ASV kompānijas AT&T un Verizon, kā arī citi nozīmīgi reklāmdevēji ir apturējuši savas mārketinga kampaņas kompānijai Google piederošajā video koplietošanas vietnē YouTube, jo līdzās to reklāmām šajā vietnē esot parādījušies videofaili, kas propagandē terorismu vai citas nepatīkamas lietas.
Šāds YouTube boikots vēršas plašumā un rada problēmu Google, kura tādēļ var zaudēt reklāmas ienākumus simtiem miljonu ASV dolāru apmērā.
YouTube popularitāti nosaka šīs vietnes plašā un eklektiskā videofailu bibliotēka, tomēr to daudzveidības dēļ reklāmas periodiski parādās blakus videofailiem, kuri ir reklāmdevējiem netīkami, par spīti Google pūliņiem to novērst.
Google ir lielā mērā atkarīga no automatizētām programmām reklāmu ievietošanai YouTube, jo šis darbs ir pārāk liels, lai to veiktu cilvēki. Vietnē YouTube katru minūti tiek ievietoti videofaili , kuru kopējais garums ir ap 400 stundām.
Google šonedēļ solīja pastiprināt savus centienus bloķēt reklāmas «naidīgos, aizskarošos un izsmejošos» videofailos.
«Mēs zinām, ka tas ir nepieņemami reklāmdevējiem un aģentūrām, kas mums uzticas,» otrdien savā blogā atzina Google uzņēmējdarbības vadītājs Filips Šindlers.
Šindlers solīja nolīgt «ievērojamu skaitu» darbinieku, kas pārskatītu YouTube videofailus un atzīmētu reklāmām nepiemērotos. Viņš arī prognozēja, ka YouTube spēs atbildēt uz reklāmdevēju bažām, izmantojot Google jaunākos sasniegumus mākslīgā intelekta jomā.
Šis solījums tomēr nav apmierinājis AT&T, Verizon Communications un plašu globālo reklāmdevēju loku, starp kuriem ir uzņēmumi Volkswagen, Audi, HSBC Holdings, Royal Bank of Scotland un L'Oreal.
«Mēs esam dziļi nobažījušies, ka mūsu reklāmas var būt parādījušās līdzās YouTube saturam, kas veicina terorismu un naidu,» paziņoja AT&T. «Līdz Google spēs nodrošināt, lai tas nenotiktu atkal, mēs aizvācam savas reklāmas no Google platformām bez meklēšanas funkcijas.»
Verizon paziņoja, ka ir nolēmusi aizvākt reklāmas no YouTube, lai aizsargātu savu vietni, kamēr tā pēta «vājos posmus» starp saviem partneriem digitālās reklāmas jomā.