Noslēdzies biedrības Latvijas Aitu audzētāju asociācija izsludinātais iepirkums par sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas par aitas gaļu sagatavošanu un īstenošanu, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.
Iepirkumā tika saņemts viens piedāvājums un uzvarējuši uzņēmumi SIA McCann Consulting, SIA McCann Rīga, SIA Inspired un SIA Hansa Media.
Uzvarētāju piedāvātā līgumcena ir 1,47 miljoni eiro. Iepirkums tiek veikts ar Lauku atbalsta dienesta finansējuma palīdzību.
Kā norāda asociācija, aitas gaļas nozare ir ļoti trausla nozare un piedzīvo krīzi: aitas gaļas patēriņš, ražošanas apjomi un cenas
samazinās, bet izmaksas (elektroniskās identifikācijas ieviešanai, barībai, tradicionālajai ražošanai, piemēram, ganāmpulku pārvietošanai) paaugstinās. Turklāt palielinās aitas gaļas piegāde no trešajām valstīm. Ņemot vērā rentabilitātes samazināšanos, daudziem ražotājiem ir jāizbeidz ražošana, un tas var negatīvi ietekmēt Eiropas Savienībā pieejamās gaļas dažādību un veicināt turpmāku lauku apvidu pamešanu. Aitas gaļa ir Eiropas Savienības kulinārā mantojuma svarīga daļa, un tās ražošanai faktiski ir īpaša nozīme, īpaši apgabalos, kur ir sarežģīti saimniekošanas apstākļi, ainavas saglabāšanas un sociālekonomiskās ietekmes ziņā.
Projekta mērķi ir paaugstināt patērētāju informētības un zināšanu līmeni par aitas gaļu, tās kvalitāti, ilgtspējīgas audzēšanas apstākļiem un īpašo lomu, kāda tai ir Eiropas Savienības kulinārajā mantojumā, kā arī palielināt aitas gaļas produktu patēriņu.
Iepirkuma mērķi ir nodrošināt sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas detalizēta darbības plāna un
laika grafika izstrādi, kā arī nodrošināt sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas īstenošanu.
Galvenie izplatāmie kampaņas paziņojumi, pēc asociācijas norādītā ir: sitas gaļas ražošanā un pārstrādē tiek izmantotas videi draudzīgas, tradicionālas un vides ilgtspēju veicinošas ražošanas metodes, kas nodrošina produktu kvalitāti un drošumu, aitas gaļas tiek marķēta, kas ļauj patērētājiem identificēt kvalitatīvus produktus, to izcelsmes vietu un īpašības; aitas gaļas produkti ir daudzveidīgi; Eiropas Kopienas un Latvijas valsts kvalitātes shēmas ir pārskatāmas, nodrošina Eiropas Kopienā ražotu produktu augstu kvalitāti un pilnīgu produktu izsekojamību.
Galvenās mērķa grupas ir patērētāji kopumā, īpaši gados jauni un vidēja vecuma patērētāji vecumā no 15-60 gadiem; sabiedriskās domas veidotāji; mediji un tajās strādājošie žurnālisti; pavārmākslas eksperti un profesionāļi, kā arī izplatītāji: lielveikali, mazumtirgotāji, restorāni.