Hanzas tilts ir visnepieciešamākais Rīgas transporta kustības uzlabošanai, tāpēc tas noteikti jābūvē, uzskata Latvijas Būvinženieru savienība.
Organizācijas pārstāvji uzsver, ka Ziemeļu šķērsojums neatrisinās sabiedriskā transporta problēmas, tāpēc Hanzas tilts ir nepieciešams sastrēgumu mazināšanai. Būvinženieri norāda, ka Hanzas tilta sarkanās līnijas pilsētas ģenerālplānā iezīmētas jau 1965. gadā un savulaik veikta gan izpēte, gan tilta projektēšana.
80. gados bija veikta izpēte un jau gatavs projekts trīs variantos, atceras arhitekts Edgars Pučiņš. Tas paredzēja vienu tilta posmu veidot paceļamu, lai nodrošinātu kuģu satiksmi. «Tas nav nekas ārkārtējs, jo arī Akmens tiltam ir paceļams posms, kas gan nav izmantots,» norādīja E.Pučiņš. «Reāls atbalsts Vanšu tiltam gaidāms tikai no Hanzas ielas tilta. Otrs tilts vajadzīgs arī visas 3 km garās Ķīpsalas esošo un iecerēto funkciju normālai attīstībai,» tā viņš. Latvijas Būvinženieru savienības (LBS) valdes loceklis Valdis Trops uzsver, ka tilta trase Rīgas ģenerālplānā bijusi iezīmēta vēl 1995. gadā, un tad pēkšņi izmesta laukā no Ķīpsalas detālplānojuma. «Labajā krastā ir strauji augošais Skanstes ielas rajons, kreisajā — visi pieci Imantas mikrorajoni, un no transporta plūsmu viedokļa šis šķērsojums ir ļoti būtisks,» izteicās V.Trops.
Vairāk lasiet otrdienas, 16. septembra, laikrakstā Dienas Bizness