Atpūta

Piektdienas intervija ar Amigo zīmola turētāja ZetCOM valdes priekšsēdētāju Artūru Freimani

Lelde Petrāne,20.06.2014

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis. Uzņēmums nodrošina mobilos sakarus ar Amigo zīmolu.

-Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Maini saista nozares vēriens un tas, cik ļoti lielu lomu, pat ja paši to bieži vien nepamanām, telekomunikācijas ieņem katra cilvēka dzīvē. Tā ir lieliska sajūta -apzināties, ka vari palīdzēt cilvēkiem sazināties un tādējādi veicināt gan savstarpējās attiecības, gan uzlabot sapratni.

Otra būtiska lieta ir nozares dinamika un konkurence. Komforts kavē attīstību, tādēļ es uz konkurenci raugos kā uz nepieciešamo diskomforta devu, lai notiktu pārmaiņas galvā un uzvedībā.

Dinamika liek pastāvīgi strādāt pie jauniem pakalpojumiem un risinājumiem, kas klientiem uzlabo telefona lietošanas pieredzi un varbūt pat dzīves kvalitāti kopumā. Komandai tas uzliek pienākumu daudz mācīties, eksperimentēt un apzināties, ka no daudzām realizētām idejām īsti labi nostrādās tikai dažas.

Viens no maniem moto ir: «Nekas nevar būt svarīgāks par neatlaidību». Tas nav viegli, tāpēc es ļoti augstu vērtēju ZetCOM kā uzņēmumu un kolēģus, kuri ik dienu neatlaidīgi strādā pie mērķu sasniegšanas.

-Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Sabiedrībā kopumā mani iepriecina tas, ka cilvēki vairāk pievēršas sevis izprašanai, atgriežas pie pamatvērtībām. Pieaug cilvēku savstarpējo attiecību loma. To uzlabošanu es uzskatu par vienu no saviem uzdevumiem, jo, manuprāt, tehnoloģijām jāpalīdz veidot attiecības, nevis attālināt cilvēkus.

Nozarē mani iepriecina, pirmkārt, tehnoloģiju attīstība un tās pienesums cilvēku ikdienā. Uzlabojas sakaru kvalitāte, pārklājums, interneta ātrums, serviss. Otrkārt, iepriecina nozares fokuss uz pakalpojumu attīstību, piemēram, satura pakalpojumi, kā arī jaunu nišu un segmentu meklējumi. Pakalpojumu sniedzēji tagad precīzāk izvēlas mērķauditoriju, piemēram, pensionārus vai cilvēkus, kuriem daudzi tuvinieki emigrējuši uz ārzemēm, un piedāvā viņiem izdevīgākus pakalpojumus. Fokuss uz cenu ir interesants līdz brīdim, kamēr zemāka cena motivē meklēt efektīvākus uzņēmuma pārvaldes risinājumus. Brīdī, kad sākas primitīvs «cenu slaktiņš», ilgtermiņa ieguvējs nav neviens – ne klients, ne uzņēmums.

-Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu uzņēmumu?

Visvairāk iepriecina augsta darbinieku motivācija, katra individuālā atbildība un spēja kopīgi paveikt patiešām lielas lietas. Mūs visus saista ideoloģija, ka veiksme un labi rezultāti ir ilgstoša un neatlaidīga darba rezultāts, nevis loterija vai laimīgs gadījums. Iepriecina tas, ka, neraugoties uz kritumu nozarē, esam saglabājuši gan peļņas, gan apgrozījuma rādītājus un gandrīz dubultojuši klientu skaitu.

Un vēl mani iepriecina, ka paralēli mobilo sakaru nodrošināšanai esam atraduši veidu, kā iepriecināt savus klientus un citus Latvijas iedzīvotājus. Mūsu kopīgi ar LR2 un LNT veidotais mūzikas projekts Amigo Dzintara dziesmas jūnija beigās svin gada jubileju un īsā laikā tam izdevies kļūt par nozīmīgu notikumu šlāgera un kantrī mūzikas žanrā.

-Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Mūsu kompānijai ir augstākais darbinieku piesaistības indekss nozarē, kas atvieglo darbinieku meklēšanu, jo tas jādara reti. Mēs izmantojam ļoti daudz dažādus ārpakalpojumus un tur gan saskaramies gan ar augstu darbinieku mainību, gan kvalifikācijas problēmām, kas palielina apmācību un citus izdevumus. Tas ir viens no šā gada mērķiem - padarīt efektīvākus ārpakalpojumus.

-Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu uzņēmumā?

Es parasti skatos uz pieciem kritērijiem- motivācija, godīgums, apķērīgums, vērtību atbilstība un konkrētās pozīcijas atbilstība. Atzīšos, nav viegli šos kritērijus piemērot, jo tiem atbilst labākajā gadījumā daži procenti no kandidātiem, tomēr garāks atlases process vienmēr atmaksājas.

-Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Pēdējā pusgada laikā esam nosvinējuši pat vairākus vēsturiskus notikumus Amigo dzīvē. Pirmkārt, esam uzsākuši sadarbību ar Latvijas Pastu. Tas mums ļauj apkalpot klientus vairāk nekā 500 pasta nodaļās. Otrkārt, pēdējos gados esam strauji kāpinājuši klientu skaitu un tagad tas ir lielākais, kāds mums jebkad bijis. Turklāt tas izdarīts ļoti asas konkurences apstākļos.

Kā redzat, neesam pārāk kautrīgi mērķu nospraušanā. Šogad vēlamies nostiprināt jau uzsāktos projektus, kā arī īpaši strādāsim pie klientu pieredzes uzlabošanas. Jaunu ideju ir ļoti daudz, tomēr ir savs laiks sprintam, enerģijas uzņemšanai un treniņiem, tādēļ šogad darīsim ļoti daudz mājas darbus. Kā teicis Hārvarda biznesa skolas stratēģijas profesors Maikls Porters, «stratēģijas būtība ir nolemt, ko nedarīt».

-Gūstat labumu no tā, ka Latvija pievienojusies eirozonai?

Varētu teikt, ka nekādu. Ir izdevumi, kas saistās ar produktu pārcenošanu, visas tehniskās izmaiņas, bet pievienotās vērtības tam praktiski nav.

-Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu.

Jau skolas laikā mani saistīja tehnoloģijas un telekomunikācijas. Manas lauku mājas pagrabstāvā bija malkas noliktava, kur biju sev iekārtojis nelielu eksperimentālo stūrīti. Tur pavadīju laiku lodējot, skrūvējot, jaucot ārā un liekot kopā dažādas lietas un iekārtas.

Vēlāk studiju gados pievērsos programmēšanai, strādāju par pasniedzēju un IT administratoru. Īpašas attiecības man bija ar matemātiku, statistiku un modelēšanu. Ap IT nozari arī veidojās tālākā karjeras virzība, pamazām ievirzoties menedžmenta pusē.

Šogad apritēs jau ceturtais gads, kopš strādāju Amigo, un dažkārt pat šķiet apbrīnojami, cik ļoti liela nozīme tagadējos panākumos ir visu mazo lietu summai, šķietami nesaistītai pieredzei, interesēm un pat hobijiem.

-Kā radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums?

Veidojot uzņēmumu, tā īpašnieki uzskatīja, ka līdz ar tā dibināšanu Latvijā vairāk telekomunikāciju uzņēmumu nevajadzēs. Tādēļ Zet kā pēdējais alfabēta burts. COM - apliecina piederību telekomunikāciju nozarei.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Es jautājumu skatītu no otras puses. Saeima un valdība dažādas normas pieņem un maina tik bieži, ka mums būtisks resurss ir jāiegulda, lai sekotu šīm izmaiņām. Dažkārt rodas sajūta, ka amatvīri, pieņemot izmaiņas likumdošanā, nemaz neapzinās, ko tas nozīmē uzņēmumiem. Ir jāgroza visi noslēgtie līgumi ar klientiem, kā arī jāveic izmaiņas un jālabo visi klientu informācijas materiāli.

Protams, politiķi aizbildinās, ka visa šī birokrātija ir Eiropas Savienības prasību dēļ, taču ne visos gadījumos tā ir tiesa. Šobrīd mēs nevaram piedāvāt īsus, lakoniskus un klientam saprotamus noteikumus – jo datu un patērētāju aizsardzības prasību dēļ tie ir jāpārblīvē ar dažādām atrunām un noteikumiem. Šajā ziņā likumdevējs ir divkosīgs – no vienas puses tiek prasīts, lai klientam tiek piedāvāti vienkārši un saprotami noteikumi, savukārt, no otras puses - tiek izdoti noteikumi, kuros uz divām lapaspusēm ir norādīts, kādas tik normas/prasības noteikumos ir iekļaujamas. Klientam šī pārlieku birokratizācija nav vajadzīga, taču politiķi uz to pastāv.

Tādēļ es vairāk vēlētos, lai likumdevējs mazāk regulētu komercdarbību – jo šajās attiecībās noteicējs ir patērētājs – ne jau noteikumu garums noteiks patērētāja izvēli, bet gan pakalpojums, attieksme pret klientu un viņa apkalpošana

-Jūsuprāt, pēdējā laika lielākais veiksminieks un neveiksminieks ir?

Veiksminieki - Ernests Gulbis un Tomass Millers.

Nevarētu to nosaukt par neveiksminieku, drīzāk par pēdējā laika neveiksmīgāko personisko viedokli – Jānis Lelis.

-Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Esmu sajūsmā par sēņu soļanku, ko mamma vienmēr gatavo, sagaidot mūsu ģimeni ciemos.

Dzēriens: ģimenes lokā - pašu gatavota ābolu sula, citās pieklājīgās kompānijās - Brenguļu alus.

-Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Mani visvairāk ietekmējušas tieši grāmatas. Personīgi visvairāk uzrunāja Dvēseļu putenis, Uz kraujas rudzu laukā, Dostojevska Idiots un Orvela darbi.

Profesionāli visvairāk iespaidojušas Stīvena Koveja (Stephen Covey), Malkoma Gladvela (Malcom Gladwell) un Seta Godina (Seth Godin) grāmatas.

Izaugsmi vislielākā mērā ietekmē tieši pirmie vadītāji - personības, tādēļ esmu ļoti pateicīgs Ingrīdai Mikiško, RTU profesoram Vladimiram Jansonam, Mārim Gabaliņam, kuri deva būtiskākos personības un profesionālos pamatus.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Jau vairākus gadus aktīvi nodarbojos ar rollerslēpošanu, kas dod lielisku vispārīgu fizisko formu. Ziemā attiecīgi pievēršos distanču slēpošanai. Vismaz vienreiz nedēļā ir šaha vakars, kas pārvēršas garos filozofiskos prātojumos, stipri iestiepjoties nākamajā dienā. Emocionāli uzlādējos, spēlējot ģitāru. Tomēr vislielāko gandarījumu dod pavadītais laiks ar meitu un ģimeni.

-Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Trīsgadīgais Pēterītis, spēlējoties smilškastē, sagādāja vecākiem lielas problēmas, jo uztaisīja taisnstūrveida smilšu kūciņas un tādējādi pārkāpa vismaz desmit Apple patentus.

-Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Iedvesma ir domāta amatieriem. Profesionāļi ķeras pie darba!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja Amigo klienti telefonsarunās ar tuviniekiem Lielbritānijā pavada 21 361 stundu jeb 890 dienas, jeb 2,4 gadus, aģentūru LETA informēja Amigo sabiedrisko attiecību konsultante Liene Krīvena.

Kopš Lielbritānija atvērta darba tirgum un desmitiem tūkstošu Latvijas iedzīvotāju devušies labākas dzīves meklējumos uz britu salām, mobilais tālrunis pārliecinoši kļuvis par vienu no galvenajiem veidiem, kā palicēji Latvijā sazinās ar aizbraukušajiem, norādīja Krīvena.

«Neraugoties uz dažādu interneta saziņas veidu pieejamību, viens no uzticamākajiem līdzekļiem joprojām ir telefons. Visaktīvākā sazvanīšanās vērojama gada otrajā pusē un īpaši nogalē, tuvojoties gadu mijas svētkiem. Tumšajos vakaros ilgas pēc tuviniekiem kļūst spēcīgākas, un arī ārzemēs dzīvojošie biežāk gaida zvanu no mājām, jo piezvanīt no šejienes ir lētāk,» skaidro Amigo vadītājs Artūrs Freimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Amigo zīmola īpašnieks audzējis gan peļņu, gan apgrozījumu

Žanete Hāka,08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ZetCOM, kura pamatdarbība saistīta ar priekšapmaksas karšu izplatīšanu un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu, izmantojot zīmolu Amigo, pērn apgrozījis 9,998 miljonus eiro, kas ir par 1,8% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Savukārt peļņa augusi līdz 856,36 tūkstošiem eiro, palielinoties par 6,42%.

Uzņēmums norāda, ka Latvijas elektronisko sakaru tirgū pērn turpināja valdīt asa konkurence. Mobilo sakaru operatoru piedāvājumi galvenokārt bijuši balstīti uz neierobežotu sarunu tarifu plāniem.

2013.gadā SIA ZetCOM intensīvi pārdevis sarunu tarifu uz ārzemēm, kā arī ieviesis jaunu tarifu pensionāriem.

Kā vienu no saviem 2014.gada galvenajiem uzdevumiem SIA ZetCOM norādījis priekšapmaksas karšu pārdošanas kanālu attīstīšanu. Tāpat arī uzņēmums plāno izstrādāt risinājumus darbības efektivitātes palielināšanai, nodrošinot klientiem pašapkalpošanās servisus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Uzņēmumi izmanto inovācijas platformā Demola Latvia studentu radītus risinājumus

Db.lv,29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. septembrī noslēgsies pieteikšanās inovācijas platformas «Demola Latvia» 2018. gada rudens sezonai, patlaban kompānijas iegādājušās pusi no pavasara sezonā studentu komandu izstrādātajiem risinājumiem uzņēmumu problēmsituācijām, informē Rīgas Tehniskā Universitāte.

«Tā kā šī paaudze būs tā, kas pēc pāris gadiem veidos ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju kodolu, mums ir ārkārtīgi svarīgs studentu viedoklis. Viņi veidos gan Latvijas ekonomiku, gan būs mūsu klienti. Viņi noteiks tendences, un jau šobrīd ieskicē paradumus, kurus ir vērts integrēt risinājumos šodien. Kā mūs redz jaunieši? Ko vēlas pirkt? Kādam jāizskatās produktam? Tie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem kopīgi spriedām. Tieši millenium paaudzes skatījums uz problēmām un biznesam kopumā, ir galvenā vērtība, kuru ieguvām, iesaistoties «Demola Latvia» projektā,» norāda lielākā pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmuma «Forevers» Mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Bukša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 20. jūnjiā

Dienas Bizness,20.06.2014

Fotonedēļa: 14. jūnijs - 20. jūnijs

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā nedēļā notikušo pasaulē.Lasīt tālāk...

Foto: AP

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitch paaugstina Latvijas kredītreitingu uz A-. Malduguns alus no mājražotāju brūvējuma izaug par rūpniecisku gatavotu alu. Bite radušās aizdomas, ka Tele2 ierobežo balss zvanu saņemšanu. Gada lauksaimnieks Baltijas jūras reģionā 2014 - z/s Mežacīruļi.

Rubrikā Kā top? šonedēļ skatiet latviešu tautastērpa tapšanas procesu. Savukārt uz Piektdienas intervijas jautājumiem atbild Amigo zīmola turētāja ZetCOM valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis.

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rīkojot vērienīgu vides festivālu visai ģimenei, pateiksies par iedzīvotāju nopelniem atkritumu šķirošanā

Zaļā josta,24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli valstī ieviestajai šķiroto atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūrai Zaļā josta rod veidus, kā vēl plašāku sabiedrības daļu iesaistīt atkritumu šķirošanā un atkritumu pārstrādes veicināšanā. Par vienu no efektīvākajiem veidiem atzīts darbs ar izglītības iestādēm, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm un izklaides pasākumiem sekmējot jauniešu interesi par videi draudzīgu dzīvesveidu.

Paralēli iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanai, neatņemama Zaļā josta ikdienas sastāvdaļa ir sabiedrības vides izglītība. Un nozīmīga mērķgrupa ir bērni un jaunieši, kas ir atvērti jaunām zināšanām, labprāt apgūst jaunas iemaņas un visu skolā apgūto steidz pavēstīt mājiniekiem. Tāpēc uzņēmuma rīkotie otrreizējo izejvielu vākšanas konkursi mācību iestādēm ir viens no veidiem, kā ne tikai runāt un mācīt par pareizu rīcību ar atkritumiem, bet arī ir praktisks instruments, kā atkritumu šķirošanā atraktīvā veidā iesaistīt visu ģimeni.

“Šķiroto atkritumu savākšanas infrastruktūra ir pieejama visā Latvijā, tāpēc mūsdienās vairs nav objektīvu argumentu atkritumus nešķirot,” norāda Zaļā josta valdes priekšsēdētājs Jānis Lapsa. “Taču mūsu rīkotie konkursi skolēniem sniedz papildu iespēju savākt vēl vairāk vērtīgu otrreizējo izejvielu un šķūnīšos vai bēniņos gadiem krātos atkritumus pārvērst jaunos, otrreiz pārstrādātos izstrādājumos. Lai arī sabiedrības izpratne par atkritumu šķirošanas nepieciešamību ik gadu strauji aug, tomēr vēl joprojām iedzīvotājiem ir nepieciešams papildus stimuls izdarīt vides labā vēl vairāk,” atzīst J. Lapsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT) grupas uzņēmumu peļņa pērn bijusi 22,1 miljoni eiro, šodien informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Binde.

Savukārt LMT grupas uzņēmumu apgrozījums aizvadītajā gadā sasniedza 179,2 miljonus eiro.

2014.gadu uzņēmums noslēdza ar 19,6 miljonu eiro lielu peļņu un 144 miljonu eiro apgrozījumu, liecina Firmas.lv dati. Savukārt LMT grupas uzņēmumu apgrozījums 2014.gadā bija 161,3 miljonu eiro, bet peļņa - 22 miljoni eiro.

Uzņēmuma peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas jeb EBITDA pērn bija 59,4 miljoni eiro.

LMT 49% kapitāldaļu pieder ziemeļvalstu telekomunikāciju koncernam TeliaSonera, 23% - Lattelecom, 23% - Latvijas Valsts radio un televīzijas centram", 5% - Latvijas valstij caur Privatizācijas aģentūru. Uzņēmums dibināts 1992.gadā.

LMT pieder uzņēmumi LMT Retail & Logistics un ZetCOM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Noskaidrots, kāds ir «laimīgais latvietis» un «nelaimīgais latvietis»

Lelde Petrāne,07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laimīgā latvieša» portretu veido 25 – 35 gadus veca sieviete, kura ir precējusies vai dzīvo kopā ar partneri. Viņa ir pilsētniece ar augstāko izglītību un augstiem ienākumiem. Savukārt «nelaimīgais latvietis» ir laukos mītošs 55 – 74 gadus vecs vīrietis ar pamatizglītību un zemiem ienākumiem, viņš ir atraitnis vai šķīries, secināts padziļinātajā laimes un ģimenes attiecību mērījumā Amigo laimes indekss, apjautājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 – 74 gadiem visos Latvijas reģionos.

«Pētījuma demogrāfiskie dati ir ļāvuši ieskicēt vidēji laimīgāko un nelaimīgāko Latvijas cilvēku portretus, un tas rosina padomāt, kas tad ir svarīgākie parametri, kas vienus atšķir no otriem? Un arī uzdot sev jautājumu – pie kuriem es varu pieskaitīt sevi? Kad mēs sākam pētīt laimi tuvplānā, tad redzam, ka daudzo un dažādo laimi veidojošo faktoru vidū tomēr visbūtiskāk izceļas ciešu attiecību loma. Piemēram, pētījums apliecina, ka ciešāku saišu uzturēšana ar citiem cilvēkiem un līdzdarbošanās sabiedrības dzīvē veicina laimes sajūtas veidošanos arī pašiem. Taču der arī atcerēties, ka laime ir mūsu apzināta izvēle, un mēs katrs kaut ko varam darīt lietas labā, lai kļūtu laimīgi,» saka Inga Akmentiņa Smildziņa, Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas galda spēle soļa attālumā, lai kļūtu par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne,16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 19.jūnijā tiks paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ieguvēji kategorijā Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem). Trīs nominantu vidū ir arī Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games. Spēles autori pošas ceļam uz Hamburgu, lai pirmdien uzzinātu, vai latviešu spēle iegūs Oskaram pielīdzināmo balvu.

Ikgadējās balvas nominanti tika nosaukti šā gada 22. maijā, savukārt uzvarētāji būs zināmi 19. jūnijā. Nominēti ir vien trīs kandidāti, līdz ar to spēle Ice Cool jau ir ierindota šā gada trīs pasaulē labāko bērnu spēļu vidū.

Spēles ilustrators ir Latvijā zināmais mākslinieks Reinis Pētersons. Savukārt, kā autors uz spēles vāka norādīts Brian Gomez, kas patiesībā ir pseidonīms četru Brain Games darboņu komandai, kurā ietilpst Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Tieši viņi šobrīd pošas ceļam uz Hamburgu, kur 19. jūnijā plkst. 11.30 pēc Latvijas laika sāksies apbalvošanas ceremonija, lai noskaidrotu uzvarētājus. Interesntiem būs iespēja sekot līdzi tiešraidei Brain Games Facebook kontā https://www.facebook.com/BrainGamesPublishing/

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Plus Punkta maksātnespēja iedzen SIA Greis zaudējumos

Žanete Hāka,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Greis pērn apgrozījis 61,63 miljonus eiro, kas ir par 21,74% mazāk nekā gadu iepriekš, gadu noslēdzot ar 2,649 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Lai gan aizvadītā gada saimniecisko darbību SIA Greis vadība raksturo kā veiksmīgu un rentablu, ievērojamu iespaidu uz uzņēmuma finanšu rezultātiem atstājusi ilglaicīgā partnera SIA Plus Punkts maksātnespēja, kā rezultātā uzņēmumam nācies SIA Plus Punkts neizpildītās saistības 2,834 miljonu eiro vērtībā iekļaut šaubīgo debitoru uzkrājumos.

Aizvadītajā gadā uzņēmums noslēdzis sadarbības līgumu ar British American Tobacco par tabakas izstrādājumu tirdzniecību, kā arī turpinājis savu darbu vairumtirdzniecības sfērā ar tādiem preču zīmoliem kā MacCoffee, mobilo sakaru priekšapmaksas kartēm Amigo, LMT Okarte, Toshiba baterijām, Sico prezervatīviem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā radīta galda spēle atzīta par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne,19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hamburgā, Vācijā paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres ieguvēji bērnu spēļu kategorijā Kinderspiel des Jahres. Par gada labāko galda spēli bērniem atzīta Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games.

Fotogrāfijas raksta galerijā!

22. maijā tika paziņots, ka Ice Cool ir nominēta kā viena no trim gada labākajām bērnu galda spēlēm. Šī nominācija to jau iecēla bērnu galda spēļu panteonā. Taču 19. jūnijs, kad apbalvošanas ceremonijā Hamburgā, Vācijā Ice Cool ieguva galveno balvu, kļuva par spēles panākumu virsotni. Uz apbalvošanas ceremoniju bija ieradušies arī spēles autori no Latvijas: Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Kopā šie četri Brain Games darboņi strādā ar pseidonīmu Brian Gomez, ko varam lasīt uz spēles kastes vāka. Savukārt, spēles ilustrators ir mākslinieks Reinis Pētersons.

Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ir apbalvojums galda un kāršu spēlēm, kas tika radīts 1978. gadā. Spiel des Jahres mērķis ir apbalvot dizainā un kvalitātē izcilas spēles, kas izdotas pēdējo 12 mēnešu laikā Vācijā, kas ir viena no lielākajām un senākajām galda spēļu industrijām. Nominācija Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem) tika ieviesta 1989. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilais tālrunis kļuvis par mūsu ikdienas neatņemamu sastāvdaļu, taču, vai zinām, kā ar to rīkoties neparastās situācijās? Mobilo sakaru operators Amigo sagatavojis padomus, ko darīt, ja tālrunis iekritis ūdenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Demogrāfs: var gaidīt daudzbērnu ģimeņu skaita pieauguma turpinājumu

Dienas Bizness,02.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Daudzbērnu ģimeņu skaits tieši saistīts ar šo ģimeņu labsajūtu, kas savukārt ir saistīta ar valsts, pašvaldību un sabiedrības attieksmi un atbalstu,» uzsver demogrāfs un sešu bērnu tēvs Ilmārs Mežs. Pētījumā, ko veikusi Amigo iniciatīva laimīgām ģimenēm kopā ar Sabiedrības integrācijas fondu, apstiprinājies, ka kuplajām ģimenēm praktiska palīdzība ir ļoti nozīmīga, taču vienlīdz nepieciešams ir arī emocinālais atbalsts un izpratne.

Ilmārs Mežs stāsta, ka krīzes laikā to bērnu īpatsvars, kuri savās ģimenēs piedzima kā trešie vai nākošie, bija nokrities viszemāk, nepārsniedzot 15%. Tiesa, arī treknajos gados šo bērnu īpatsvars bija tikai par pāris procentiem lielāks, jo atbalsts ģimenēm tomēr netika līdzi straujajai ekonomiskajai izaugsmei.

«Toties pēc pēdējo gadu apjomīgajiem valsts atbalsta politikas uzlabojumiem daudzbērnu ģimeņu īpatsvars ir strauji kāpis, 2016. gadā sasniedzot 21%. Tā kā vidējais vēlamais bērnu skaits Latvijas ģimenēs norādīts kā 2,2 – 2,5, nākotnē varam sagaidīt daudzbērnu ģimeņu īpatsvara pieaugumu – pie nosacījuma, ka turpināsies valsts un pašvaldību atbalsta politikas būtiski uzlabojumi,» norāda demogrāfijas eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pusotra gada laikā licencēti 11 inovācijas platformas Demola Latvia risinājumi

Db.lv,07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra gada laikā licencēti 11 inovācijas platformas «Demola Latvia» starpdisciplināru un starptautisku studentu komandu izstrādāti risinājumi; prezentēti piedāvājumi vēl desmit kompāniju vajadzībām, informē Rīgas Tehniskā universitāte (RTU).

«Demola Latvia» ir sadarbības platforma studentiem, uzņēmumiem un universitātēm. To uztur Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Latvijas Universitāte (LU) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Tiesības šo projektu īstenot Latvijā RTU ar partneriem ieguva 2017. gadā, līgums beigsies šā gada beigās, šī ir trešā un noslēdzošā sezona.

«Pateicoties «Demola Latvia» iniciatīvai, ir izveidots pamats ciešākai sadarbībai starp industriju un studentiem. Projekta laikā studenti ir pierādījuši savu spēju risināt komplicētas organizāciju vai nozares problēmas, piedāvājot inovatīvus, radošus, pamatotus risinājumus,» pauž RTU Dizaina fabrikas projektu vadītāja Liene Briede. Par veiksmīgu sadarbību liecina tas, ka licencēta gandrīz puse no iepriekšējās divās sezonās izstrādātajiem risinājumiem, studentiem atlīdzībā par paveikto darbu kopumā izmaksājot 17 tūkst. eiro. «Vēlamies nākotnē pacelt «Demola» projektu jaunā līmenī, iesaistot vēl vairāk uzņēmumu, paaugstinot industrijas uzticēšanos un iesaisti koprades procesā,» uzsver L. Briede. Nākamā «Demolas» sezona tiks izsludināta 2019. gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji ir gan praktiski, gan taupīgi, jo lielākais vairums jeb 90% ikdienā izvēlas iegādāties dažādas lietotas preces, liecina mobilo sakaru operatora Amigo veiktā aptauja.

Vispieprasītākās lietotās preces ir apģērbi un mēbeles, kuras iegādājas attiecīgi 71% un 61% aptaujāto. Nedaudz piesardzīgāki iedzīvotāji ir attiecībā uz lietotu elektroierīču iegādi, argumentējot to ar uzticības trūkumu ierastajai šādu lietu iegādei «no rokas» un ar to saistītām bailēm no slēptiem defektiem.

41% lietotu preču izvēlē vadās pēc gluži praktiska apsvēruma, neredzot jēgu pirkt jaunu to, ko līdzvērtīgā kvalitātē var iegūt par daudz zemāku cenu. Vienlaikus trešdaļa aptaujāto atzīst, ka lietotas preces izvēlas iegādāties finansiālās situācijas spiesti – daudzi nevar atļauties kāroto preci nopirkt jaunu.

Komentāri

Pievienot komentāru