Hanzas šķērsojuma plānotās būvniecības viens no variantiem varētu būt īsā iegremdētā tuneļa variants kombinācijā ar tiltu pāri Zundas kanālam.
Tas vismazāk ietekmē pilsētvidi un būtiski nemaina Rīgas vēsturiskā centra ielu struktūru. Šādu variantu ceturtdien akceptēja Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja. Īsajam iegremdētajam tunelim noteiktā trase ļauj realizēt arī zemā tilta variantu, tādējādi nākotnē iespējams atkārtoti izvērtēt šo variantu priekšrocības un trūkumus.
Pašlaik Hanzas šķērsojuma plānotajai būvniecībai rezervēta un ar ielu sarkanajām līnijām apgrūtināta būtiski lielāka teritorija, nekā tā būs reāli nepieciešama šķērsojuma izbūvei. Akceptējot konkrētu trases variantu, var precīzi definēt teritorijas izmantošanu plānotā Hanzas šķērsojuma un tam pieguļošajā teritorijā. Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Zaļetajevs norāda, ka šis ir savlaicīgs lēmums, jo atbrīvo zemes un ēku īpašniekus no nevajadzīgiem apgrūtinājumiem un veicina uzņēmējdarbību šajā pilsētas centram tuvējā rajonā.
Galīgais lēmums jāpieņem Rīgas domes deputātiem. Hanzas šķērsojuma izbūve plānota pēc Ziemeļu transporta koridora šķērsojuma izbūves. Hanzas šķērsojums iezīmēts pilsētas attīstības plānā kā viens no šķērsojumiem, kas jāuzbūvē līdz 2016. gadam. Līdz šim par Hanzas šķērsojumu vairāk runāts kā par tuneli, kas nebūtu pieslēgts Ķīpsalai. Db jau rakstīja, ka priekšizpētes laikā tiks noteikts moratorijs Andrejsalas dienvidu daļai, taču pilsētas Būvvalde norādījusi, ka jāaptur būvniecība arī Ķīpsalā un Daugavas kreisajā krastā.