Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēgusi 3 286 485 Ls vērtu konkursu par valsts pirmās šķiras autoceļu sakārtošanu, par labāko atzīstot a/s Ceļu pārvalde piedāvājumu, liecina paziņojums par konkursa rezultātiem Iepirkuma uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.
Kā galvenais kritērijs, pēc kura tika izvēlēts konkursa uzvarētājs, bija zemākā piedāvātā cena. Kopumā teju 3,3 milj. Ls apjomīgajā konkursā pieteicās trīs pretendenti.
Paredzēts, ka iepirkuma ietvaros tiks turpināti rekonstrukcijas darbi uz valsts pirmās šķiras autoceļa P4 Rīga – Ērgļi posma 90,70 – 99,66 kilometrā jeb posmā no pagrieziena uz Mazozoliem līdz Ērgļiem.
Ceļa atjaunošanas darbi norisināsies ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansiālo atbalstu aktivitātes «Valsts pirmās šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana» ietvaros.
Db.lv jau rakstīja, ka ceļa P4 Rīga – Ērgļi posma 52,58 – 61,63 kilometrā rekonstrukcijas darbus plānots veikt par 4,2 milj. Ls, un konkurss pat šī ceļa posma atjaunošanas darbiem tika izsludināts vēlreiz šā gada maija sākumā. Latvijas Valsts ceļu konkurs šā gada martā tika apturēts, kad par to iesniedza sūdzību ceļu būvniecības SIA Tilts, kas bijis nemierā ar dažām konkursa nolikumā izvirzītajām prasībām.
LVC mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka līdz 2013. gadam, ERAF uzņemoties izdevumu lauvas tiesu, paredzēts veikt ieguldījumu reģionālo autoceļu attīstībā.
Jau rakstīts, ka nepieciešamība uzlabot reģionālo autoceļu stāvokli pārsniedzot valsts finansiālās iespējas, tāpēc pirmie sakārtojamie maršruti tika izvēlēti atbilstoši plānošanas reģionu attīstības padomju izvirzītajām prioritātēm. Atbilstoši reģioniem pieejamajam finansējuma apjomam pavisam tika atbalstīti 35 no 55 iesniegtajiem autoceļu posmiem. Otrā projektu atlases kārta noslēdzās 2010. gada novembrī un tajā tika apstiprināti vēl 12 projekti. Projektu kopējais apjoms naudas izteiksmē ir vairāk nekā 163 milj. Ls latu, no tiem 139 milj. Ls ir ERAF nauda.
Jau vēstīts, ka līdz šā gada pirmajam jūnijam pabeigta brauktuves seguma defektu labošana uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem ceļiem, kas atbilst A uzturēšanas klasei. Kopumā šopavasar saremontēti ap 215 tūkst. m2 bedrīšu valsts autoceļu tīklā. Savukārt bedrīšu remonts uz pārējiem valsts autoceļiem visā Latvijas teritorijā (B, C un D uzturēšanas klases) turpināsies līdz 1. jūlijam.