Jaunā māmiņa izveido bērnu preču veikalu Pai:Pai, kur atrodams tikai vietējo ražotāju veikums.
Sabīne Ķīse, bērnu preču veikala Pai:Pai īpašniece, ir projektu direktore interaktīvajā aģentūrā Cube Media. Pirms bērniņa piedzimšanas viņas dzīve līdzinājusies vāveres ritenim, kad nav pat laika paskatīties, kas notiek apkārt. «Grūtniecības pēdējos mēnešos bija doma – varbūt vēl vajag pastrādāt, ko es mājās darīšu? Dzīves ritms vienmēr ir bijis ātrs. Taču, esot mājās ar mazo, sapratu, vai nu es strādāju vai nestrādāju, nebūs tādas pusslodzes. Turklāt bērns ir vēl pavisam mazs. Savukārt sākot savu biznesu, laiku varu plānot pati, bet attīstības temps būs atkarīgs no tā, cik spēju pacelt,» viņa atklāj. Tomēr pēc bērna kopšanas atvaļinājuma S. Ķīse plāno atgriezties darbā, meklēt veikalam pastāvīgu darbinieku, kurš pārņems daļu pienākumu. «Es sevi redzu drusku lielākos apgriezienos, strādājot ar lielākiem budžetiem un klientiem. Šī nodarbe ir sirdij. Pozitīvas atsauksmes no klientiem tā uzlādē baterijas, ka vari katru dienu strādāt trīsreiz vairāk un ar lielāku atdevi,» viņa saka.
Kāpēc tieši vietējo ražotāju bērnu preces? «Pirmkārt, sirdī esmu patriote un drusku arī spītīga. Nav ko čīkstēt, jāsaņemas! Mums ir foršas lietas. Nav tā, ka mēs neko nespējam, un viss jāimportē no Ķīnas, jāsamierinās ar vājas kvalitātes precēm. Otrkārt, manuprāt, šī niša bija brīva. Līdz šim cilvēkiem bija iespaids, ka Latvijā ražotas lietas ir rakstaini cimdiņi, lina drēbes, kopumā pelēks, vienmuļš un mazliet arhaisks stils. Tā nav. Ja pameklē, ir daudzi ražotāji, kuru piedāvājums iet līdzi laikam,» skaidro S. Ķīse. Vietējie uzņēmumi prot saražot kvalitatīvu produkciju, taču viņa iesaka vairāk skatīties uz eksporta tirgiem, lai līdz ar lielāku apjomu varētu piedāvāt arī labāku cenu. «Jā, par Latvijā ražotu lietu, ja tā iepatikusies, var nedaudz piemaksāt, taču ražotājiem nevajadzētu spiest tikai uz patriotiskajām jūtām, bet domāt arī par konkurētspējīgu cenu,» uzskata uzņēmēja. Tuvāk iepazīstot vietējo ražotās bērnu preces, S. Ķīse secinājusi, ka vēl esot brīvas nišas, piemēram, apavi, rotaļlietas, trauki, galda piederumi.
Veikals darbojas vien neilgu laiku, tāpēc pirmo mēnešu rezultātus vēl grūti izvērtēt. «Sirds saka, ka ir vērts turpināt. Esam pašā sākumā un vēl daudz darāmā, turklāt es ticu internetam, arvien vairāk cilvēki grib izpētīt lietas pirms to iegādes, iedziļināties. Sevišķi tas attiecas uz bērnu precēm, » saka S. Ķīse.