļas, liecina UR dati.

Biedrību un nodibinājumu reģistrā tika reģistrēti 26 subjekti. No kopējā skaita visvairāk jeb 231 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību, 10 individuālie komersanti un 24 biedrības.

Pagājušajā nedēļā likvidēts 231 subjekts, kas ir par 98 vairāk nekā pirms nedēļas.

Pagājušajā nedēļā lielākais reģistrētais uzņēmums bijis SIA Tērbatas 4 projekts, kura pamatkapitāls ir 2,3 miljoni eiro. Kompānijas juridiskā adrese ir Rīga, Balasta dambis 1A. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir SIA Ektornet vadītājs Andris Kovaļčuks, un valdē strādā arī valdes locekļi Kristaps Škapars un Igaunijas pilsone Katrina Muhls.

Otrs lielākais uzņēmums bijusi SIA MVBK Fonds ar 576 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Kompānijas juridiskā adrese ir Jūrmala, Jāņa Pliekšāna iela 29 k-2. Vienīgais uzņēmuma valdes loceklis ir Vitālijs Gorodņičevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Bijušās tekstilrūpnīcas Boļševička teritorijā Mielavs izveido bāru

Monta Glumane,17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Starptautiskās laikmetīgās mākslas biennāles ietvaros Mārtiņš Mielavs kopā ar mākslinieku Andri Eglīti bijušās tekstilrūpnīcas «Boļševička» teritorijā izveidojuši «Brick bar». Visbiežākie bāra apmeklētāji šobrīd ir mākslinieki, un tas būs atvērts tik ilgi, cik Latvijas laikapstākļi to ļaus.

«Jāatzīst, man bija doma, ka gribētos savu kafejnīcu nekurienē, ar neskaidriem noteikumiem un ārpus ierastā, bet es neteiktu, ka man bija mērķis šo ideju realizēt,» biznesa portālam db.lv atzīst M. Mielavs.

Bārs darbojas kopš maija. «Ja paliek auksts, tad nav vērts te sēdēt. Apmeklētāju skaits ir mazliet samazinājies. Skaidrs, ka jārīko pasākumi, jo šī vieta nav pa ceļam uz mājām. Mēs bijām pārliecināti, ka te vispār neviena nav, bet pēc skaļās atklāšanas nedēļas izrādījās, ka blakus ir dzīvojamā ēka un jārespektē kaimiņi. Taču tas ir labi, jo šī vieta nepaliks par dzertuvi,» stāsta M.Mielavs.

Viņš norāda, ka šī vieta ir ar citu uzstādījumu un demokrātiskām cenām. Bārs ir atvērts no trešdienas līdz sestdienai un papildu dzērieniem piedāvā arī dažādas sporta aktivitātes. Piemēram, galda tenisu, basketbolu, volejbolu, pludmales tenisu un mini futbolu. «Tā doma ir, lai šī vieta ir aktīva, dzīva un pašiem būtu interesanti. Viss inventārs šeit ir, lai cilvēki nāk un sporto,» aicina «Brick Bar» līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kazdangas iedzīvotāji esot noraizējušies par zemo dzirnezera ūdens līmeni pie Kazdangas hidroelektrostacijas un slūžu neapmierinošo tehnisko stāvokli, šodien vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks. Pašvaldība fiksējot ūdens līmeņa mērījumus un lūgšot atbildīgajām institūcijām aizliegt hidroelektrostacijas darbību.

Kazdangas dzirnavu hidroelektrostacija atrodas Kazdangas pagastā, Aizputes novadā uz Alokstes upes, 31 kilometru no ietekas Tebrā un ietilpst Kazdangas vēsturiskajā muižas kompleksā.

2001. gadā Zemkopības ministrija ar uzņēmumu SIA Megate noslēgusi līgumu par ezera un dzirnavu nomu.

«Šobrīd ezera ūdens līmenis pie Kazdangas hidroelektrostacijas (HES) ir ļoti zems, krietni zem normas,» sašutumu paudusi kazdandzniece Māra Tīmane. Viņa stāstījusi, ka jau iepriekš novērojusi lielas ūdens svārstības ezerā, un piebildusi: «Tik kritiski zems kā šinī brīdī tas vēl nav bijis.» M. Tīmane teikusi, ka jau pirms pieciem gadiem puikas salasījuši piecus spaiņus ar beigtiem vēžiem ūdenssvārstību dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nākamgad RD piešķirs 300 000 eiro kultūras pieminekļu restaurācijai vai konservācijai

Dienas Bizness,22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 22. oktobrī, Rīgas dome (RD) informēja par jauno pašvaldības piedāvāto iespēju nekustamā īpašuma īpašniekiem, sākot ar 2016.gada 1. janvāri pretendēt uz pašvaldības līdzfinansējumu kultūras pieminekļu restaurācijai vai konservācijai.

«Latvijas pašvaldību līdzšinējā pieredze un aktīvā savstarpējā sadarbība ir sekmējusies ar jaunu iespēju arī Rīgas namīpašniekiem, kuri no nākamā gada var pretendēt uz pašvaldības līdzfinansējumu kultūras pieminekļu restaurācijai vai konservācijai. Ar pieteikumu līdzfinansējuma saņemšanai pašvaldībā varēs vērsties tie īpašnieki, kuriem pieder valsts un vietējās nozīmes kultūras piemineklis, tostarp kāds objekts Rīgas vēsturiskajā centrā, Mežaparkā, Ķīpsalas vēsturiskās apbūves teritorijā, Kalnciema ielas vēsturiskās apbūves teritorijā vai Pārdaugavā. Šobrīd pašvaldības nākamā gada budžeta projektā šim mērķim ir paredzēts 300 000 eiro liels finansējums, » informēja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ar robotisko roku mazgās vēja ģeneratorus Ziemeļeiropā

Anda Asere,15.02.2019

IT un augstās tehnoloģijas attīstās tādos tempos, ka bez papildu investīcijām tā vienkārši būtu muļļāšanās, saka Jānis Zemītis, SIA Aerones Nordic valdes priekšsēdētājs

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Aerones Nordic piesaista 2,25 miljonu eiro riska kapitāla investīcijas vēja ģeneratoru turbīnu mazgāšanas pakalpojuma attīstīšanai Ziemeļeiropā.

«Iegūtais līdzfinansējums no riska kapitāla fonda mums dod iespēju ātrāk attīstīt biznesu. IT un augstās tehnoloģijas attīstās tādos tempos, ka bez papildu investīcijām tā vienkārši būtu muļļāšanās,» saka Jānis Zemītis, SIA Aerones Nordic valdes priekšsēdētājs. Ar investīcijas palīdzību Aerones Nordic plāno attīstīt industriālo dronu pakalpojumu eksportu Skandināvijas un Baltijas valstīs.

Skandināvijas valstis būs galvenais eksporta tirgus, jo tur pašreiz jau ir uzbūvētas vairāk kā 5 tūkstoši vēja turbīnas. Piemēram, Zviedrija plāno tuvāko 20 gadu laikā pilnībā pāriet uz atjaunojamās enerģijas izmantošanu un ir viena no vadošajām Eiropas Savienības valstīm vēja enerģijas ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Izsludina Dailes teātra teritorijas labiekārtojuma metu konkursu

Lelde Petrāne,20.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iegūtu arhitektoniski augstvērtīgu un funkcionāli pārdomātu Dailes teātra publiskās ārtelpas risinājumu, Rīgas domes Īpašuma departaments izsludina pieteikšanos līdz 5.martam metu konkursam zemesgabaliem Brīvības ielā 75 un Šarlotes ielā 5.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs informē: «Par Dailes teātra skvēra sakārtošanu un izmantošanu tiek diskutēts jau vairākus gadus. Uzskatu, ka beidzot šai teritorijai ir jārada visiem pieņemams risinājums. Tāpēc pagājušā gada rudenī vienojāmies ar Kultūras ministrijas, Valsts nekustamo īpašumu un Dailes teātra vadību par metu konkursa izsludināšanu, ar kura starpniecību varētu rast risinājumu pilsētas centra teritorijas sakārtošanā un labiekārtošanā, lai tā atbilstu mūsdienu pilsētvides prasībām un saglabā kultūrvēsturiskā būvmantojuma vērtības. Plānojam teritorijas atjaunošanas darbus realizēt līdz teātra 100.gadadienai – 2020.gada novembrim.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piektdienas intervija ar LMT Autosporta Akadēmijas vadītāju un dibinātāju Dainaru Dambergu

Lelde Petrāne,21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild autosporta projekta LMT Autosporta Akadēmija (SIA Baltic Motorsport promotion) vadītājs un dibinātājs Dainars Dambergs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Visu savas dzīves iepriekšējo laiku esmu bijis saistīts ar autosportu. No 18 gadu vecuma līdz 2010.gadam esmu piedalījies vairāk nekā 200 dažādās autosporta sacensībās, īpaši autorallijā. Pamatā esmu braucis par stūrmani kopā ar vairākiem pilotiem: Vilni Žimantu; Uģi Vītolu; Aivaru Laipnieku; Krišjāni Cauni un Ivaru Cauni. Visvairāk sacensību kopā aizvadīts ar Uldi Sesku, piedaloties arī dažādos ārzemju kausos un čempionātos. Padomju laikos tika izpildīti PSRS sporta meistara kritēriji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Prezentēts jaunākais latviešu radītais Paikspīkas sacensību elektroauto

Dienas Bizness,27.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dalības leģendārajās kalnā braukšanas autosacīkstēs Pikes Peak International Hill Climb, kas 26. jūnijā notiks Kolorado, ASV, ceturtdien, 26. maijā tika prezentēts jaunākais Andra Dambja vadītā uzņēmuma Drive eO radītais elektroautomobilis.

Auto prezentācija noritēja inženiera Andra Dambja vadītā tehnoloģiju uzņēmuma Drive eO mājvietā – Ogres servisa centrā, Dambīšos, Ogresgala pagastā, piedaloties uzņēmuma komandai, šā gada sacensību pilotam Rīsam Millenam, kā arī komandas ģenerālsponsoram DNB bankai.

Šis sacensību gads ir īpaši zīmīgs, jo leģendārās auto sacīkstes norit jau 100. reizi. Par godu tam dots nosaukums arī šogad radītajam spēkratam, nodēvējot to par PP100. Jaunais auto modelis ir pagājušā gada PP03 automobiļa uzlabota versija. Lielākā daļa šī auto komponentu un dizaina risinājumu ir Andra Dambja vadītās komandas radīto inovāciju un tehnisko zināšanu rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Astoņas versijas Dailes teātra skvēra labiekārtošanai

Monta Glumane,08.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dailes teātra teritorijas labiekārtojuma izsludinātajā metu konkursā saņemti astoņi projektu pieteikumi, informē Rīgas domes Īpašuma departamentā.

Teritorija pie Dailes teātra daļēji ir gan valsts, gan pašvaldības īpašums - teātra skvēra daļa Bruņinieku ielas pusē un Brīvības ielas pusē līdz teātra kasēm ir Valsts nekustamie īpašumi pārvaldībā, atlikusī daļa Brīvības ielas pusē - no kasēm līdz Matīsa ielai - Rīgas pašvaldības īpašumā.

Skvērs pie Dailes teātra ir Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorija. Tas izveidots 1976.gadā, kad šajā vietā uzbūvēja Dailes teātra ēku. 1999. gadā skvērā atklāja māksliniekam Voldemāram Irbem veltītu pieminekli. Plānots visas teritorijas atjaunošanas darbus realizēt līdz Dailes teātra 100.gadadienai – 2020.gada novembrim.

Pašlaik komisija izvērtē projekta pieteikumus (skatīt galerijā), nezinot, kas ir to iesniedzēji. Rezultātus plānots paziņot 22.martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pabeigta Latvijas Nacionālā teātra ēkas jaunās piebūves celtniecība

Rūta Lapiņa,18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies šovasar īstenotā Latvijas Nacionālā teātra ēkas vēsturiskās fasādes atjaunošana un uz tās ir uzstādīts dekoratīvais apgaismojums. Lai nodrošinātu teātra vēsturiskajai ēkai arī vides pieejamību, ir izbūvēta arī jauna trīs stāvu piebūve, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību daļa.

Atjaunošanas darbi veikti pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma par godu valsts simtgadei. Jaunā piebūve ir ar skaistu skatu uz kanālu, tai ir arī lifts, kas beidzot dos iespēju LMT Jaunās zāles izrādes apmeklēt arī tiem cilvēkiem, kuriem ir grūtības pa kāpnēm uzkāpt uz trešo stāvu.

Nacionālā teātra piebūves celtniecība aizkavējusies

FOTO: Nacionālajam teātrim top jauna piebūve

Svinīgā piebūves atklāšana notiks ceturtdien, 19. oktobrī. Plānots, ka pasākumā piedalīsies kultūras ministre Dace Melbārde, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks, Rīgas domes Pilsētas īpašuma komitejas priekšsēdētājs Oļegs Burovs, Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis, LMT prezidents Juris Binde un būvniecības kompānijas «Velve» valdes priekšsēdētājs Ainārs Leitēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums «Aerones» ir piesaistījis investīcijas 2,7 miljonu eiro apmērā no «InnoEnergy» investīciju platformas, lai turpinātu tehnoloģiju attīstību

«Aerones» padomes loceklis Zigmārs Reklaitis stāsta, ka finansējums ir paredzēts gan pētniecības aktivitātēm, gan arī ražošanas platformas izveidei ar mērķi realizēt franšīzes biznesa modeli globālā mērogā. ««InnoEnergy» atbalsts ir nozīmīgs solis «Aerones» attīstībā, jo ļaus turpināt attīstīt esošās dronu tehnoloģijas un jaunizgudrotos robotiskos risinājumus vēja turbīnu apkalpošanai. Veiksmīgi uzsāktais vēja turbīnu mazgāšanas pakalpojums ar droniem tiks paplašināts, izmantojot robotizētas sistēmas, kas ļaus veikt arī vēja turbīnu tehnisko apkopi un uzraudzību. Savā segmentā tas ir unikāls pakalpojums pasaules līmenī,» viņš apgalvo.

«Expansion Capital AIFP» valdes priekšsēdētājs Ēriks Fricsons piebilst, ka, pateicoties sākotnējam «Expansion Capital AIFP» fonda un «Altum» atbalstam 2,2 miljonu eiro apmērā, «Aerones» meitas uzņēmums «Aerones Nordic» esot kļuvis par faktiski vienīgo uzņēmumu pasaulē, kas spēj nodrošināt «vienas pieturas» pakalpojumus vēja turbīnu īpašniekiem. Izmantojot papildu finansējumu no «InnoEnergy», pakalpojums tiks paplašināts ar robotizētiem risinājumiem vēja turbīnu tehniskajai apkopei un attiecīgi būšot vēl interesantāks vēja parku īpašniekiem. «Pirmie pilotprojekti ir veiksmīgi realizēti šā gada sākumā Latvijā un «Aerones Nordic» ir jau uzsācis pakalpojumu sniegšanu Vācijā. Kompānija plāno strauju ekspansiju arī citos Eiropas lielākajos vēja turbīnu tirgos kā Spānija, Lielbritānija un Francija,» norāda Ē. Fricsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) 19. gadskārtējās konferences ietvaros nosaukti Latvijā labākie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi un Latvijā labākais e-skolotājs.

Laureāti saņēma prestižo nozares balvu Platīna pele 2017, kas tiek piešķirta jau 11. gadu un vairākas speciālbalvas. Balvai šogad tika iesniegti 40 pieteikumi četrās pamatkategorijās. Labākos IKT projektus vērtēja neatkarīga žūrija, kuras sastāvā bija gan nozares, gan valsts pārvaldes un mediju eksperti, balsojumā iesaistījās arī sabiedrība.

Konferences galvenā partnera SIA Latvijas Mobilais Telefons speciālbalvu saņēma AS Latvijas valsts meži par LVM GEO Mobile risinājumu.

Kategorijā E-pārvaldes risinājumi, E-pakalpojumi sabiedrībai balvu saņēma dokumentu vadības sistēmas ieviešana Valsts ieņēmumu dienestā (VID), ko īstenoja AS RIX Technologies.

Komentāri

Pievienot komentāru