Bijušā prezidenta Valda Zatlera rezidencē Jūrmalā esošās noslepenotās mēbeles iegādātas kā kaujas vadības punkta inventārs, liecina Valsts kontroles (VK) publiskotais revīzijas starpziņojums.
Tanī norādīts, ka saskaņā ar Militārās izlūkošanas un drošības dienesta (MIDD) sniegto skaidrojumu Valsts prezidenta telpās atrodas Nacionālo bruņoto spēku vadības punkts. MIDD ir noteikts par drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas nodrošināšanas iestādi Valsts prezidenta pilī un Jūrmalas rezidencē.
MIDD uzskata, ka kanceleja 2008. un 2009.gadā, iegādājoties mēbeles Valsts prezidenta vadības punkta vajadzībām, pamatoti tās uzskatīja par vadības punkta aprīkojumu. Iegādājoties šo aprīkojumu, tika ievēroti nepieciešamie pretizlūkošanas drošības pasākumi, to iegādi uzticot MIDD ieteiktam un pārbaudītam uzņēmumam, kuram piešķirts industriālais drošības sertifikāts, teikts revīzijas starpziņojumā.
Kanceleja 2008.novembrī un 2009.decembrī noslēdza divus līgumus ar juridisku personu par mēbeļu iegādi kancelejas vajadzībām, nepiemērojot publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus. Saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem kanceleja 2009.gadā saņēma un iegrāmatoja pamatlīdzekļu uzskaitē mēbeles 46,64 tūkst. Ls vērtībā.
Paziņojumā arī atzīmēts, ka mēbeļu iegādes un lēmuma pieņemšanas process nav dokumentēts un to iegādei nav definētas prasības un izstrādāta specifikācija, kā arī nav noteikta un izvērtēta paredzamā līguma cena. Mēbeļu iegādes dokumenti nav klasificēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktai kārtība, kā arī tie nesatur norādi par iepirkuma īpašo statusu.
Apmaksu par mēbeļu iegādi 2008.gadā 31,83 tūkst. Ls (avansa maksājums) un 2009.gadā 14,81 tūkst. Ls apmērā kanceleja veikusi no pamatbudžeta programmas «Valsts prezidenta darbības nodrošināšana».
Tāpēc Valsts kontrole secina, ka nav iespējams identificēt iegādāto mēbeļu īpašo statusu – kaujas vadības punkta inventārs, jo mēbeļu iegādes dokumenti nav klasificēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktai kārtībai.
Tā kā kancelejā nav noteikta kārtība, kādā tiek organizētas preču un pakalpojumu iegādes gadījumos, kad nav jāpiemēro publiskais iepirkums, un preču un pakalpojumu iegādes un lēmuma pieņemšanas process netiek dokumentēts, nav iespējams pārliecināties, ka Kanceleja 46 ,64 tūkst. Ls izlietojusi pēc iespējas efektīvākā un ekonomiskākā veidā atbilstoši normatīvā akta prasībām.