Lai atsvērtu transportlīdzekļu nodevas atcelšanas radīto iztrūkumu budžetā 80 milj. eiro apmērā, tiek piedāvāts palielināt akcīzes nodokli degvielai un autogāzei par 2–5 centiem par litru, pārvadātāji šokā, degvielas tirgotāji neizpratnē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šīs nedēļas Saeimas plenārsēdes darba kārtībā iekļauti Latvijas Reģionu apvienības (LRA) deputātu Daiņa Liepiņa, Nellijas Kleinbergas, Jura Viļuma, Mārtiņa Bondara, Mārtiņa Šica, Jāna Ruka un Ivara Brīvera rosinātie grozījumi akcīzes nodokļa likumā, kas paredz 2016. gadā paaugstināt akcīzes nodokļa likmes benzīnam, dīzeļdegvielai un autogāzei.
Divus atcels
«Akcīzes nodokļa likmes paaugstināšana ir saistīta ar transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likvidāciju motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kā arī ar uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likvidāciju,» skaidro Saeimas LRA frakcijas priekšsēdētājs Mārtiņš Bondars. Viņš atgādina, ka, lai novērstu netaisnību, kas izveidojusies starp privāto un valsts pārvaldes sektoru, nepieciešams likvidēt tā saukto dienesta auto nodokli jeb uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli.
«Uzņēmumi maksā dienesta auto nodokli, lai varētu braukt no mājām uz darbu un otrādi, bet savukārt valsts pārvaldē netiek maksāts nodoklis par to, ka amatpersona izmanto transportlīdzekli, lai nokļūtu no darba uz mājām un otrādi,» norāda M. Bondars.
Savukārt, lai valsts budžetā nerastos zaudējumi no neiekasētajiem nodokļiem, tiek piedāvāts risinājums paaugstināt akcīzes nodokli benzīnam un gāzei par 0,02 eiro/l, dīzeļdegvielai – par 0,05 eiro/l. Deputāti noraida iespēju, ka līdz ar akcīzes nodokļa likmes paaugstināšanos pieaugs degvielas cenas, un uzsver, ka Igaunijā un Lietuvā virknei transportlīdzekļu nepiemēro transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, bet degvielas cenas ir praktiski vienādas visās trijās Baltijas valstīs.
Visu rakstu Akcīzes nodokļa gūstā lasiet 4. marta laikrakstā Dienas Bizness.