Jauna košļājamā gumija, kura lietotājiem sola dažādus ieguvumus, Zviedrijā izraisījusi uztura ekspertu un patērētāju tiesību uzraugu sašutumu, vēsta thelocal.se.
«Tas ir stulbākais produkts, kāds jebkad nonācis plauktos,» savā blogā par šo produktu rakstījusi Luīze Ungerta, Stokholmas patērētāju asociācijas (Konsumentföreningen Stockholm) vadītāja.
Košļājamās gumijas, kas tiek tirgota trīs versijās - Fokuss, Aktīvs un Skaistums - ražotāji apgalvo, ka tajā ir sastāvdaļas, kas var veicināt koncentrēšanos, izturību un izskatu.
Tomēr Adams Svensons no Stokholmas patērētāju asociācijas norāda - teikt, ka košļājamā gumija satur beta-karotīnu, tādēļ saglabās tvirtu ādu un stiprinās matus, ir muļķīgi.
«Jūs varētu likt tādu pašu etiķeti arī uz burkānu maisa,» viņš sacījis.
Savukārt Antula Healthcare, kompānijas, kas ražo šo produktu, pārstāvji akcentē - patērētāji, kuri tic, ka viņu izskats uzlabosies, košļājot gumiju, vēstījumu interpretējuši nepareizi. «Mēs nesakām, ka jūs izskatīsieties labāk, bet jūs saglabāsiet veselīgu sejas krāsu,» norādījusi kompānija.
Uz jautājumu par iespējamu patērētāju maldināšanu, tā atbildējusi, ka nekādus komentārus nesniegs.
Tomēr vairāki aptaujātie eksperti uzskatot - apgalvojums, ka košļājamā gumija satur sastāvdaļas, kam var būt labvēlīga ietekme uz izskatu, tomēr ir maldinošs.
«Es nesaprotu, kā sastāvdaļas varētu nodrošināt jebkuru no šīm blakusparādībām, ko viņi sola. Šīs vielas nevar ietekmēt izskatu vai koncentrēšanos kādā īpašā veidā,» teikusi kāda toksikoloģe.
Viņa arī paudusi bažas par kofeīna daudzumu produktā.
Saistībā ar šo produktu izmeklēšanu sākusi Zviedrijas patērētāju aģentūra (Konsumentverket).