Periodiskai Rīgas ielu seguma atjaunošanai, ko ar nelielām izmaiņām gadu no gada veic vienas un tās pašas firmas, šogad finansējums lielāks nekā pēdējos sešus gadus
Konkursā par Rīgas ielu segumu periodisku atjaunošanu 2014. gadā uzvarējušas trīs kompānijas – SIA Roadeks, a/s Ceļu pārvalde un SIA CBF Binders, kopējā līguma summa ir 5,2 milj. eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā. Tik finansiāli ietilpīgs iepirkums šai jomā nav veikts kopš 2008. gada, kad līdzīgā konkursā kopējā līgumcena sasniedza 12,6 milj. eiro.
Tie paši
Pētot, kas iepriekšējos gados tikuši pie šī Rīgas domes pasūtījuma, secināms, ka lielākoties tās ir vienas un tās pašas firmas, piemēram, Binders un Ceļu pārvalde katra kopš 2008. gada uzvarējusi četros konkursos, Roadeks – plūca laurus 2012. gadā. Kā regulāri šī konkursa uzvarētāji iepriekšējos gados parādās arī a/s A.C.B. Izņēmums bija vērojams pērn, kad ielu seguma atjaunošanas darbi tika SIA Lemminkainen Latvija, SIA Tilts un SIA CBF Ļ-KO, kopējā līgumcena bija 2,7 milj. eiro.
Šā gada pasūtījuma pīrāga lielākā daļa teju 2,2 milj. eiro apmērā tikusi Binderam, atlikušais samērā līdzīgās daļās sadalīts starp abiem pārējiem uzvarētājiem. Uzvarējušo ir piedāvājumi ar viszemāko cenu. Darbi līdz rudenim tiks veikti 16 objektos galvenokārt Pārdaugavā. Sarunā ar DB (5.03.) Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Krišjānis Peters skaidroja: «Mēs iesim pēc rajonu principa, nevis pa mazam fragmentiņam pa visu Rīgu. Tas ir loģiski no uzņēmēju viedokļa – tehnika koncentrējas vienā vietā. Turklāt viens vesels Rīgas rajons vienā Daugavas pusē būs būtiskāk saremontēts, cilvēki arī jutīs, ka situācija ir uzlabojusies.» Jāatgādina, ka departamentā izstrādāta četru gadu programma, kas sadalīta pa rajoniem – Pārdaugava, centrs, Vidzeme, Austrumi, Ziemeļi. Četru gadu laikā paredzēts rekonstruēt 48 ielas, ik gadu tam atvēlot ap 7 milj. eiro.
Vēlēšanas iekšpagalmos
Par vērienīgām summām šogad tiek arī remontēti iekšpagalmi – noslēgušies divi konkursi 4,2 milj. un 0,9 milj. eiro vērtībā –, kas ir viens no pilsētas galvas un Saskaņas premjera amata kandidāta Nila Ušakova priekšvēlēšanu jājamzirdziņiem. Jāatgādina, ka, gatavojoties pērn notikušajām pašvaldību vēlēšanām, jau 2012. gada vasaras nogalē N. Ušakovs solīja četru gadu laikā par pašvaldības līdzekļiem savest kārtībā namu iekšpagalmu ceļus. Tuvojoties rudenī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām, viņš šim solījumam pieķēries ar jaunu sparu jau atkal solot, ka nākamos trīs līdz četrus gadus tiks turpināta remontdarbu programma, līdz kārtībā tikšot savesti visi Rīgas iekšpagalmi. Ņemot vērā lielo daudzdzīvokļu ēkās dzīvojošo pilsētnieku skaitu, tas ir nozīmīgs potenciālais elektorāts.
Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas konkursā par iekškvartālu piebraucamo un koplietošanas ceļu un teritoriju seguma atjaunošanu, solot darbus veikt par 4,2 milj. eiro, uzvarējusi A.C.B., Binders un Ceļu pārvalde. Kompānijas faktiski sadalījušas Rīgas apkaimes – A.C.B. darbojas Pārdaugavas izpilddirekcijas teritorijās Ziepniekkalnā un Zolitūdē (līgumcena 1,46 milj. eiro), Binders – Austrumu izpilddirekcijas teritorijās Ķengaragā un Pļavniekos (līgumcena – 1,25 milj. eiro), bet Vecmīlgrāvja mikrorajons Ziemeļu izpilddirekcijas teritorijā ticis Binderam (līgumcena 0,3 milj. eiro), savukārt plašais un finansiāli ietilpīgais Juglas mikrorajons – Ceļu pārvaldei, līgumcena ir 1,23 milj. eiro, izriet no IUB pieejamās informācijas. Konkursa uzvarētāju piedāvājumi bijuši vislētākie.
Kā apliecinājums iekškvartālu programmas nopietnībai ir Rīgas domes šā gada budžeta grozījumos papildu tai pieliktie 566 tūkst. eiro. Līdz ar to šogad šim mērķim paredzēti 6,26 milj. eiro.
Liels kumoss
Konkurss par ielu atjaunošanu uzskatāms par otru lielāko Rīgas šā gada ceļu būves iepirkumu aiz 8,7 milj. eiro vērtā Salu tilta rekonstrukcijas konkursa, kurā uzvarēja pilnsabiedrība LNK Industries Group. Šogad gaidāms vēl vērienīgāks Rīgas domes Satiksmes departamenta konkurss – par transporta būvju ikdienas uzturēšanu turpmākajiem pieciem gadiem. Iepriekšējā konkursa kopējā summa sasniedza teju 116 milj. eiro. Tiesa, šī bija tikai aptuvenā summa, jo darbu apmērs un līdz ar to arī finansējums tiek precizēts no gada uz gadu. Tiesības uzturēt transporta infrastruktūru laika periodā no 2010. līdz 2014. gadam ieguva četras kompānijas – a/s Ceļu pārvalde, SIA Pilsētas Eko serviss, SIA Roadeks un SIA Rīgas tilti, faktiski tās pašas kompānijas šos darbus veica arī iepriekšējā periodā.