«ALSO garantē» zīme ir ražotāja garantija, kas nodrošina patērētāju tiesību ievērošanu situācijās, ja IT&T mazumtirdzniecības vietas pēc preces iegādes ir bankrotējušas un nespēj pildīt likumā noteiktos pienākumus.
Par to Db.lv informēja ALSO Latvia valdes priekšsēdētājs Juris Ducens. Marķējumā norādītais preces ražotājs un/vai ALSO apņemas bez atlīdzības novērst preces nepilnības, ja prece neatbilst ražotāja garantijā norādītajam raksturojumam. «Nereti mūsu serviss saskaras ar gadījumiem, kad pircēji atnes preces, kas iegādātas Latvijā, bet nav bijušas paredzētas mūsu tirgum. Tādos gadījumos cietējs ir patērētājs, kas, dažkārt pašam nezinot, ir iegādājies «pelēko» preci, jo, ja ražotāja serviss preci nepieņem, tad cilvēkam ir atkal jāvēršas pie tirgotāja, ja tas nereaģē – tad pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra un veiksmes gadījumā nauda par preci tiek saņemta atpakaļ,» vienotas garantijas preču zīmes nepieciešamību skaidro ServiceNet LV direktors Juris Ciekurs.
Par nekvalitatīvām elektroprecēm Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) vienmēr ir saņemts daudz patērētāju sūdzību. Elektropreces un mobilie telefoni kopā ieņem pirmo vietu pēc PTAC iesniegto sūdzību skaita. 2009.gadā PTAC izskatītas 257 sūdzības par līguma noteikumiem neatbilstošām elektroprecēm un mobilajiem telefoniem – kopā 33% no visu sūdzību skaita. Savukārt līdz 2010.gada 1.augustam PTAC izskatītas 110 sūdzības par līguma noteikumiem neatbilstošām elektroprecēm un mobilajiem telefoniem (66 elektorpreces un 44 mobilie telefoni). Mazākais sūdzību skaits 2010.gadā gan ir saistīts ar PTAC samazinātajiem resursiem, nevis ar tirgus situācijas uzlabošanos, skaidro PTAC pārstāvji.