68% Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi ir izvēlējušies mainīt iepirkšanās vai pakalpojuma saņemšanas vietu, jo tajā nav bijis iespējams norēķināties ar maksājumu karti, liecina Swedbank veiktā aptauja.
30% respondentu atzinuši, ka lielākoties iepērkas vietās, kur var norēķināties ar karti, bet vēl 28% uzskata – iespējai norēķināties elektroniski ir jābūt obligāti nodrošinātai jebkurā tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietā.
«Pārliecinoši lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju jau šobrīd primāri norēķinās ar maksājumu karti, ja vien šāda iespēja tiek nodrošināta. Turklāt aptauja rāda, ka gadījumā, ja uzņēmēji nepiedāvā norēķināties elektroniski, viņi riskē zaudēt pircējus,» saka Swedbank Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs un valdes loceklis Daniils Ruļovs.
Līdz šim 38% respondentu ir mainījuši pakalpojumu vai preču saņemšanas vietu, jo dažkārt nav līdzi skaidras naudas. Sievietes biežāk nekā vīrieši (44% sieviešu pret 32% vīriešu) norāda, ka ir mainījušas pakalpojuma saņemšanas vietu, jo makā nav bijusi skaidra nauda.
Priekšroku maksājumu kartēm biežāk dod iedzīvotāji vecuma grupā no 20 līdz 29 gadiem un iedzīvotāji ar augstiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 latiem) – attiecīgi 42% un 53% norādījuši, ka skaidrās naudas trūkums ietekmējis viņu izvēli preču vai pakalpojumu
Swedbank iedzīvotāju aptauja veikta jūlijā sadarbībā ar OMD Snapshots, aptaujājot 810 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.