Krievijas lidsabiedrība Aeroflot plāno izveidot valsts pirmo zemo cenu lidsabiedrību. Kompānija cer, ka jau 2014. gadā zemo cenu aviokompānija nodrošinās lidojumus no Maskavas uz Sanktpēterburgu un Krievijas dienvidu pilsētām.
Paredzēts, ka lidsabiedrības operāciju bāze atradīsies Maskavas Domodedovo lidostā, vēsta Krievijas laikraksts Vedomosti. Laikam ejot, aviokompānija varētu piedāvāt arī starptautiskus lidojumus uz Kijevu, Erevānu, Stambulu un Barselonu. Topošās lidsabiedrības lidmašīnu parku iecerēts nodrošināt ar 40 Boeing 737 lidmašīnām. Krievijas zemo cenu aviokompānijas nosaukums vēl nav atklāts.
Aviācijas tirgus eksperti vērtē, ka Krievijā pieprasījums pēc zemo cenu lidojumiem prognozējams augsts. Krievijas iedzīvotājiem, lai pārvietotos starp milzīgās valsts pilsētām, daudz laika nepieciešams pavadīt vilcienos, kuriem laba alternatīva būtu lēti avioreisi. Savukārt atvaļinājumu kaimiņvalsts iedzīvotāji izvēlas pavadīt Turcijā un Vidusjūras valstu kūrortos, uz kurieni arī plāno lidot topošā lidsabiedrība.
Arī cita Krievijas aviokompānija – UTair – izskata iespēju izveidot zemo cenu lidsabiedrību, tādējādi liecinot par pieprasījuma eksistēšanu. «Cilvēki aizvien vairāk saprot, ka laiks ir dārgs un viņi aizvien mazāk vēlas pavadīt divas – trīs dienas, esot ceļā,» sarunā ar Vedomosti sacīja UTair izpilddirektors Andrejs Martirosovs.
Interesi par Krievijas tirgu aktīvi izrāda ārvalstu zemo cenu lidsabiedrības. Šā gada martā regulārus lidojumus no Londonas uz Maskavu uzsāka easyJet, bet septembrī lidojumus no Budapeštas uz Krievijas galvaspilsētu plāno sākt Wizz Air.
Analītiķi norāda, ka Aeroflot lēmums par zemo cenu aviokompānijas izveidi ir stratēģiski pareizs solis, ņemot vērā pieprasījumu pēc lētiem iekšzemes reisiem. Vienlaikus ir labāk šo procesu uzsākt pašiem, nekā daudzsološā tirgū sekot konkurentu iemītās takās, uzskata Krievijas Sberbank Investīciju pētījumu nodaļas eksperti.
Aeroflot plānus gan apdraud Krievijas likumdošana, kas nosaka, ka vietējām aviokompānijām aizliegts darbā pieņemt ārvalstu pilotus. Tikmēr Krievijā ir jūtams pilotu trūkums, kas novedis pie augsta atalgojuma līmeņa šajā jomā. Aeroflot norāda, ka gadījumā, ja šie noteikumi netiks mainīti, lidsabiedrība neplāno riskēt un veikt daudzmiljonu investīcijas budžeta aviokompānijas izveidošanā.
Krievijas varasiestādes domājams Aeroflot sadzirdēs – aizvadītā gada oktobrī savu svētību, parakstot saprašanās memorandu, zemo cenu lidsabiedrības veidošanai deva kaimiņvalsts prezidents Vladimirs Putins.