Zvejnieki plinti krūmos par brīvu nemet - lai arī kuģu sagriešana par Eiropas naudu turpinās, jūras zelta smēlēji attīstās, raksta Dienas bizness/Lietišķā Dienā.
Pēdējos desmit gados Latvijas zvejas flote (neskaitot piekrastes zvejniekus) jau sarukusi teju trīs reizes, un tuvākajā laikā paredzēts no spēles izņemt vēl aptuveni 30 kuģu, taču zvejnieki nepadodas un mēģina noturēties kvotētajā Eiropas zivju tirgū.
«Nākotne ir drūma. Tāpēc, ka nozare ir ar lielu risku, jo esam atkarīgi no kvotām, taču gribam noturēt pozīcijas un floti atjaunot,» pauž Latvijas Zivsaimnieku asociācijas (LZA) prezidents Inārijs Voits.
Uz to gan nevarot cerēt tik drīz, jo, visticamāk, Eiropas ierēdņi to neļaus uzreiz pēc 2013. gada, bet gan tikai tālajā 2020. gadā. Šobrīd jaunu zvejas kuģu būve netiek atļauta, taču, ja arī to varētu darīt, pašmāju zivsaimniekiem tas nebūtu pa kabatai, jo jauna vidēja zvejas kuģa izmaksas, pēc pieticīgākajām aplēsēm, varētu būt ap 800 tūkstošiem latu, modernāka - ap 1,1 miljonu latu, bet tāljūrā bez pieciem miljoniem Ls neiztikt. Arī banku finansējums tiek piešķirts tikai uz septiņiem gadiem, taču šajā laikā lielākas investīcijas neesot iespējams atpelnīt. Statistika liecina, ka kopumā līdz šā gada 1. maijam sagriešanai vai izmantošanai citiem mērķiem nodoti 82 kuģi, par to zvejnieki saņēmuši 10,9 miljonus latu.